Inna nazwa: śledzenie ruchu gałek ocznych
Eye tracking (ET, śledzenie ruchu gałek ocznych, okulografia) to technika polegająca na śledzeniu ruchu gałek ocznych za pomocą specjalnego urządzenia zwanego eyetrackerem.
Działanie eyetrackera opiera się na świetle bliskiej podczerwieni. Jej wiązka odbija się od oka, by potem zostać przechwyconą przez kamery umieszczone w urządzeniu. Uzyskane w ten sposób dane są analizowane za pomocą algorytmów, które obliczają punkt i czas skupienia wzroku na danym elemencie ekranu.
Śledzenie ruchu gałek ocznych jest przydatne w wielu dziedzinach, jednak największą popularność metoda ta zyskała w dziedzinie neuromarketingu. ET pozwala dowiedzieć się, na jakie elementy użytkownicy internetu zwracają największą uwagę podczas przeglądania danej strony WWW.
Wyniki badań eyetrackingowych przedstawiane są najczęściej w formie:
Eye tracking to metoda, dzięki której twórcy stron internetowych są w stanie zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy poruszają się po stronie, na co zwracają szczególną uwagę oraz co jest przez nich pomijane.
Sprawdź również: strona WWW, co to jest mapa ciepła
Sprawdź na blogu:
Definicja pojęcia eye tracking - okulografia
śledzenie ruchu gałek ocznych
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!