Reklama kontekstowa oznacza rodzaj promocji online, który polega na umieszczaniu reklam na stronach internetowych, w oparciu o treść tych stron. Zamiast wykorzystywać tradycyjne metody kierowania reklam na podstawie demografii, reklamy kontekstowe są wybierane i wyświetlane na podstawie związku tematycznego z daną stroną.
Systemy reklamowe analizują treść strony internetowej, a następnie dobierają reklamy, które są powiązane z kluczowymi słowami i tematami zawartymi na stronie, na przykład, na stronie poruszającej tematykę ogrodnictwa, reklama kontekstowa może promować narzędzia ogrodnicze lub usługi ogrodnicze.
Celem tego rodzaju reklamowania jest zwiększenie skuteczności reklam poprzez docieranie do osób zainteresowanych tematem zawartym na stronie. W rezultacie, użytkownicy są bardziej skłonni kliknąć na reklamę, a reklamodawcy mają większą szansę na osiągnięcie swoich celów marketingowych. Reklama kontekstowa jest więc korzystna zarówno dla reklamodawców, jak i odbiorców, ponieważ zapewnia trafienie w odpowiednią grupę odbiorców, jednocześnie dostarczając wartościowe treści reklamowe.
Definicja pojęcia reklama kontekstowa - Contextual Advertising
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 1 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!