Inna nazwa: marka osobista, promocja marki osobistej
Personal branding to strategia marketingowa, która ma na celu wypromowanie własnego wizerunku i przedstawienie go odbiorcom w określonym świetle. Obejmuje ona sposób, w jaki dana osoba decyduje się zachowywać, komunikować oraz ukazywać swoją karierę i umiejętności.
Nazwa personal branding może się również odnosić do wizerunku danej osoby w oczach otoczenia, który jest efektem identyfikacji zbieżności, jak i rozbieżności pomiędzy informacjami, które są przez nią deklarowane (między innymi w dokumentach), a jej zachowaniem, cechami, reakcjami oraz umiejętnościami.
Promocja marki osobistej za cel stawia sobie spójną i dopasowaną do odbiorcy komunikację, zdobycie zaufania klientów, a także pokazanie, dlaczego warto skorzystać z usług danej osoby czy firmy.
W przypadku budowania marki osobistej specjalistów i ekspertów jest to kreacja, dzięki której przedstawiają oni propozycje wartości potencjalnym i obecnym klientom. Z kolei personal branding przedsiębiorstw pomaga w skracaniu dystansu między firmą a klientem, nadając jej często cechy osobowościowe.
Sprawdź również: wizerunek firmy, wizerunek firmy w internecie, co to jest strategia marketingowa, employer branding, co to jest marketing internetowy
Definicja pojęcia personal branding - budowanie marki osobistej
marka osobista, promocja marki osobistej
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 1 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!