Prowadzenie fanpage / profilu na Facebooku - ile kosztuje - cennik, jak prowadzić? | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Prowadzenie fanpage / profilu na Facebooku

Prowadzenie fanpage na Facebooku to jedna z najskuteczniejszych form pozyskiwania nowych klientów, wzmacniania wizerunku firmy i budowania wiernej społeczności wokół marki. Działania te przekładają się bezpośrednio na branding i wzrost sprzedaży. Facebook to globalny serwis społecznościowy, angażujący każdego dnia największą liczbę aktywnych użytkowników (ponad 2,4 miliarda, jak wskazuje raport Facebooka za 2 kwartał 2019 roku). Duże zasięgi, zaawansowane funkcje analityczne, najlepsze na rynku możliwości w zakresie targetowania przekazów reklamowych - najpopularniejszy kanał komunikacji pozwala na pozyskiwanie wiernych i lojalnych klientów. Firmowy profil na Facebooku to dziś konieczność. Prowadzenie social mediów wymaga jednak sporej dawki branżowej wiedzy, doświadczenia i umiejętności dostosowywania form przekazu do grupy docelowej. 

Zapytaj specjalistę o aktualne ceny i promocje na prowadzenie strony/fanpage na Facebooku dla Twojej firmy.

prowadzenie profilu fanpage na Facebooku

Co to jest fanpage na Facebooku?

Fanpage to miejsce dla fanów firmy na najpopularniejszym serwisie społecznościowym, jakim jest Facebook. Określenie fanpage pochodzi od dwóch słów: fan oraz page, a więc znaczy dosłownie: strona dla fanów. Od profilu prywatnego fanpage różni się tym, że jest zakładany wyłącznie do celów firmowych i przeznaczony dla osób sympatyzujących z marką. 

Definicja fanpage’a jasno mówi, że jest to miejsce umożliwiające reklamowanie firmy zgodnie z regulaminem Facebooka i dające dostęp do wszystkich funkcji oraz możliwości - płatnej reklamy, analizowania statystyk, badania grupy docelowej czy umieszczania nietypowych formatów postów. Mimo iż konwencja fanpage’a jest nieco zbliżona do profilu osobistego, prowadzenie konta marki na tym drugim jest zabronione. 

Zgodnie z regulaminem Facebooka, działania promocyjne marki można prowadzić wyłącznie na fanpage’u, który stanowi rodzaj wizytówki - pozwala na umieszczanie danych kontaktowych, organizowanie konkursów i wydarzeń, rozpowszechnianie informacji branżowych, a także prowadzenie na szeroką skalę działań marketingowych i brandingowych. 

Prowadzenie fanpage na Facebooku - na czym polega?

Prowadzenie strony na Facebooku, zwanej również fanpagem, polega na tworzeniu wartościowego przekazu, utrwalaniu marki w świadomości klientów, budowaniu społeczności i pozyskiwaniu nowych odbiorców. Profesjonalne prowadzenie Facebooka to jeden z integralnych elementów strategii każdej firmy realizującej marketing internetowy. Pozwala na stały kontakt z obecnymi i nowymi klientami, promowanie produktów i usług, a także zachęcanie do ich zakupu. Firmowe profile na Facebooku to dodatkowe kanały sprzedaży, które, umiejętnie prowadzone, mogą przynieść oczekiwane zyski. Silne akcentowanie treści sprzedażowych skutecznie uzupełnia content wizerunkowy, dzięki czemu działania realizowane są na wielu płaszczyznach. 

Social media marketing to źródło wartościowego ruchu na stronie - blisko 90% marketerów uważa, że media społecznościowe w znacznym stopniu zwiększają ilość wejść, a najczęściej wykorzystywanym w tym celu serwisem jest właśnie Facebook (badanie przeprowadzone przez Social Media Examiner). Wchodzenie w interakcje z użytkownikami portalu stanowi jednocześnie doskonały sposób na skrócenie dystansu, a co za tym idzie na zwiększenie zaufania i sympatii do firmy. 

Na prowadzenie profilu na Facebooku składa się szereg czynności, które realizowane są w trzech podstawowych obszarach:

  • tworzenie wartościowego i angażującego contentu - chwytliwe posty, ciekawe materiały graficzne i filmowe, które należy publikować na fanpage regularnie;
  • moderacja - odpowiednia publikacja treści, reakcja na komentarze użytkowników, udzielanie odpowiedzi na pytania, wchodzenie w dyskusje, stały kontakt z odbiorcami;
  • promocja - dostarczanie treści potencjalnym klientom, kształtowanie wizerunku marki, wsparcie sprzedaży - w tym obszarze ważne są zarówno organiczne, jak i płatne działania reklamowe.

Każdy obszar zarządzania i prowadzenia fanpage’a, a także promowania firmy na Facebooku wymaga sporego nakładu pracy i powinien stanowić wynik przemyślanej strategii marketingowej. 

Prowadzenie social media - dlaczego Facebook?

Z Facebooka korzysta dziś globalnie ponad 2,4 miliarda użytkowników w skali miesiąca, z czego 1,59 miliarda użytkuje serwis każdego dnia. W Polsce jest 18,3 mln użytkowników portalu, a najliczniejszą grupę stanowią osoby w wieku 25-34 lat. Większość z nich wykorzystuje obecność w social media nie tylko do systematycznej komunikacji ze znajomymi, ale także do pozyskiwania informacji na temat interesujących ich produktów czy usług. Społeczność zgromadzona na tym portalu stwarza olbrzymi potencjał do tego, aby przy pomocy niewielkich nakładów finansowych dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, którzy mogą z czasem stać się wiernymi klientami marki. Dlatego właśnie warto mieć konto firmowe na Facebooku, aby skutecznie promować firmę i pozytywnie kreować jej wizerunek. 

Aktywne prowadzenie Facebooka przynosi szereg korzyści, do których można zaliczyć:

  • dotarcie z ofertą do szerokiego grona odbiorców,
  • wzrost rozpoznawalności i budowanie świadomości marki,
  • wzmocnienie wizerunku firmy,
  • promowanie produktów i usług,
  • bieżący kontakt z klientem.

Strona na Facebooku, a więc najpopularniejszym kanale społecznościowym na świecie, daje marketerom całe spektrum możliwości w zakresie aktywnych działań komunikacyjnych. Prowadzenie fanpage na FB pozwala realizować cele:

  • wizerunkowe - miliony aktywnych użytkowników w Polsce i na całym świecie, obecność w serwisie największych i najbardziej rozpoznawalnych marek, nieskończone możliwości komunikacyjne i reklamowe - dziś już nikt nie zadaje sobie pytania, czy warto mieć konto firmowe na FB, a raczej: jak najefektywniej wykorzystać tę obecność. Szeroka oferta funkcjonalności serwisu pozwala również na budowanie wizerunku eksperta w branży. Firma może dzielić się wiedzą za pomocą relacjonowanych na żywo materiałów wideo, wysyłanych na Messengerze e-booków czy aktywnego uczestnictwa ekspertów w stworzonych przez nią grupach;
  • sprzedażowe - rozwój branży e-commerce wymógł na Facebooku wprowadzenie nowych funkcjonalności i rozwiązań dla sklepów internetowych. Firmowe konto na Facebooku wzbogacone o szablon “Sklep” to dodatkowa opcja prezentowania oferowanych produktów, oznaczania ich na udostępnianych grafikach i odsyłania klientów do zewnętrznej witryny. Prowadzenie profilu na Facebooku to także dostęp do wielu formatów reklamowych, które jeszcze bardziej pozwalają docierać do szerokiego grona potencjalnych klientów;
  • związane z kierowaniem wartościowego ruchu na stronę - prowadzenie social mediów to doskonały sposób na dystrybuowanie wartościowych treści, a co za tym idzie na zwiększenie ilości wejść na stronę;
  • wspierające proces obsługi klienta - fanpage firmy coraz częściej traktowany jest jako pierwszy kanał komunikacji - użytkownicy wolą skorzystać z dostępnego na Messengerze chatbota niż dzwonić np. do działu obsługi klienta. Narzędzie to wspiera customer service również pod wieloma innymi względami - pozwala na wysyłanie zapytań i kontakt z firmą przez całą dobę, w czasie rzeczywistym;
  • employer brandingowe - profil firmy na Facebooku to również doskonałe źródło pozyskiwania nowych pracowników. Dostępna na portalu usługa “Oferty pracy” stanowi doskonałe narzędzie dla rekruterów i marketerów, którzy mogą jeszcze wygodniej zamieszczać ogłoszenia, oferując kandydatom szybszy i łatwiejszy dostęp do interesujących ofert pracy;
  • analityczne - publikowane przez użytkowników treści na temat marki, oferowanych przez nią produktów czy usług mogą dostarczyć wielu ciekawych informacji na temat postrzegania firmy przez klientów. Łącząc tę analizę z komunikacją marki na Facebooku, zarówno w zakresie działań płatnych, jak i organicznych, można wpływać na decyzje zakupowe klientów na wszystkich etapach procesu sprzedażowego.

Jak prowadzić fanpage na Facebooku?

Prowadzenie fanpage na Facebooku ma olbrzymi potencjał biznesowy, ale wymaga dużego nakładu pracy i zaangażowania. Cała sztuka polega na zrozumieniu potrzeb jego użytkowników i umiejętności wchodzenia z nimi w interakcje. Aby skutecznie prowadzić fanpage na FB, wykorzystaj sprawdzone metody: 

 

  1. Określ strategię

Prowadzenie social mediów to wieloetapowy proces, który zawsze należy poprzedzić określeniem celów biznesowych, zbadaniem grupy docelowej oraz analizą konkurencji. Tylko na tej podstawie możliwe jest stworzenie długofalowej strategii działania. 

  1. Stosuj angażujące i spójne treści

Posty publikowane na Facebooku powinny przykuwać uwagę, budować skojarzenia z marką i zbliżać do konwersji. Należy przy tym zadbać o spójny i wartościowy przekaz, dopasowany do grupy docelowej. Zwykłe wpisy to czasem za mało. Trzeba postawić na intrygowanie i angażowanie odbiorców.

 prowadzenie profilu na Facebooku i angażujące treści

  1. Stwórz kreację wizualną

Przeprowadzane od lat badania jasno pokazują, że Internauci o wiele lepiej reagują na treści wizualne. Prowadzenie profilu na Facebooku to nie tylko tworzenie wartościowych i angażujących tekstów, ale również udostępnianie we wpisach ciekawych zdjęć, infografik czy materiałów wideo, które potrafią zdziałać więcej niż najlepsze Call To Action


prowadzenie fanpage na Facebooku kreacja wizualna

  1. Bądź konsekwentny w działaniu

Prowadzenie social mediów wymaga dużego zaangażowania, wytrwałości i konsekwencji w działaniu. W udostępnianiu postów na Facebooku liczy się przede wszystkim jakość, a nie ilość, ale należy pamiętać o tym, aby robić to regularnie. Pomocne w tym celu okazuje się stworzenie harmonogramu publikacji. 

  1. Wchodź w interakcje

Facebook to w głównej mierze platforma do konwersacji. Prowadzenie strony na FB należy traktować jako możliwość promowania marki w przestrzeni publicznej, która wymaga obecności tak częstej, jak w każdym innym obszarze social media. Częste wchodzenie w interakcje z użytkownikami, odpowiadanie na ich pytania i komentarze, dziękowanie za opinie - wszystko to stanowi podstawę skutecznej komunikacji marki w mediach społecznościowych. 

prowadzenie fanpage na FB wchodzenie w interakcje

  1. Aktywizuj użytkowników

W profesjonalnym prowadzeniu Facebooka firmowego ogromną rolę odgrywa aktywizowanie jego użytkowników. To jeden z najważniejszych kroków zmierzających do pozyskiwania nowych obserwatorów i potencjalnych klientów. Organizowanie konkursów, wydarzeń (również tych na żywo, oferowanych online), quizów, głosowań - każde z tych działań stanowi ciekawą formę zachęcania użytkowników do aktywności. 

prowadzenie kont na Facebooku aktywizowanie uczestników

  1. Postaw na płatne kampanie

Prowadzenie konta na Facebooku to nie tylko działania zwiększające świadomość marki i budujące wokół niej społeczność, ale i przyczyniające się do wzrostu sprzedaży. Płatna reklama na Facebooku może przynieść oczekiwane efekty w postaci nowych leadów i wzrostu konwersji (np. poprzez działania zapobiegające porzuconym koszykom). 

  1. Mierz efekty działań

O sukcesie prowadzenia strony na Facebooku decyduje również zaawansowana analityka. Niezwykle ważne jest umiejętne korzystanie z narzędzi służących do monitorowania efektywności prowadzonych działań. Kluczowe dane, które pozwolą Ci na szybką ocenę skuteczności publikowanych postów, zawiera zakładka "Statystyki". Szczegółowych informacji na temat odbiorców (dane demograficzne, zainteresowania itp.) dostarczy Ci oferowane przez Facebook narzędzie "Menedżer firmy", dzięki któremu otrzymasz dostęp do "Statystyk grup odbiorców". Skuteczność reklam zmierzysz za pomocą "Piksela Facebooka", a więc małego fragmentu kodu, który, śledząc działania użytkowników Twojego fanpage'a, prześle je następnie do Facebooka i połączy ze wspomnianymi wcześniej "Statystykami". Szczegółowej analizy prowadzenia strony na Facebooku możesz dokonać także za pomocą zewnętrznych narzędzi, np. Brand24, Grytics (analiza grup na Facebooku), Sotrender, Rival IQ czy Wiselytics). 

Ile kosztuje prowadzenie fanpage na Facebooku?

Cena prowadzenia Facebooka zależy od kilku czynników. Jednym z nich jest potencjał branży, w jakiej działa dana firma. Zupełnie inną strategię działania należy przygotować dla przedsiębiorstwa zajmującego się produkcją żywności i dostarczającego towar na terenie całego kraju, a zupełnie inną dla firmy lokalnej, zajmującej się usługami remontowo-budowlanymi. Do każdej działalności należy dopasować optymalną liczbę postów, która zależy m.in. od grupy docelowej (w niektórych przypadkach lepsza może okazać się mniejsza częstotliwość publikacji), a także budżet na reklamę, który ustalany jest na podstawie konkurencyjności branży i potencjału rozwojowego profilu. O tym, ile kosztuje prowadzenie fanpage na Facebooku, decyduje jeszcze kilka dodatkowych czynników, do których należy zaliczyć m.in. optymalizację profilu, przygotowanie spójnej kreacji graficznej czy organizację konkursów i wydarzeń. 

Prowadzenie fanpage - cennik

Dla tych, którzy chcą wykorzystać profil na Facebooku do rozwoju swojego biznesu, przygotowaliśmy 2 atrakcyjne pakiety, które różnią się między innymi ceną czy częstotliwością zamieszczania postów. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami naszej oferty i wyboru pakietu dopasowanego do indywidualnych potrzeb. 

Podany cennik jest przykładowy i może ulec zmianie. Zapytaj o aktualne rabaty i promocje. 

PAKIET „Żyj w Social Media”

PAKIET „Podbij Social Media”

4 posty miesięcznie

8 postów miesięcznie

Polega na zachowaniu regularnej i częstej aktywności firmy wśród społeczności; atrakcyjne przekazy zachęcają do interakcji, budują relacje z odbiorcami, wzbudzają regularne zainteresowanie; obsługa fanpage i reklam pozwala stale poszerzać zasięg marki oraz promować kluczowe produkty lub usługi firmy.

Ma na celu stworzenie prężnie działającego profilu, na którym firma informuje o swoich produktach/usługach, buduje relacje z klientami, promuje swój brand oraz pozyskuje nowe kontakty poprzez atrakcyjne, często publikowane wpisy, fachowo dobraną kreację graficzną i trafne przekazy reklamowe.

Cena od 800 zł

Cena od 1250 zł

Zapytaj specjalistę o aktualne ceny i promocje na prowadzenie strony/fanpage na Facebooku dla Twojej firmy.

Prowadzenie fanpage na Facebook z SEMPIRE

Zajmujemy się kompleksową obsługą komunikacji marki w mediach społecznościowych. Prowadzenie profilu na Facebooku to nasza specjalność. Dbamy o właściwy insight, kreujemy zaangażowanie wobec marki, wzbudzamy emocje. Przygotowujemy indywidualne strategie, tworzymy kreatywne i skuteczne treści, a także spójne kreacje graficzne. Dbamy o wartościowy i dopasowany do grupy docelowej przekaz. Prowadzenie strony na Facebooku to nie tylko odpowiednio dobrany content i oryginalna kreacja graficzna, ale także skuteczne kampanie reklamowe, które pomagają zwiększyć zasięgi i dotrzeć z przekazem do jeszcze większej grupy odbiorców. Udowadniamy, że konto firmowe na Facebooku może pełnić nie tylko wizerunkową, ale i sprzedażową funkcję. Nasza oferta na prowadzenie fanpage obejmuje przygotowanie bezpłatnej wyceny oraz strategii działania, stworzenie content planu i harmonogramu postów, realizację kampanii płatnych, konsultacje z dedykowanym opiekunem oraz regularne raportowanie. 

Zapytaj specjalistę o szczegółową ofertę i bezpłatną strategię prowadzenia profilu na Facebooku dla Twojej firmy.

Ocena artykułu:

1 2 3 4 5

5 / 5 według 488 opinii

Może Ciebie zainteresować
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.