Ruch płatny (paid traffic) to ruch generowany przez użytkowników trafiających na strony z płatnych wyników wyszukiwania, a więc tych znajdujących się na górze SERP-ów (nad wynikami organicznymi) i oznaczonych jako reklama.
Ruch płatny może pochodzić m.in. z linków sponsorowanych czy kampanii produktowych Google Ads. Jego generowanie wiąże się z poniesieniem kosztów za każdorazowe kliknięcie w reklamę.
Ruch płatny ma znaczenie w przypadku nowo powstałych firm, które nie mają jeszcze ugruntowanej pozycji w wyszukiwarce, ale chcą szybko pozyskać pierwszych klientów, a także w przypadku tymczasowych lub sezonowych działań marketingowych oraz kampanii kierowanych do zawężonych grup docelowych.
Sprawdź również: co to jest wyniki organiczne, co to jest SERP, linki sponsorowane, reklama produktowa
Definicja pojęcia ruch płatny - paid traffic
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!