Ścieżka klienta (ang. Customer journey) to sekwencja kroków lub interakcji, jakie podejmuje potencjalny klient podczas poznawania, wybierania, zakupu i korzystania z produktu lub usługi.
Ścieżka klienta zaczyna się zwykle od momentu, gdy potencjalny klient po raz pierwszy dowiaduje się o produkcie lub usłudze, a kończy się na etapie lojalności, kiedy klient regularnie korzysta z danego produktu lub usługi i poleca ją innym.
Ścieżka klienta może obejmować różne kanały komunikacji, w tym media społecznościowe, reklamy, strony internetowe, e-maile, sklepy stacjonarne i wiele innych. Celem śledzenia ścieżki klienta jest zrozumienie zachowań i potrzeb klientów oraz dostosowanie działań marketingowych i sprzedażowych do ich oczekiwań.
Sprawdź również: co to jest media społecznościowe, co to jest strona internetowa
Definicja pojęcia ścieżka klienta - Customer journey
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 1 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!