Attention tracking oznacza analizę elementów strony internetowej, które przyciągają największą uwagę jej użytkowników. Metodę tę można uznać za odmianę eye trackingu, ponieważ zakłada ona, że za ruchami gałek ocznych w większości przypadków podąża kursor myszy.
Zależność między ruchem gałek ocznych a kliknięciami została potwierdzona badaniami mózgu, a dokładnie jego rejonami odpowiedzialnymi zarówno za ruchy oczu, jak i gesty wskazujące. Podczas pomiarów uwagę bada się za pomocą myszy komputerowej – ruchów i kliknięć, które wykonuje użytkownik.
Pojęcie attention tracking zostało utworzone w CalTech (California Institute of Technology) przez Christiana Scheiera i Steffena Egnera.
Efektem attention trackingu może być mapa cieplna lub film z przedstawieniem ścieżki patrzenia tzw. video attention tracking.
Sprawdź również: co to jest eye tracking, co to jest mapa ciepła
Definicja pojęcia attention tracking
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!