Reklama na YouTube - rodzaje, cennik - ile kosztuje kampania reklamowa na YT
Wyświetlaj swoje reklamy w najbardziej popularnej platformie wideo

Reklama na YouTube – internetowa kampania wideo

YouTube to najbardziej popularny serwis internetowy na całym świecie, który odwiedzany jest przez ponad miliard osób miesięcznie. Z jego zasobów korzystają wszystkie grupy wiekowe, zawodowe, wykazujące konkretne zainteresowania. Dzięki temu możesz skutecznie wykorzystać reklamy YouTube w kampanii reklamowej, aby kierować osobisty przekaz w atrakcyjnej formie ruchomego obrazu i dźwięku i silnie oddziaływać na wyobraźnię Twoich potencjalnych klientów, zyskując i szerząc świadomość oraz zasięg Twojej marki.

Statystyki dotyczące intensywności użytkowania serwisu YouTube osiągają zawrotne wartości: powyżej miliarda osób odwiedzających platformę i ponad 6 miliardów godzin obejrzanych materiałów wideo w ciągu miesiąca. Liczba użytkowników cały czas wzrasta, a rozmaitość zamieszczanych treści sprawia, że każdy odnajduje tu filmy dopasowane do własnych potrzeb i zainteresowań. Wykorzystując w strategii marketingowej reklamy YouTube wideo, masz szansę dotrzeć do potencjalnych klientów i ułatwić im podejmowanie działań wtedy, gdy oglądają filmy lub ich szukają. Z oficjalnych danych YouTube i Google wynika, że w ostatnich latach liczba małych i średnich firm reklamujących się w na tym serwisie wzrosła dwukrotnie. Twoi konkurenci mogą o tym wiedzieć i już kusić potencjalnych klientów atrakcyjnym spotem promocyjnym, zyskując świadomość i zdobywając kolejnych kontrahentów.

Najważniejsze cechy kampanii reklamowej w YouTube to:

  • szeroka skala oddziaływania, która pozwoli Ci na dotarcie do dokładnie przez Ciebie zdefiniowanej grupy docelowej, w zależności od specyfiki branży: wąskiej lub obszernej
  • płatność za efekty – w zależności od obranej strategii marketingowej, płacisz za skalę emisji filmu (wyświetlenia) lub zaangażowanie odbiorców (obejrzenia, kliknięcia), dzięki czemu masz pewność, że wydatkowane pieniądze spełniają obrany przez Ciebie cel
  • atrakcyjny przekaz wizualny i dźwiękowy, porównywalny do reklamy TV, z tą różnicą, że generuje on zdecydowanie niższe koszty, może być kierowany do konkretnej grupy docelowej i daje możliwość pomiaru wyników

Co to jest reklama na YouTube?

Reklamy na YouTube to reklamy w formie spotu wideo, emitowane przed, podczas lub obok innego filmu zamieszczonego w serwisie YouTube. Materiał reklamowy może posiadać różną długość i spełniać odmienne cele marketingowe, np. zwiększanie rozpoznawalności, informowanie o rabatach itp. Krótkie spoty (6 sekund, 15 sekund) zwiększają świadomość i zasięg marki – dzięki nim możesz docierać do obszernego grona odbiorców i zwiększać świadomość marki na szeroką skalę. Dłuższe spoty (15 sekund i więcej) wpływają na rozważanie zakupu produktu firmy przez potencjalnych zainteresowanych. Dzięki takim formom reklamy na YouTube zachęcasz użytkowników do zapoznania się z Twoimi produktami i usługami.

YouTube stanowi najpopularniejszy serwis internetowy na świecie – umożliwia on darmowe umieszczanie i odtwarzanie materiałów wideo. Korzysta z niego ponad miliard użytkowników, czyli około 1/3 wszystkich Internautów. Każdego dnia zamieszczane są na nim tysiące nowych filmów o rozmaitej tematyce, dlatego też YouTube uchodzi za najbardziej popularne medium reklamowe, o bardzo dużym zasięgu oddziaływania praktycznie dla każdej branży.

Aby rozpocząć emisję kampanię reklamową na YouTube, należy skorzystać z systemu Google Ads, który umożliwia wyświetlanie spotów promocyjnych na YouTube obok niekomercyjnych treści. Jednym z najpopularniejszych formatów reklamowych jest reklama YouTube InStream, możliwa lub niemożliwa do pominięcia. Spoty reklamowe mogą wyświetlać się nie tylko w serwisie YouTube, ale także na witrynach lub w aplikacjach w sieci partnerów Google.

Promuj swoją firmę na YouTube - najbardziej popularnym serwisie wideo na świecie! Zapytaj o ofertę

Reklamy w YouTube - rodzaje

Reklama na YouTube może spełniać szereg celów marketingowych – możesz w łatwy sposób dostosować ją do własnych oczekiwań, oferty i możliwości Twojej firmy. Dzięki reklamom YouTube masz szansę zwiększać zasięg marki, intensyfikować ruch na stronie, sprzedawać większą ilość produktów lub usług lub zdobywać zainteresowanie klientów, którzy zaczną rozważać zakup w Twojej firmie. Każdy z tych celów możesz osiągnąć za pomocą odmiennych rodzajów reklam w YouTube:

YouTube - Reklamy wideo In-Stream niemożliwe do pominięcia

Stanowią one rodzaj reklamy, która wyświetla się w całości, przed rozpoczęciem odtwarzania innego filmu. Mogą trwać maksymalnie 15 sekund. Rozliczane są w modelu płatności za tysiąc wyświetleń reklamy (CPM).

Reklama na Youtube In-Stream niemożliwa do pominięcia

YouTube - Reklamy wideo In-Stream możliwe do pominięcia

Są to materiały wideo, które użytkownik może pominąć po 5 sekundach. Wyświetlają się one w przed, w trakcie lub po odtworzeniu innego filmiku w YouTube.

Reklama na Youtube In-Stream możliwa do pominięcia

YouTube - Reklamy displayowe TrueView Discovery

To dłuższe materiały wideo, wyświetlane na prawo od filmu i nad listą proponowanych pozycji. Kliknięcie reklamy discovery powoduje przeniesienie użytkownika na stronę odtwarzania filmu lub stronę kanału w YouTube.

Reklama na Youtube display TrueView Discovery

YouTube - Reklamy w przerywniku

Reklamy wideo niemożliwe do pominięcia, trwające maksymalnie 6 sekund. Są wyświetlane na innym materiale wideo zanim rozpocznie się jego odtwarzanie.

Reklama na Youtube w przerywniku

Kampania reklamowa na YouTube - zalety

Wideo reklama w YouTube stanowi doskonałe rozwiązanie dla tych firm, które chcą ze swoją ofertą trafić do dużej grupy odbiorców, pragną budować świadomości marki, kształtować jej wizerunek lub po prostu poinformować o nowej marce czy innowacyjnym produkcie na rynku. Promocja w formie wideo przez YouTube konkuruje z kosztownymi kampaniami telewizyjnymi i uzyskuje nad nimi przewagę, gdyż w przeciwieństwie do spotów w TV, oferuje rozwinięte możliwości kierowania reklam oraz mierzalność wyników. Do głównych zalet reklam wideo należą:

  • zasięg – około 75% polskich internautów korzysta z serwisu YouTube. Reprezentują oni różne grupy wiekowe, zawodowe, hobbystyczne czy naukowe, dzięki czemu niezależnie od branży, której jesteś przedstawicielem, możesz dotrzeć dotrzeć do bardzo szerokiego grona odbiorców
  • zaawansowane możliwości targetowania – kampanie reklamowe na YouTube mogą docierać do precyzyjnie ustalonych grup docelowych, wyróżnionych na bazie danych demograficznych, odwiedzanych miejsc docelowych, tematów, zainteresowań odbiorców czy konkretnych słów kluczowych. Mogą być także wykorzystywane jako kampanie remarketingowe, śledzące użytkowników, którzy już wcześniej odwiedzili Twoją stronę www lub kanał na YouTube
  • niskie koszty względem skali oddziaływania – koszty wideo reklam na YouTube są znacząco niższe niż promowanie spotów w telewizji. Obejrzenie reklamy to zazwyczaj koszty rzędu od kilku do kilkunastu groszy, co ważne – reklamy które zostały pominięte, nie generują kosztów
  • mierzalność – reklamy YouTube pozwalają na szczegółowe mierzenie efektów całej kampanii wideo. Statystyki dotyczące spotów można badać m.in. w Google Analytics, gdzie dowiesz się jaka liczba osób obejrzała film oraz ilu nowych klientów nawiązało kontakt z Twoją firmą za pośrednictwem tego filmu
  • atrakcyjna forma – ruchomy obraz, podkład muzyczny czy komentarz lektora przykuwają uwagę odbiorców i zostają podświadomie zapamiętywane przez potencjalnych odbiorców, dzięki czemu masz szansę zyskać większą popularność i rozpoznawalność marki
Zaplanuj strategię reklamy na YouTube z naszym specjalistą Google Ads! Zapytaj o ofertę

Reklamy w YouTube - możliwości kierowania

Sposoby targetowania reklam wideo są zbliżone do metod kierowania dostępnych w kampaniach Google Display Network. Możesz wykorzystać tutaj te same dane o użytkownikach, które na potrzeby usług reklamowych są zbierane przez Google. Kampanie wideo wykorzystują możliwości kierowania bardzo precyzyjnie, dzięki czemu masz szansę dotrzeć do tych odbiorców, którzy realnie są zainteresowani Twoją ofertą.

Zainteresowania

Google bada zachowania użytkowników w Internecie pod względem ich zainteresowań, dzięki czemu jako reklamodawca, możesz wykorzystać te informacje i kierować swoje spoty reklamowe na konkretne kategorie tematyczne. Emitując reklamy na YouTube możesz wybrać bardziej ogólny target (odbiorcy o podobnych zainteresowaniach) lub wykorzystać silniej sprecyzowane grupy odbiorców, którzy wykazują konkretne intencje zakupowe (odbiorcy na rynku).

Przykładowe zainteresowania, które mogą stanowić kryterium wyświetlania reklam wideo na YouTube to:

  • Amatorzy zakupów
  • Bankowość i finanse
  • Dom i ogród
  • Kulinaria
  • Media i rozrywka
  • Podróże
  • Pojazdy i transport
  • Sport i fitness
  • Styl życia i hobby
  • Technologia
  • Uroda i zdrowy tryb życia

Poza zainteresowaniami odbiorców, można także wykorzystać do emisji kampanii na YouTube także ich potencjalne zamiary, które obejmują m.in.:

  • Bilety na imprezy i wydarzenia
  • Dom i ogród
  • Edukacja
  • Elektronika użytkowa
  • Komputery i urządzenia peryferyjne
  • Nieruchomości
  • Odzież i dodatki
  • Oprogramowanie
  • Podróże
  • Produkty dla dzieci i niemowląt
  • Produkty i usługi kosmetyczne
  • Samochody i inne pojazdy
  • Sport i fitness
  • Telekomunikacja
  • Upominki i okazje
  • Usługi dla firm
  • Usługi finansowe
  • Usługi randkowe
  • Zatrudnienie

Tematy

Reklamy wideo mogą być wyświetlane na tematycznych kanałach YouTube bądź na witrynach w sieci partnerów Google zakwalifikowanych do konkretnego zagadnienia. Najczęściej temat Twojego klipu promocyjnego odpowiada tematyce filmu, który zostanie po nim wyświetlony. Przykładowe tematy, które możesz uznać za wartościowe dla emisji Twoich kampanii wideo na YouTube, to np.:

  • Dom i ogród
  • Encyklopedie i słowniki
  • Finanse
  • Gry
  • Hobby i wypoczynek
  • Internet i telekomunikacja
  • Komputery i elektronika
  • Książki i literatura
  • Ludzie i społeczeństwo
  • Miejsca świata
  • Nauka
  • Nieruchomości
  • Piękno i fitness
  • Podróże
  • Praca i edukacja
  • Prawo i administracja
  • Samochody i pojazdy
  • Społeczności online
  • Sport
  • Sztuka i rozrywka
  • Usługi biznesowe i przemysłowe
  • Wiadomości
  • Zakupy
  • Zdrowie
  • Zwierzęta dzikie i domowe
  • Żywność i napoje

Słowa kluczowe

W kierowaniu reklam YouTube możesz wyznaczyć konkretne frazy kluczowe, które bezpośrednio wiążą się z Twoją ofertą – taki rodzaj targetowania pozwoli Ci wyświetlać materiał promocyjny na filmach i kanałach powiązanych tematycznie z wybranymi wyrażeniami

Miejsca docelowe

Możesz emitować swój spot reklamowy na konkretnie dobranych kanałach a nawet pojedynczych filmach w YouTube – dzięki temu zyskujesz pełną kontrolę nad tym, gdzie będą wyświetlać się Twoje reklamy wideo

Remarketing wideo

To rodzaj kierowania filmów promocyjnych, na użytkowników którzy już wcześniej odwiedzili Twoją stronę www lub kanał w YouTube. Pozwala Ci to na przypomnienie im o swojej atrakcyjnej ofercie, wzbudzenie większego zaufania i sympatii do swojej marki

Demografia

Decydując się na kampanię wideo możesz odpowiednio dostosować reklamy do osób o określonych cechach demograficznych lub zastosować wyżej wymienione metody kierowania w wybranych grupach demograficznych. Masz możliwość dotarcia do określonej płci, grupy wiekowej a nawet statusu rodzicielskiego. Dostępne odgórnie grupy wiekowe do wyboru to:

  • 18–24
  • 25–34
  • 35–44
  • 45–54
  • 55–64
  • 65+
  • Wiek nieznany

Reklama w YouTube - dlaczego warto zlecić emisję agencji SEMPIRE?

Nasz zespół specjalistów Google Ads na co dzień z powodzeniem zajmuje się profesjonalną obsługą kampanii reklamowych Google Ads, w tym także reklam wideo na YouTube. Posiadamy doświadczenie i wiedzę w zakresie skutecznej emisji reklam wideo w serwisie YouTube oraz sieci partnerskiej Google. Znajomość możliwości kierowania różnych rodzajów filmów reklamowych sprawia, że z sukcesami prowadzimy wiele kampanii wideo, spełniających najróżniejsze cele marketingowe. Działamy w sposób sprawny, poparty wiedzą i godny zaufania. Każdy nasz klient otrzymuje dostęp do szczegółowych i przejrzystych raportów, dzięki czemu możesz mieć pewność jak przeznaczone na kampanię koszty, pracują na rozwój promowanego biznesu. Możesz liczyć na nasze rekomendacje w kwestii przygotowania profesjonalnego spotu – wspólnie zadbamy o to, byś pozyskał dzięki niemu wartościowy ruch na Twojej stronie.

Kampanie reklamowe na YouTube w SEMPIRE:

  • rozpoczynają emisję po założeniu przez nas dedykowanego konta reklamowego Google Ads, zarządzanego z poziomu konta menadżera (MCK) i po dostarczeniu przez Ciebie linku do filmu zamieszczonego na Twoim kanale YouTube
  • są kierowane w sposób jak najbardziej zgodny z Twoimi oczekiwaniami względem kampanii wideo
  • podlegają systematycznej optymalizacji, dokonywanej przez certyfikowanego specjalistę Google Ads, posiadającego zaawansowaną wiedzę na temat metod obsługi kampanii
  • obejmują połączenie konta reklamowego z narzędziem Google Analytcis (o ile jest ono zaimplementowane na stronie), w którym możesz na bieżąco analizować wyniki kampanii
  • zawierają w swym zakresie wsparcie w założeniu kanału YouTube, o ile klient takowego nie posiada

Etapy prowadzenia kampanii reklamowej na YouTube obejmują:

  • omówienie głównej strategii i celów marketingowych, które ma spełnić reklama wideo
  • założenie indywidualnego konta reklamowego Ads zarządzanego z poziomu konta MCK, a także połączenie go z narzędziem Google Analytics
  • utworzenie kampanii YouTube oraz wedle ustaleń także innych typów kampanii (linki sponsorowane, zakupy Google, wideo, display)
  • rozpoczęcie emisji reklam oraz opiekę nad okresem wdrożeniowym
  • regularną pracę optymalizacyjną
  • dynamiczny raport wyników kampanii
  • konsultacje, wsparcie techniczne i szkolenia

Reklama na YouTube – cennik, koszt kampanii

Cena reklamy wideo jeszcze nigdy nie była tak niska! Dziś już nie musisz posiadać ogromnych zasobów finansowych, niczym na reklamę w telewizji, by Twój spot dotarł do szerokiej grupy odbiorców. Reklama w YouTube stanowi współczesną odmianę reklam w TV, z której każdego dnia korzystają tysiące Twoich nowych klientów. Cena reklam na YouTube waha się w zależności od wielkości grupy docelowej, do której chcesz dotrzeć, branży w jakiej działasz, a także ilości i długości spotów, które chcesz promować. Cennik reklamy na YouTube – kampanii wideo w SEMPIRE przewiduje bardzo korzystne warunki współpracy z Twoją firmą. Koszt obsługi reklamy na YouTube zaczyna się już od 150 zł! Określ jaki jest Twój cel reklamowy i podaj kwotę, jaką chcesz przeznaczyć na kliknięcia, a my przygotujemy odpowiednią strategię kampanii wideo dla Ciebie!

Opracujemy dla Ciebie najlepszą kampanię wideo reklam na YouTube! Zapytaj o ofertę
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.