Ranking reklamy co to jest - Ad Rank, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest Ranking reklamy - Ad Rank, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Co to jest Ranking reklamy?
Co to jest Ranking reklamy?

Ranking reklamy (Ad Rank) to wartość, która wskazuje na zajmowaną pozycję reklamy Google w wynikach wyszukiwania względem konkurencyjnych reklam sponsorowanych. Odpowiada również za to, czy dane reklamy Google Ads w ogóle mają szansę zostać wyświetlone w SERP-ach.

Jak obliczany jest ranking reklamy (Ad Rank)?

Ranking reklamy (Ad Rank) obliczany jest na podstawie poniższych czynników.

  • Wysokość stawki: tyle, ile reklamodawca maksymalnie zapłaci za kliknięcie reklamy. 
  • Quality Score (Wynik Jakości): ujęcie w całości parametrów takich jak współczynnik klikalności (CTR), trafność reklamy i strona docelowa zoptymalizowana pod kątem doświadczenia użytkownika (UX).
  • Progi rankingu reklamy: określone wartości jakości reklamy i budżetu, które muszą zostać spełnione, aby reklama Google Ads uzyskała konkretne pozycje na stronie wyników wyszukiwania lub na innych platformach reklamowych.
  • Konkurencyjność aukcji reklam Google Ads: o wygranej w aukcji reklam Google przy tym samym rankingu reklamy (Ad Rank) może zadecydować wyższy koszt kliknięcia (CPC).
  • Kontekst przeprowadzonego wyszukiwania: słowa kluczowe, lokalizacja w momencie wpisywania zapytania użytkownika w wyszukiwarkę, typ urządzenia (mobilny czy komputer), konkretny czas wyszukiwania, konkurencyjne reklamy i wyniki wyszukiwania wyświetlane w systemie Google.
  • Oczekiwany wpływ komponentów i formatów reklamy Google Ads: oceniane przez Google dodatkowe komponenty reklamy Google Ads (np. dane kontaktowe, linki prowadzące do stron całej witryny).

Jeżeli zadbasz o optymalizację wszystkich elementów, które składają się na ranking reklamy, możesz liczyć, że Twoja pozycja w płatnych wynikach Google wzrośnie, a koszty przeznaczone na prowadzenie kampanii Google Ads zmaleją.
 

Sprawdź również: co to jest Google Ads, co to jest Quality Score, co to jest pozycja w Google

Definicja pojęcia Ranking reklamy - Ad Rank
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 1 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.