RankBrain jest jednym z algorytmów Google, który opiera się na uczeniu maszynowym (AI, Artificial intelligence), dzięki czemu przedstawia bardziej trafne wyniki wyszukiwania. Treść wpisana w wyszukiwarkę jest analizowana i interpretowana pod względem różnych czynników, aby określić intencję użytkownika. RankBrain został wprowadzony w 2015 roku.
Pojęcie RankBrain oznacza algorytm Google, który nieustannie uczy się zachowań użytkowników, aby przedstawiać im właściwe odpowiedzi w wynikach wyszukiwania. Intencje określa na podstawie lokalizacji, fraz kluczowych, budowy zdania i wielu innych czynników. Jest to rozwiązanie, które dostosowuje się do panujących trendów i zmian.
Definicja RankBrain odnosi się do algorytmu, którego głównym zadanie jest interpretacja zapytań wpisywanych przez użytkowników. Radzi sobie nawet z nietypowymi zapytaniami, które są dla niego nowe. Potrafi znaleźć frazy o podobnym znaczeniu do tych wpisanych przez użytkownika. Jest szczególnie przydatny przy zapytaniach, na które nie ma jednej odpowiedzi. Istotnie wpływa na pozycję w wynikach wyszukiwania.
Sprawdź również: co to jest algorytm Google, co to jest słowa kluczowe
Sprawdź na blogu:
Definicja pojęcia RankBrain
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!