Inna nazwa: agencja marketingowa
Agencja reklamowa (advertising agency), określana również jako agencja marketingowa, to firma zajmująca się projektowaniem i realizacją kompleksowych kampanii lub pojedynczych reklam z wykorzystaniem kanałów online oraz tradycyjnych form przekazu.
Nazwa “agencja reklamowa” może być stosowana zarówno w kontekście firm prowadzących działania marketingowe w internecie, jak i za pośrednictwem radia, telewizji, prasy oraz innych nośników drukowanych, w tym projektów outdoorowych czy indoorowych.
Agencja reklamowa może prowadzić działania w obszarze BTL (skierowane do konkretnego klienta) oraz ATL (skierowane do szerokiej grupy docelowej). Firmy, które świadczą usługi w obu tych dziedzinach, nazywane są agencjami 360°.
Agencje reklamowe oferują między innymi:
Pierwsza na świecie agencja reklamowa powstała w XIX wieku. Jej działalność polegała na zbieraniu ogłoszeń i zlecaniu ich publikacji w prasie drukowanej.
Sprawdź również: co to jest ATL, co to jest BTL
Sprawdź na blogu:
Definicja pojęcia agencja reklamowa - advertising agency
agencja marketingowa
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!