Polityka prywatnosci

Polityka prywatności

SEMPIRE Europe (dalej, jako „SEMPIRE”) dba o Twoją prywatność i chcemy, abyś w czasie korzystania z naszych usług czuł się bezpiecznie i komfortowo. Dlatego też poniżej prezentujemy Ci najważniejsze informacje o zasadach przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych, które są wykorzystywane przez nasz Serwis.

Informacje te zostały przygotowane z uwzględnieniem RODO, czyli ogólnego rozporządzenia o ochronie danych. Polityka Prywatności jest jednolita dla wszystkich naszych stron internetowych oraz obejmuje wszystkie obszary działalności SEMPIRE. Gdy korzystasz z usług SEMPIRE, odbiorcami Twoich danych mogą zostać spółki z Grupy Shoper, której jesteśmy częścią oraz nasi Partnerzy biznesowi. Przy czym nasza współpraca z Partnerami biznesowymi oparta jest na umowach o świadczenie usług oraz umowach warunkujących przetwarzanie danych osobowych.

Administrator danych osobowych

Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o., Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, NIP: 7811976773, e-mail: kontakt@sempire.pl, tel.: 61 333 22 11. SEMPIRE przetwarza dane jedynie w Twoim imieniu jako podmiot przetwarzający i wyłącznie na Twoje udokumentowane polecenie (w tym w oparciu o właściwą umowę powierzenia przetwarzania danych stanowiąca załącznik umowy głównej), a bez takiego polecania tylko w przypadku, gdyby zobowiązywało nas do tego prawo.

Dane osobowe i prywatność

W związku z korzystaniem przez Ciebie z Serwisu SEMPIRE zbiera dane w zakresie niezbędnym do świadczenia oferowanych usług, a także informacje o Twojej aktywności w Serwisie. Oznacza to, że jako Administrator mamy dostęp do danych, które podajesz podczas zawierania i realizacji umowy, tworzenia kont i profili w naszych usługach, wypełnianych ankietach czy formularzach. Przetwarzamy również dane, które dostarczają informacji o Waszej aktywności, dane pochodzące z plików cookie SEMPIRE na podstawie odrębnej zgody może przetwarzać wasze dane również w celach marketingowych.

Cele oraz podstawy przetwarzania danych

SEMPIRE w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej przetwarza dane osobowe w następujących celach zależnych od określonego stanu faktycznego:

  1. Zawarcie umowy/ świadczenie usług

    Umowa w SEMPIRE stanowi podstawowy dokument łączący SEMPIRE z każdym Użytkownikiem. W tym zakresie przetwarzamy dane, aby zawrzeć umowę, wykonać usługę, świadczyć wsparcie lub przypomnieć o płatności. Podstawę prawną tego działania stanowi art. 6 ust. 1 lit b) RODO, do czasu zakończenia lub rozwiązania umowy, jednak z zastrzeżeniem czasu wygaśnięcia ewentualnych roszczeń wzajemnych. Możemy również w trosce o jakość i prawidłowość naszych usług dopasować je do potrzeb naszych Użytkowników. Dane osobowe będą przechowywane przez czas trwania umowy, a po zakończeniu jej obowiązywania do czasu upływu terminów roszczeń z niej wynikających, co do zasady 3 lata, maksymalnie 6 lat.

  2. Marketing

    W przypadku udzielania zgody na otrzymywanie informacji marketingowych, wejścia na stronę Serwisu z ustawieniami zezwalającymi na prowadzenie przez nas marketingu. Dane osobowe są przetwarzane na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody. Podstawa prawna tego działania to art. 6 ust. 1 lit. a) RODO. Dane osobowe przetwarzane są do czasu wycofania przez Ciebie zgody lub gdy przepis prawa tak stanowi do czasu wygaśnięcia obowiązku prawnego po stronie SEMPIRE.

  3. Ciąży na nas obowiązek prawny, zwłaszcza w zakresie rozliczeń finansowo-księgowych, a także przechowywania dowodów związanych z działaniami windykacyjnymi, sporami sądowymi etc.

    Usługi dodatkowo płatne, konkursy i promocje, które podlegają rozliczeniom podatkowym. Działania windykacyjne, ewentualne spory, reklamacje. W zakresie realizacji obowiązków prawnych – 6 lat. Podstawa prawna tego działania to art. 6 ust. 1 lit. c) RODO.

  4. Realizacja prawnie uzasadnionego interesu Administratora

    Na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, czyli uzasadnionego interesu, SEMPIRE przetwarza dane m.in. w ramach relacji z klientem, badaniu satysfakcji z naszych usług świadczonych w związku z Serwisem, w celach marketingu bezpośredniego, w celach analitycznych, ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń, w celu zapobiegania oszustwom oraz zapewnienia bezpieczeństwa sieci i informacji w ramach naszych systemów informatycznych, do czasu zgłoszenia sprzeciwu.

Retencja danych osobowych

Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od rodzaju świadczonej usługi oraz celu przetwarzania. Co do zasady dane przetwarzane są przez okres świadczenia usługi lub realizacji zamówienia, do czasu wycofania udzielonej zgody lub wyrażenia skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania danych, w przypadkach, w których podstawą prawną przetwarzania danych jest uzasadniony interes Administratora.

W związku z tym, Twoje dane będziemy przetwarzać tylko przez okres, w którym będziemy mieć ku temu podstawę prawną, a więc do momentu, w którym:

  • przestanie ciążyć na nas obowiązek prawny, zobowiązujący nas do przetwarzania Twoich danych (zwłaszcza związany z rachunkowością w przypadku odpłatnych usług) lub
  • ustanie możliwość ustalania, dochodzenia lub obrony roszczeń związanych z zawartą między nami umową lub
  • cofniesz zgodę na przetwarzanie danych, jeśli to ona była jego podstawą lub
  • zostanie przyjęty Twój sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych osobowych – w przypadku, gdy podstawą przetwarzania Twoich danych był uzasadniony interes administratora lub dane były przetwarzane w celu marketingu bezpośredniego (w tym profilowania)

– w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku i co nastąpi najpóźniej.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o okresach retencji napisz do nas na mail wskazany w zakładce punkcie Kontakt.

Prawa Użytkownika

SEMPIRE zapewnia realizację uprawnień Użytkownika wskazanych poniżej:

  1. Prawo do informacji o przetwarzaniu danych osobowych (prawo dostępu) – na tej podstawie Administrator przekazuje osobie zgłaszającej żądanie informację o przetwarzaniu danych, w tym przede wszystkim o celach i podstawach prawnych przetwarzania, zakresie posiadanych danych, podmiotach, którym są ujawniane i planowanym terminie usunięcia danych.
  2. Prawo do sprostowania – Administrator zobowiązany jest usuwać ewentualne niezgodności lub błędy przetwarzanych Danych osobowych oraz uzupełniać je, jeśli są niekompletne.
  3. Prawo do uzyskania kopii danych - na tej podstawie Administrator przekazuje kopię przetwarzanych danych dotyczących osoby zgłaszającej żądanie.
  4. Prawo do usunięcia danych – na tej podstawie można żądać usunięcia danych, których przetwarzanie nie jest już niezbędne do realizowania żadnego z celów, dla których zostały zebrane.
  5. Prawo do ograniczenia przetwarzania – w razie zgłoszenia takiego żądania Administrator zaprzestaje wykonywania operacji na danych osobowych – z wyjątkiem operacji, na które wyraziła zgodę osoba, której dane dotyczą – oraz ich przechowywania, zgodnie z przyjętymi zasadami retencji lub dopóki nie ustaną przyczyny ograniczenia przetwarzania danych (np. zostanie wydana decyzja organu nadzorczego zezwalająca na dalsze przetwarzanie danych);
  6. Prawo do przenoszenia danych – na tej podstawie – w zakresie, w jakim dane są przetwarzane w sposób zautomatyzowany w związku z zawartą umową lub wyrażoną zgodą – Administrator wydaje dane dostarczone przez osobę, której one dotyczą, w formacie pozwalającym na odczyt danych przez komputer. Możliwe jest także żądanie przesłania tych danych innemu podmiotowi, jednakże pod warunkiem, że istnieją w tym zakresie techniczne możliwości zarówno po stronie Administratora, jak również wskazanego podmiotu.
  7. Prawo sprzeciwu – osoba, której dane dotyczą może w każdym momencie sprzeciwić się przetwarzaniu danych osobowych, które odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora. Ponadto sprzeciw w odniesieniu do wykorzystywania przez nas plików cookies (o których przeczytasz poniżej) możesz wyrazić zwłaszcza za pomocą odpowiednich ustawień przeglądarki i poprzez usunięcie zapisanych w pamięci Twojego urządzenia plików cookies.
  8. Cofnięcia zgody – w przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie zgody bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Żądanie dotyczące realizacji praw osób, których dane dotyczą można zgłosić drogą elektroniczną poprzez daneosobowe@sempire.pl

Jeżeli Administrator nie będzie w stanie zidentyfikować osoby na podstawie zgłoszonego żądania, zwróci się do wnioskodawcy o dodatkowe informacje. Podanie takich danych nie jest obowiązkowe, jednak brak ich podania będzie skutkować odmową realizacji żądania.

W przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne przepisy dotyczące ochrony danych osobowych, każdy może złożyć skargę do organu nadzorującego przetwarzanie danych osobowych, właściwego ze względu na miejsce zwykłego pobytu podmiotu danych, jego miejsce pracy lub miejsce popełnienia domniemanego naruszenia. W Polsce organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Czy podanie danych jest obowiązkowe?

Podanie danych osobowych jest warunkiem zawarcia i wykonywania umowy o świadczenie usług przez SEMPIRE.

Użytkownicy Serwisu są zobowiązani do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości zawarcia i wykonywania umowy o świadczenie usług przez SEMPIRE.

SEMPIRE zawsze pobiera tylko te dane, które są niezbędne, zgodnie z zasadą minimalizacji danych.

Odbiorcy danych osobowych

Odbiorcami Twoich danych osobowych, a więc podmiotami, którym SEMPIRE może przekazywać dane osobowe, mogą być: organy państwowe lub inne podmioty upoważnione do dostępu do danych w zakresie i celu określonym w przepisach szczególnych; Poczta Polska oraz firmy kurierskie; banki w przypadku konieczności prowadzenia rozliczeń; podmioty świadczące na rzecz Administratora usługi wspierające jego funkcjonowanie w zakresie świadczonych usług tj. m.in. dostawcy usług IT, podmioty audytujące, podmioty świadczące usługi księgowe, podmioty świadczące usługi, wspierające proces rekrutacji, podmioty świadczące usługi marketingowe – przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy powierzenia i wyłącznie zgodnie z poleceniami administratora; podmioty wchodzące w skład grupy kapitałowej Shoper.

W przypadku udostępniania danych osobowych stronom trzecim lub innym podmiotom, udostępniane dane będą ograniczone do zakresu wymaganego przez stronę trzecią lub inny podmiot w celu zapewnienia wymaganego przetwarzania. W takich przypadkach Twoje dane osobowe są chronione na podstawie Umów o przetwarzaniu danych, zobowiązujących zewnętrznych dostawców usług do przetwarzania Twoich danych osobowych w określonych celach i zgodnie z naszymi instrukcjami, przestrzegania RODO oraz stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w celu ochrony danych osobowych zgodnie z naszymi wewnętrznymi politykami. Wszystkie transfery poza EOG do krajów, które Komisja Europejska uznała za niezapewniające odpowiedniego poziomu ochrony danych osobowych, są zabezpieczone umową opartą na Standardowych Klauzulach Umownych zatwierdzonych przez Komisję Europejską.

Działania analityczne

W ramach Serwisu prowadzimy działania analityczne, mające na celu zwiększenie jego intuicyjności i przystępności – w odniesieniu do Ciebie będzie to miało miejsce, jeśli ustawienia Twojej przeglądarki zezwalają na takie działania. W ramach analizy będziemy brać pod uwagę sposób, w jaki poruszasz się po Serwisie – a więc np. to, ile czasu spędzasz na danej podstronie, czy w które miejsca w Serwisie klikasz. Dzięki temu możemy dostosować układ i wygląd Serwisu oraz zamieszczane w nim treści do potrzeb Użytkowników.

Podstawą prawną dla tego przetwarzania jest Art. 6 ust. 1 lit. a) RODO (Twoja zgoda). Prowadząc działania analityczne, korzystamy z usług podmiotów, które mogą przekazywać Twoje dane osobowe poza EOG. W takiej sytuacji zgodnie z art. 46 ust. 2 lit. c RODO wiążą nas z tymi podmiotami umowy, zawierające standardowe klauzule umowne, przyjęte przez Komisję Europejską.

Google Analytics

Nasza strona korzysta z Google Analytics – usługi analizy strony internetowej udostępnianej przez Google Ireland Limited („Google“), Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Ireland (https://about.google/). Google Analytics używa plików cookie, czyli plików tekstowych zapisanych na komputerze i umożliwiających analizę sposobu korzystania z witryny internetowej. Informacje generowane przez cookie na temat korzystania ze strony są zazwyczaj przekazywane na serwer Google w Stanach Zjednoczonych i tam zapisywane. W przypadku aktywacji anonimizacji IP na tej stronie, Twój adres IP jest najpierw skracany przez Google w państwach członkowskich Unii Europejskiej i innych państw sygnatariuszy umowy dotyczącej Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Tylko w wyjątkowych przypadkach pełny adres IP jest przesyłany do serwera Google w Stanach Zjednoczonych i tam skracany. Anonimizacja IP na naszej stronie jest aktywna. W imieniu właściciela strony: Google wykorzystuje te informacje do analizy ruchu na stronie w celu sporządzenia raportów dotyczących aktywności na stronie właściciela oraz w celu świadczenia innych usług dla właściciela witryny związanych z korzystaniem z witryny i internetu w ogóle. Adres IP podany przez przeglądarkę na potrzeby Google Analytics nie zostanie połączony z innymi danymi Google. Mogą Państwo zapobiec zapisywaniu plików cookie za pomocą odpowiedniego ustawienia w oprogramowaniu przeglądarki, jednak chcielibyśmy poinformować, że w takim przypadku mogą Państwo nie być w stanie w pełni wykorzystać wszystkich funkcji naszej strony. Dane przetwarzane za pośrednictwem Google Analytics są usuwane po 12 miesiącach.

Ponadto mogą Państwo zapobiec gromadzeniu danych generowanych przez cookie i związanych ze sposobem korzystania z naszej witryny (w tym adresu IP) przesyłanych do Google, a także przetwarzaniem tych danych przez Google, pobierając i instalując wtyczkę przeglądarki pod następującym linkiem: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl

Działanie usługi Google Analytics operuje na zbieraniu i agregowaniu danych lecz nie umożliwia identyfikacji działań konkretnych użytkowników i ich danych osobowych. Warunki użytkowania i informacje na temat ochrony danych można znaleźć pod adresem https://www.google.com/analytics/terms/pl.html oraz https://policies.google.com/?hl=pl&gl=pl

Google Tag Manager

Google Tag Manager to narzędzie do zarządzania skryptami na stronie internetowej. Za jego pomocą można instalować na stronie internetowej różne typy skryptów. Dotyczy to m. in. skryptów związanych ze zgodami udzielonymi przez Użytkownika, skryptów śledzących zachowanie Użytkownika przez narzędzia analityczne takie jak Google Analytics, czy śledzenia konwersji z systemów reklamowych takich jak Google Ads.

W związku z wykorzystaniem narzędzia, Google zbiera zagregowane dane dotyczące uruchamiania tych skryptów, bez możliwości identyfikacji konkretnego Użytkownika. Szczegółowe informacje o zakresie i zasadach zbierania danych w związku z tą usługą można znaleźć pod linkiem: https://www.google.com/analytics/terms/tag-manager/

Google Ads

Google Ads to narzędzie, które umożliwia mierzenie skuteczności kampanii reklamowych realizowanych przez Administratora, pozwalając na analitykę takich danych jak np. słowa kluczowe czy liczba unikalnych użytkowników. Platforma Google Ads pozwala też na wyświetlanie naszych reklam osobom, które w przeszłości odwiedziły Serwis. Działanie Google Ads nie umożliwia powiązania identyfikacji działań użytkowników z ich danymi osobowymi. Informacje na temat przetwarzania danych przez Google w zakresie powyższej usługi dostępne są pod linkiem: https://policies.google.com/technologies/ads?hl=pl

Microsoft Clarity

Korzystamy z narzędzia Microsoft Clarity pozwalającego na analizę zachowania użytkowników na stronie internetowej w celu prowadzenia analiz user experience (UX), dostarczanego przez Microsoft z siedzibą w 1 Microsoft Way, Redmond, WA 98052, Stany Zjednoczone. Działania w tym zakresie realizujemy, opierając się na naszym prawnie uzasadnionym interesie, polegającym na tworzeniu statystyk i ich analizie w celu optymalizacji naszych stron internetowych. Microsoft Clarity zbiera informacje związane z aktywnością użytkownika na stronie, a w szczególności rejestruje każdego użytkownika strony i tworzy nagrania wideo z jego ruchu na stronie, a generuje mapy cieplne.

W ramach narzędzia Microsoft Clarity nie mamy dostępu do informacji, które pozwalają nam na Twoją identyfikację, ponieważ Microsoft Clarity nie rejestruje procesu wypełnienia formularzy przeznaczonych do przekazywania danych osobowych. W celu korzystania z Microsoft Clarity zaimplementowaliśmy w kodzie naszej strony specjalny kod śledzący Microsoft Clarity. Kod śledzący wykorzystuje pliki cookies firmy Microsoft Corporation. Zgromadzone w ramach plików cookies informacje przechowywane są przez Microsoft w ramach pseudonimowego profilu użytkownika. Ani Microsoft, ani SEMPIRE nie wykorzystuje tych informacji do Twojej identyfikacji. Jeżeli jesteś zainteresowany szczegółami związanymi z przetwarzaniem danych w ramach Microsoft Clarity, zachęcamy do zapoznania się z tymi wyjaśnieniami oraz oświadczeniem o ochronie prywatności w firmie Microsoft: https://www.microsoft.com/pl-pl/privacy/privacystatement

Facebook Pixel

Jest to narzędzie, które pomaga nam mierzyć skuteczność reklam na podstawie analizy działań podejmowanych przez Użytkowników w naszym Serwisie. Dane z piksela wykorzystujemy m.in. do: emisji reklam wśród właściwej grupy odbiorców, tworzenia grup odbiorców reklam, w tym tzw. look-alike, analizowania tego, co zdarzyło się w wyniku kliknięcia w reklamę zarówno za pośrednictwem narzędzi reklamowych Facebook jak i w Serwisie, używania innych narzędzi reklamowych Facebook, jak np. custom audience.

Facebook Ireland jest Współadministratorem danych osobowych w ramach wspólnego przetwarzania danych w zakresie gromadzenia danych osobowych. Dalsze przetwarzanie danych przez Facebook Ireland nie jest elementem Wspólnego przetwarzania danych.

Więcej informacji o sposobie przetwarzania Danych osobowych przez Facebook Ireland, podstawie prawnej oraz sposobach egzekwowania praw Osób, których dane dotyczą, wobec Facebook Ireland można znaleźć w Zasadach dotyczących danych Facebook Ireland pod adresem https://www.facebook.com/about/privacy. Facebook Inc., 1601 S. California Ave, Palo Alto, CA 94304, USA https://pl-pl.facebook.com/privacy/explanation

Cookies (Ciasteczka)

Strona internetowa sempire.pl wykorzystuje tzw. „cookies”, czyli niewielkie pliki z informacjami zapisywanymi na dysku twardym klienta. Dzięki temu może uzyskiwać podstawowe informacje o tym, jak często Użytkownik odwiedza Serwis, jakie jego elementy najbardziej go interesują, itp. (adres IP, typ przeglądarki, system operacyjny, czas wizyty, źródło wejścia). Informacje te wykorzystywane są jedynie w celu tworzenia statystyk dotyczących popularności strony internetowej. Każda osoba ma prawo do odmowy zapisywania plików „cookies” na swoim komputerze. Każda przeglądarka oferuje możliwość automatycznego odrzucania plików „cookies”.

Informację o tym, jak skorzystać z powyższej opcji można znaleźć u producenta stosowanej przez Użytkownika przeglądarki (Opera, Firefox , Internet Explorer, Chrome, Safari).

Więcej informacji o plikach cookies można znaleźć w naszej Polityce Cookies. Korzystanie z zewnętrznych stron i serwisów internetowych np. Facebook wiąże się z koniecznością zapoznania się z zasadami przetwarzania danych na tych stronach.

Przekazywanie danych poza EOG

Jeśli w ramach przetwarzania dane osobowe Użytkowników będą przekazywane do odbiorców w krajach trzecich (poza EOG), np. w Stanach Zjednoczonych, takie przekazywanie danych może odbywać się na podstawie decyzji w sprawie odpowiedniego stopnia ochrony podjętej przez Komisję Europejską lub na podstawie standardowych klauzul umownych zgodnie z decyzją Komisji Europejskiej albo na podstawie Państwa wyraźnej zgody.

Bezpieczeństwo danych

SEMPIRE podejmuje techniczne i organizacyjne środki służące ochronie danych osobowych przed bezprawnym czy nieautoryzowanym dostępem lub wykorzystaniem, jak również przed przypadkowym ich zniszczeniem, utratą lub naruszeniem integralności. W ramach zapewniania bezpieczeństwa przetwarzanych danych osobowych zobowiązujemy się do uwzględnienia:

  • poufności – będziemy chronić dane przed przypadkowym ujawnieniem osobom trzecim,
  • integralności – będziemy chronić dane przed nieuprawnioną modyfikacją,
  • dostępności – będziemy zapewniać dostęp upoważnionych osób do Twoich danych, jeżeli wystąpi taka potrzeba.

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane przez osoby trzecie jedynie w przypadku, gdy taki podmiot zobowiąże się do zapewnienia właściwych technicznych i organizacyjnych środków gwarantujących zapewnienie bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych, jak również do zachowania poufności tych danych. Każdy pracownik lub współpracownik SEMPIRE mający dostęp do danych osobowych dysponuje odpowiednim upoważnieniem i jest zobowiązany do zachowania poufności. Dane osobowe, które podałeś na naszych stronach, są szyfrowane i chronione za pomocą certyfikatu SSL.

Zmiany Polityki Prywatności

Ponieważ ciągle się rozwijamy, nasza Polityka Prywatności jest na bieżąco aktualizowana.

SEMPIRE zastrzega sobie prawo do zmiany powyższej Polityki Prywatności. Zmiany będą udostępniane Użytkownikom poprzez publikację na niniejszej stronie.

Aktualna wersja Polityki została przyjęta i obowiązuje od dnia 19.11.2024 r.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...