Networking oznacza nawiązywanie relacji zawodowych w celu rozwoju biznesu, poszerzenia sieci kontaktów, promowania współpracy czy zdobycia nowej wiedzy. Strategia ta opiera się na wzajemnym zaufaniu i budowaniu długotrwałych relacji opartych na wzajemnych korzyściach.
Pojęcie networking nie ma swojego odpowiednika w języku polskim.
Networking to doskonały sposób na to, aby zaznaczyć na rynku obecność swojej marki, zwiększyć zaufanie i wiarygodność wśród klientów, a nawet pozyskać nowych. Pozwala zamienić kontakty na kontrakty, dlatego stanowi obowiązek każdego przedsiębiorcy nie tylko tego początkującego.
W rozwoju networkingu zawodowego niezbędny jest udział w branżowych targach, konferencjach, kursach czy szkoleniach z konkretnej branży. Sieci biznesowe poszerza się także poprzez udział na forach i grupach dyskusyjnych oraz nawiązywanie kontaktów poprzez media społecznościowe jak LinkedIn, GoldenLine czy Facebook.
Innym sposobem na rozwój kariery przy wsparciu networkingu jest podjęcie studiów wyższych lub podyplomowych na kierunku skupiającym osoby doszkalające się w danej dyscyplinie.
Oto kilka etapów działania, które musisz uwzględnić, aby rozpocząć networking:
Termin networking można odnieść również do sieci komputerowej, a w zasadzie do procesu projektowania, implementacji, zarządzania i utrzymywania komunikacji pomiędzy komputerami oraz innymi urządzeniami elektronicznymi w sieci, umożliwiających wymianę danych.
Networking w tym znaczeniu obejmuje zarówno technologię fizyczną (np. kablową, bezprzewodową), jak i oprogramowanie niezbędne do połączenia systemów i przesyłania informacji.
Sprawdź również: co to jest social media, co to jest Facebook, co to jest LinkedIn
Definicja pojęcia networking
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 11 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!