Konwersja po wyświetleniu (VTC) co to jest - View-through Conversion, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest Konwersja po wyświetleniu (VTC) - View-through Conversion, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Co to jest Konwersja po wyświetleniu?
Co to jest Konwersja po wyświetleniu?

Pojęcie VTC (View-through Conversion; konwersja po wyświetleniu) w marketingu cyfrowym oznacza sytuację, w której użytkownik widzi reklamę Google (np. w formie baneru lub wideo), ale nie dokonuje natychmiastowej interakcji (np. kliknięcia płatnej reklamy, wizyty na stronie internetowej lub zakupu).

Ta konkretna reklama Google ma jednak wpływ na decyzję użytkownika i może skłonić go do późniejszej konwersji, czyli złożenia zamówienia, rejestracji na stronie lub pobrania pliku.

W przypadku  VTC (konwersji po wyświetleniu), gdy użytkownik widzi reklamę Google Ads, nie kliknie jej od razu, ale w określonym czasie (np. 30 dni) dokona zamierzonej akcji na stronie. Konwersja zostanie wówczas przypisana do kampanii reklamowej, która przyczyniła się do wyświetlenia reklamy Google.

Oznacza to, że mimo braku bezpośredniej interakcji, reklama Google Ads ma znaczenie dla konwersji, wpływając na świadomość i zachowanie użytkownika.

Co to jest okno konwersji po wyświetleniu?

Okno konwersji po wyświetleniu (View-Through Conversion Window) to liczba dni, w ciągu których może być rejestrowana konwersja po wyświetleniu reklamy.

Okno konwersji po wyświetleniu ustawisz w trakcie określania lub edytowania działań prowadzących do konwersji. Możesz wybrać przykładowo 30 dni, w ciągu których będą śledzone konwersje po wyświetleniu reklamy przez użytkownika.

Okres zalecany dla okien konwersji po wyświetleniu będzie różnić się w zależności od rodzaju śledzenia konwersji.

Jak śledzić VTC (View-through Conversion) – konwersje po wyświetleniu?

Aby śledzić konwersje po wyświetleniu reklamy, postępuj według poniższych wytycznych.  

  • Umieść pliki cookies w swojej przeglądarce internetowej.
  • Wykorzystaj narzędzia analityczne, takie jak Google Analytics i Google Ads do śledzenia konwersji po wyświetleniu.
  • Użyj wspólnego kodu śledzenia konwersji w panelu Google Ads, który umożliwia śledzenie zarówno konwersji po kliknięciu, jak i VTC.
  • Określ okno konwersji po wyświetleniu w ramach konfiguracji narzędzia Google Ads.
  • Wskaż w ustawieniach kampanii Google Ads, że chcesz śledzić VTC.

Jakie są korzyści z używania konwersji po wyświetleniu?

Poniżej znajdziesz korzyści z używania konwersji po wyświetleniu reklamy Google Ads:

Podstawowe różnice pomiędzy konwersją po wyświetleniu a konwersją po kliknięciu reklamy

Istnieją podstawowe różnice w definiowaniu 2 typów konwersji śledzonych przez Google – konwersji po wyświetleniu (VTC) i konwersji po kliknięciu (CTC).

Konwersja po wyświetleniu (VTC) uwzględnia użytkowników, którzy zobaczyli reklamę Google Ads, nie kliknęli jej, ale później dokonali konwersji.

Konwersja po kliknięciu (CTC) uwzględnia użytkowników, którzy kliknęli reklamę Google Ads, a następnie dokonali konwersji.
 

Sprawdź również: co to jest współczynnik konwersji, co to jest optymalizacja konwersji, co to jest konwersja, co to jest konwersja po kliknięciu

Sprawdź na blogu:

Definicja pojęcia Konwersja po wyświetleniu - View-through Conversion
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 1 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.