Marketing social media - Skuteczna reklama w mediach społecznościowych | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Marketing Social Media

Obecnie coraz więcej przedsiębiorstw buduje swoją markę, wykorzystując do tego działania social media. Popularność tych źródeł stała się na tyle duża, że jeśli firma posiada profile na portalach społecznościowych, ma większą szansę na rozszerzenie świadomości i rozpoznawalności. Social media stanowią ważne źródło informacji dla swoich użytkowników – to tutaj dowiadują się oni o nowych produktach i usługach, które są w kręgu ich zainteresowań. Wyszukują też profili firm, które następnie mogą subskrybować, udostępniać, komentować i nawiązywać z nimi kontakt. Warto zatem wiedzieć czym jest marketing w social mediach, dlaczego warto podjąć działania promocyjne w mediach społecznościowych dla swojej firmy lub po prostu bezpłatnie zapytać Specjalistę Social Media o strategię dla swojej firmy - marki. 

Zamów bezpłatną wycenę działań marketingowych w social mediach.

 

Social Media Marketing

Social media marketing – definicja

Social media marketing jest zestawem działań marketingowych w Internecie, mającym na celu wygenerowanie zwiększonego ruchu na stronie docelowej, dzięki wykorzystaniu popularnych serwisów społecznościowych, takich jak m.in: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter czy YouTube. To najprostsza definicja social media marketingu. Aktywny marketing w social mediach pozwala na znalezienie nowych klientów i precyzyjne docieranie do nich z reklamą. Profile biznesowe w mediach społecznościowych służą do przekierowywania użytkowników na stronę www, podstrony z produktami lub blog. Stanowią także optymalne miejsce do prowadzenia komunikacji z odbiorcami oraz tworzenia relacji z klientami. Social media marketing pozwala zatem na realizację długofalowych strategii marketingu internetowego.

Czym są social media w marketingu?

Social media to strony internetowe oraz aplikacje mobilne, dzięki którym można tworzyć rozmaite treści oraz wymieniać się nimi z innymi użytkownikami. Dzielenie się, komentowanie, wyrażanie opinii i dodawanie reakcji dotyczących informacji udostępnianych w social media jest praktycznie nieograniczone i odbywa się w czasie rzeczywistym. Użytkownicy posiadający konta prywatne na tego typu portalach reprezentują różne grupy wiekowe, a także wykazują określone zainteresowania daną tematyką, podają informacje na temat swojego wykształcenia, stanowisk zawodowych czy ważnych zdarzeń z życia. Fakt ten doskonale można wykorzystać w marketingu, bowiem z łatwością określa się grupy docelowe, do których ma trafić dopasowana reklama. Dotarcie do potencjalnych klientów w social mediach może przynieść bardzo satysfakcjonujące efekty.

Rola marketingu społecznościowego wzrasta zarówno wśród małych, lokalnych firm, jak i najbardziej znanych marek. Wraz ze wzrostem popularności reklam w social mediach, rozwija się możliwość nadania każdej marce wyrazistej narracji i budowania więzi z wszystkimi klientami – zarówno obecnymi, jak i potencjalnymi.

Media społecznościowe – rodzaje social media

Wiedząc czym są media społecznościowe, można dokonać ich podziału według funkcji, które mają realizować. Rodzaje social media to:

  • media społecznościowe służące publikacji opinii i prezentacji poglądów – głównym zadaniem tego typu portali jest umożliwienie wszystkim użytkownikom otwartego wyrażania własnych opinii i poglądów np. blogi
  • media społeczne służące współdzieleniu zasobów – użytkownicy tych serwisów mogą współdzielić się w sieci, przechowywać i udostępniać z poziomu serwerów sieciowych filmami wideo, zdjęciami, obrazami, prezentacjami, aplikacjami np. YouTube
  • social media pozwalające na budowanie i podtrzymywanie relacji – ich główną rolą jest umożliwienie interakcji międzyludzkich – kontaktowanie się, dzielenie informacjami, przynależność do grup, utrzymywanie relacji np. Facebook
  • media społeczne nastawione na komunikację – główną rolą tego typu serwisów i aplikacji jest dyskusja i debata. Do tej kategorii należą przede wszystkim fora, czaty oraz komunikatory internetowe, np. What’sApp
  • media społecznościowe nastawione na bieżące informowanie i udostępnianie aktualności – ich funkcją jest relacjonowanie i odnoszenie się do bieżących wydarzeń np. Twitter

Innym kryterium podziału social mediów jest charakterystyka powiązań i kontaktów występujących pomiędzy użytkownikami budującymi społeczności tych serwisów:

  • media społecznościowe towarzyskie np. Facebook, Facebook Messenger
  • social media zawodowe np. LinkedIn, GoldenLine
  • media społeczne publikacyjne np. YouTube, Instagram
  • social media konsumenckie np. Facebook Marketplace

Liczne funkcje i rozwiązania, które oferują poszczególne portale sprawiają, że marketing social media może być realizowany na wielu płaszczyznach dla dokładnie zdefiniowanej grupy docelowej.

Social media – statystyki popularności

Według raportu Hootsuite “Digital 2020” najpopularniejszym serwisem społecznościowym w Polsce jest YouTube. Korzysta z niego aż 92% polskich internautów w wieku pomiędzy 16. a 64. rokiem życia. Drugie miejsce wśród popularnych social mediów zajmuje Facebook – z serwisu tego korzysta 89% użytkowników Internetu. Trzecim najczęściej wykorzystywanym źródłem jest Messenger (72% internautów). Najrzadziej wybieranymi portalami społecznościowymi są: Viber, WeChat oraz TikTok. Poniżej znajdują się statystyki dotyczące wszystkich najbardziej popularnych social mediów w Polsce:

  • YouTube - 92%
  • Facebook - 89%
  • Facebook Messenger - 72%
  • Instagram - 55%
  • What'sApp - 45%
  • Twitter - 35%
  • Skype - 31%
  • Snapchat - 29%
  • LinkedIn - 26%
  • Pinterest - 25%
  • nk.pl - 19%
  • Twitch - 18%
  • Reddit - 16%
  • TikTok - 15%
  • WeChat - 15%
  • Viber - 14%
Social media statystyki popularności
Źródło: raport Hootsuite “Digital 2020”

Obecnie social media marketing na Facebooku posiada możliwości dotarcia z treściami reklamowymi do około 16 milionów użytkowników. 96,2% z nich korzysta z facebookowej aplikacji mobilnej, co stanowi ważną informację dla firm planujących działania marketingowe w social mediach. Z samej tylko wersji na komputery serwisu korzysta 3,8% odbiorców. Ponad 53,4% użytkowników Facebooka to kobiety. Statystycznie podczas 1 miesiąca z każdego profilu na tym serwisie dokonywane jest przynajmniej 1 polubienie strony, polajkowanych zostaje około 11 postów a także dodawane są 3 komentarze. Reklamy na Facebooku w ciągu 30 dni są statystycznie klikane przez kobiety 23 razy, natomiast przez mężczyzn – 15 razy.

Popularność serwisów społecznościowych cały czas wzrasta – social media w marketingu pełnią obecnie bardzo istotną funkcję. Dzięki swej różnorodności i nowoczesnym rozwiązaniom stanowią one bardzo ważne źródło pozyskiwania nowych klientów dla firm. Ogromny zasięg i duże zainteresowanie użytkowników sprawia, że marketing w social media pozwala na realizację zaawansowanych strategii reklamowych – pozwala budować relacje z klientami, wchodzić z nimi w interakcje, informować o nowych produktach bądź usługach a także wzmacniać wizerunek marki i pozyskiwać nowych odbiorców.

Na czym polega marketing w mediach społecznościowych?

Social media marketing opiera się na dobrze przygotowanej strategii budowania marki i pozyskiwania ruchu na stronie docelowej. Odpowiednio prowadzone profile firmowe i kampanie reklamowe potrafią wygenerować duży ruch, wzbudzić zainteresowanie i zaangażowanie grupy docelowej.

Kluczową kwestią w planowaniu działań w social media jest przemyślany dobór portali, na których zostaną założone profile firmowe. Należy dokładnie przemyśleć, który rodzaj serwisów społecznościowych może stanowić najlepsze źródło potencjalnych klientów. Czy są to social media towarzyskie a może raczej biznesowe? Potrzeba dokładnego rozeznania, gdzie oferowany produkt bądź usługa mogą zdobyć największe zainteresowanie.

Bardzo istotny jest także dobór grupy docelowej. Często pierwszorzędne znaczenie odgrywają dane demograficzne, miejsce zamieszkania, zainteresowania czy zajmowane stanowisko zawodowe. Social media marketing pozwala precyzyjnie określać, czym powinien charakteryzować się potencjalny klient.

Podstawą dobrego social media marketingu jest również bieżący i regularny kontakt z osobami śledzącymi profil. Zawsze należy odpowiadać na pytania i komentarze – zaspokajać ciekawość i potrzeby odbiorców, a także pokazywać im, że są ważni dla funkcjonowania firmy.

Przy planowaniu strategii należy rozważyć czy w celu prezentacji i rozszerzania świadomości marki wystarczy korzystać jedynie z bezpłatnych opcji udostępnianych w social mediach, czy też uruchomić dodatkowo kampanie płatne. Często reklama w social media stanowi nieodzowny element całej strategii marketingowej.

Zalety social media marketing

Najważniejsze zalety marketingu w mediach społecznościowych to przede wszystkim:

  • możliwość nawiązywania bezpośredniego kontaktu z klientem
  • możliwość budowania relacji z klientem
  • ogromny zasięg, dzięki dużej popularności social media
  • możliwość pozyskiwania nowych klientów
  • wiele możliwości określania grup docelowych
  • możliwość przekierowania ruchu z social mediów na stronę www
  • sposób na informowanie o najnowszych promocjach, zmianach asortymentu, zmianach w organizacji itp.
  • szybkość rozprzestrzeniania się informacji
  • możliwość prowadzenia działań marketingowych w formie bezpłatnej lub płatnej
  • różnorodność rozwiązań w zakresie prowadzenia kampanii reklamowych w social media.

Social media marketing – strategie i cele

Strategie social media marketing należy zaplanować od wybrania odpowiedniej platformy, na której powstanie i rozwinie się profil firmowy. Punktem wyjścia jest odpowiedź na pytanie, gdzie istnieje największa szansa dotarcia do grupy potencjalnych klientów. Kluczowym elementem strategii marketingu social media jest określenie przekroju użytkowników utożsamiających planowany target działań. Przykładowo Facebook stanowi uniwersalne wiekowo i geograficznie miejsce, zaś na LinkedIn najłatwiej dotrzeć do ludzi dojrzałych, rozwijających się zawodowo.

Często optymalną taktyką jest działanie multiplatformowe, za pomocą kilku mediów społecznościowych. Taki wielopłaszczyznowy marketing społecznościowy pozwala na realizację pełnej strategii, wzajemnie na siebie oddziaływującej. Trzeba mieć jednak na uwadze, że każdy rodzaj mediów społecznościowych wymaga, ze względu na swoją specyfikę, indywidualnego podejścia i innych rozwiązań. Przykładowo na Instagramie kluczową rolę odgrywa obraz. Tworzenie materiałów marketingowych odbywa się tu praktycznie bez słów, co sprawia, że należy położyć szczególny nacisk na aspekt wizualny oferowanych produktów bądź usług. Umieszczanie grafik o pozytywnych kontekstach, w odpowiednio dobranych sceneriach, grupach ludzi czy okolicznościach sprawia, że marka mocno utrwala się w świadomości odbiorcy.

Facebook jako narzędzie marketingowe także operuje przede wszystkim obrazem, ale dodatkowo uzupełnieniem przekazu jest tekst. Daje to ogromne możliwości realizacji owocnych strategii marketingu w portalach społecznościowych. Dzięki profilowi firmowemu na Facebooku można pozostać w ciągłym kontakcie z konsumentami, pozyskując przy tym cenne opinie i wskazówki. Poza tym Facebook stanowi doskonałe narzędzie do organizacji konkursów, które pobudzają potrzebę posiadania danego produktu bądź usługi, która stanowi wygraną. Oprócz tego pozwalają one skutecznie poszerzać zasięgi, dzięki udostępnieniom, komentarzom i polubieniom.

W strategii marketingu w serwisach społecznościowych najważniejsza jest spójność przekazu. Decydując się na multiplatformowość, należy pamiętać by komunikacja była podobna i dotyczyła tych samych aspektów. Język oraz formy graficzne powinny być dopasowane do grup wiekowych czy zawodowych i nawiązywać do zainteresowań użytkowników, do których ma dotrzeć przekaz.

Marketing i social media z SEMPIRE

Marketing społecznościowy wymaga właściwie przygotowanej strategii. Dopasowanie idealnego sposobu prezentacji produktów i usług dla grupy docelowej jest zadaniem wymagającym wiedzy i doświadczenia w prowadzeniu profilów firmowych. Specjaliści w agencji SEMPIRE wiedzą jak prowadzić social media dla biznesu i tworzą rozwiązania szyte na miarę każdej marki.

Promocja firmy w social media jest jednocześnie przystępna cenowo i bardzo skuteczna. Wsparcie agencji social media to rozwiązanie idealne zarówno dla małych, jak i dużych przedsiębiorstw. Agencja SEMPIRE zajmuje się zarówno prowadzeniem profilów biznesowych, jak również płatną reklamą w social mediach. Dzięki naszej wiedzy i umiejętnościom możesz obniżyć koszty związane z marketingiem, jednocześnie mając pewność, że strategia reklamowa jest dobrana i realizowana w sposób profesjonalny. Marketing społecznościowy realizowany z naszą pomocą stanowi doskonały sposób na przedstawienie firmy nowym klientom a także budowanie lojalności z dotychczasowymi użytkownikami.

Pomagamy aktualizować profile społecznościowe, dbamy o ich estetykę oraz atrakcyjność, tak, aby przyciągnąć potencjalnych odbiorców i pogłębić relacje z tymi, którzy już znają Twoją markę. W każdej strategii marketingu social media dążymy do zwiększenia wizyt na Twojej stronie www, a co za tym idzie do poszerzania rozpoznawalności marki. Bez zobowiązań zapytaj specjalistę o strategię dla Twojej firmy. 

Poznaj szczegóły strategii i ceny reklam w social media.

Ocena artykułu:

1 2 3 4 5

4.98 / 5 według 360 opinii

Może Ciebie zainteresować
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.