Case study SEO - pozycjonowanie strony i ponad 850 wyświetleń dziennie w wyszukiwaniach Google - Little Moon | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Case study SEO - pozycjonowanie strony i ponad 850 wyświetleń dziennie w wyszukiwaniach Google - Little Moon 

W branżach, w których główna specjalizacja firmy jest jednocześnie frazą ogólną, generującą wyniki w Google w postaci specjalistycznych serwisów wiedzowych i materiałów edukacyjnych, zaangażowanie w rozwój treściowy strony i zbudowanie autorytetu w oczach Google stanowi kluczowy element prac optymalizacyjnych. 

Czy da się znaleźć w czołówce zestawienia Google razem z Wikipedią, branżowymi portalami i agregatami typu Allegro czy OLX, które utrudniają zdobycie wysokich pozycji? Sprawdź, jak wypromowaliśmy stronę internetową lokalnie i ogólnopolsko, zdobywając 850 wyświetleń serwisu dziennie i plasując ją w TOP 10 dla 71 fraz kluczowych.  


O firmie Little Moon

little moon logo

Studio Little Moon to zespół pasjonatów zajmujących się grafiką 3D i specjalizujących się w szeroko pojętej architekturze. Bogate doświadczenie na rynku polskim i zagranicznym w połączeniu z wiedzą i wykształceniem zdobytym na kierunkach związanych z architekturą oraz wzornictwem sprawia, że firma oferuje bogate portfolio usług, idealnie odzwierciedlających nawet najbardziej kreatywne wizje klientów. Studio Little Moon zajmuje się tworzeniem wizualizacji, animacji, panoram, aranżacji, interaktywnych spacerów, przekrojów i rzutów, a także modelowaniem w technologii 3D. 

Usługi firmy skierowane są do deweloperów, biur architektonicznych, agencji reklamowych, sprzedawców nieruchomości, projektantów wnętrz oraz producentów mebli. Studio realizuje zarówno małe i skupione na detalu zlecenia, jak i duże założenia projektowe. Dzięki szerokiej wiedzy produktowej i materiałowej, bieżącej obserwacji trendów pojawiających się w sztuce, designie i architekturze, a także współpracy z najciekawszymi producentami, markami i projektantami, wszystkie kreacje wyróżnia nieszablonowość oraz precyzyjne dopasowanie do potrzeb klienta. Little Moon świadczy usługi na terenie Poznania, w całej Polsce i za granicą. 

Problem do rozwiązania

Firma zgłosiła się do nas z potrzebą regionalnego wypromowania witryny w wyszukiwarce Google. Punktem wyjścia było pozycjonowanie strony w Poznaniu, ponieważ to właśnie tutaj znajduje się siedziba Little Moon, a firmie zależało na dotarciu do klientów z najbliższej okolicy i wypromowaniu usług w głównym rejonie jej działalności. Pozycjonowanie lokalne miało stanowić solidną podstawę dla pozycjonowania ogólnego, ponieważ istotnym celem firmy był także rozwój sprzedaży ogólnopolskiej i międzynarodowej. 

Audyt SEO witryny klienta pozwolił sprawdzić jej aktualną kondycję pod kątem wytycznych wyszukiwarki Google i na tej podstawie wyłonić problemy, które zamierzaliśmy rozwiązać:

  • brak widoczności w Google na słowa kluczowe odzwierciedlające działalność firmy w Poznaniu i w Polsce, np: 
    wizualizacje 3D - wyszukiwalność: 590, pozycja startowa: poza TOP 50
    wizualizacje 3D Poznań - wyszukiwalność: 20, pozycja startowa: poza TOP 50
    animacje 3D - wyszukiwalność: 590, pozycja startowa: poza TOP 50
  • brak historii pozycjonowania i jakichkolwiek podstaw SEO
  • brak widoczności względem konkurentów mających dłuższy staż w wyszukiwarce Google
  • zewnętrzny duplikat treści (external duplicate content)

Cele krótko- i długoterminowe

Głównym założeniem podjętych działań optymalizacyjnych było dotarcie do znacznie większej grupy klientów, w tym przede wszystkim do biur architektonicznych, deweloperów i projektantów wnętrz. Początkowo prace miały na celu zwiększyć widoczność i rozpoznawalność firmy na rynku lokalnym. Długofalowe działania zakładały natomiast pozyskiwanie klientów z całej Polski. Za cel obraliśmy sobie zdobycie wysokich pozycji nie tylko dla wyrażeń lokalnych, ale również dla najważniejszych słów kluczowych związanych z działalnością klienta (np. animacje 3D, panoramy 360, wizualizacje 3D, rzuty aksonometryczne), celem pokazania renomy i zbudowania wizerunku branżowego lidera w Google. 

Wyzwania

Wiedza na temat branży, konkurentów, kondycji witryny i celów biznesowych klienta uświadomiła nam, jak wiele wyzwań stoi przed nami. Musieliśmy zmierzyć się z kilkoma czynnikami, które skutecznie utrudniały działania SEO:

  • mało wartościowy content, który nie odpowiadał na potrzeby użytkowników; dodatkowo duplikat treści wymagał przygotowania nowych tekstów, zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwarki i wpisujących się w intencje użytkowników;
  • słaby profil linkowy - mało witryn odsyłających na domenę klienta;
  • ogólne frazy (np. modelowanie 3D, rzuty aksonometryczne), na które wyszukiwarka Google wyświetlała w TOP 10 wyniki nienawiązujące bezpośrednio do świadczonych w tym zakresie usług - np. Wikipedia, kursy modelowania, materiały edukacyjne, oprogramowania do tworzenia projektów;
  • wysokie pozycje w Google zajmowane przez znane agregaty i silne serwisy utrudniające wejście do TOP 10, np. Allegro, OLX czy Muratordom (na ogólne hasła takie jak: wizualizacje 3D).

Podjęte działania

Świadomość wyzwań i celów, jakie zamierzaliśmy osiągnąć, promując witrynę klienta w wyszukiwarce Google, wymagała od nas przygotowania bardzo przemyślanego, indywidualnego planu działań, uwzględniającego właściwy dobór słów kluczowych, optymalizację techniczną strony, przygotowanie i optymalizację treści oraz publikację wartościowych odnośników. Po osiągnięciu zadowalających efektów konieczne było monitorowanie zdobytych pozycji i widoczności w sieci, a także przeprowadzanie cyklicznych analiz SEO, stałe obserwowanie konkurencji i wykonywanie kolejnych optymalizacji. Szczegółowy zakres działań we wszystkich tych obszarach prezentujemy poniżej.

Analityka 

  • Dobór strategii - analiza i przyporządkowanie fraz kluczowych do tematycznych podstron serwisu
  • Weryfikacja pliku robots.txt pod kątem blokowania istotnych plików
  • Analiza serwisu pod kątem dostępności stron dla robotów wyszukiwarek
  • Analiza grafik występujących w serwisie
  • Analiza prędkości strony
  • Analiza responsywności strony pod kątem dostosowania do urządzeń mobilnych

SEO-optymalizacja

  • Konfiguracja statystyk Google Analytics
  • Konfiguracja Google Search Console
  • Optymalizacja przekierowań w celu ujednolicenia protokołu i wersji strony
  • Optymalizacja tagów tytułowych dla kluczowych podstron - title
  • Optymalizacja opisów dla kluczowych podstron – meta description
  • Optymalizacja nagłówków Hx - występowały nadmierne H2, a na niektórych stronach było nawet po 28 nagłówków H1
  • Wdrożenie danych strukturalnych
  • Wdrożenie danych teleadresowych
  • Weryfikacja i optymalizacja wizytówki Google Moja Firma (uzupełnienie jej o podstawowe informacje oraz zdjęcia)
  • Optymalizacja nawigacji wewnętrznej
  • Optymalizacja linków zewnętrznych
  • Optymalizacja adresów URL
  • Zabezpieczenie serwisu przed powstawaniem duplikatów
  • Zabezpieczenie serwisu przed indeksowaniem pustych stron i stron o małej ilości treści
  • Utworzenie mapy witryny w formacie XML i zgłoszenie jej w Google Search Console
  • Globalna optymalizacja title i description
  • Weryfikacja poprawności występowania strony błędu 404
  • Uzupełnienie wybranych atrybutów ALT

Treści

  • Analiza konkurencji pod względem tematyki treści
  • Rozbudowa contentu na stronie – wartościowe i eksperckie treści bogate w kluczowe frazy,  kolokacje oraz odpowiadające na zapytania użytkowników, np: animacje 3D (opisane rodzaje animacji 3D), przekroje i rzuty 3D mieszkań (opisane rodzaje aksonometrii)
  • Utworzenie krótkich zajawek na temat wszystkich usług firmy i zamieszczenie ich na stronie głównej

Linki

  • Analiza profilu linkowego klienta pod kątem wartości linków odsyłających do domeny
  • Regularny link building

Dalsze analizy i nowe plany

  • Systematyczny link building
  • Wejście na rynki zagraniczne

Osiągnięte efekty

Serwis wyświetla się ponad 850 razy dziennie w naturalnych wynikach wyszukiwania, dając realną szansę dotarcia do kluczowych grup klientów: biur architektonicznych, deweloperów, projektantów wnętrz i innych firm B2B poszukujących wsparcia w zakresie usług świadczonych przez Little Moon. 

Udało nam się pozyskać pozycje w TOP 10 dla 71 fraz kluczowych, w tym tych najważniejszych dla biznesu Little Moon, dzięki czemu firma znajduje się w czołówce zestawienia Google razem z najważniejszymi konkurentami i silnymi serwisami z wyrobionym autorytetem, takimi jak Allegro, OLX, Muratordom czy Wikipedia. 

Poprawa pozycji najważniejszych fraz w wynikach wyszukiwania
Wyrażenie kluczowePozycja początkowaPozycja obecnaŚrednia miesięczna wyszukiwalność
wizualizacje 3D>504590
wizualizacje 3D Poznań>50120
panoramy 360>503170
rzuty aksonometryczne>5072400
animacje 3D>509590

Wzrost ruchu

 

case study seo wzrost ruchu
Wzrost ruchu organicznego z Google

TOP 3

case study seo wzrost liczby fraz top 3
Wzrost liczby fraz w TOP 3

TOP 10

case study seo wzrost liczby fraz top 10
Wzrost liczby fraz w TOP 10

Podjęcie współpracy z SEMPIRE było bardzo dobrą decyzją biznesową. Dzięki działaniom zespołu agencji regularnie pozyskujemy nowych klientów i nawiązujemy atrakcyjne współprace biznesowe.

Dawid Kwiatkowski - Właściciel

Podsumowanie

Marketing internetowy realizowany za pomocą pozycjonowania stron internetowych daje satysfakcjonujące efekty tylko wtedy, kiedy spełnione zostaną określone warunki, zależne nie tylko od poziomu i jakości prac optymalizacyjnych, ale także od zaangażowania i zrozumienia klienta. Dlatego zawsze oceniamy je z 3 niezwykle istotnych perspektyw: budżetu, współpracy i czasu.

Budżet

Adekwatny do wykonanej pracy budżet umożliwił nam realizację założonych celów. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że w przypadku potrzeby dofinansowania projektu klient zawsze z nami współpracował i otwierał się na nowe możliwości, które pomogły w zdobywaniu jeszcze lepszych pozycji. 

Współpraca

Od samego początku mogliśmy liczyć na zaufanie ze strony klienta i bezproblemową współpracę. W osiągnięciu tak dobrych efektów pomogła z całą pewnością duża otwartość klienta na dokonywane przez nas zmiany w obrębie strony www. Warto podkreślić, że w branży związanej z designem nie jest to oczywistością, gdyż w wielu przypadkach klienci wybierają tylko i wyłącznie względy estetyczne, nawet jeśli rekomendowane zmiany są zgodne z UX serwisu i przyczyniają się do większej konwersji.

We współpracy z Little Moon kluczowy okazał się dialog - klient za każdym razem dokładnie analizował proponowane mu zmiany, mając na uwadze nie tylko kwestie związane z estetyką, ale przede wszystkim decydujące o zwiększeniu widoczności serwisu. Przez cały czas mógł liczyć na wsparcie i profesjonalne doradztwo we wszystkich interesujących go obszarach.

Czas

Świadomość klienta na temat specyfiki działania algorytmów Google, niezbyt długiej historii domeny, a co za tym idzie czasu niezbędnego do osiągnięcia efektów pozwoliła specjalistom SEO na skrupulatną realizację przyjętej strategii. Mogliśmy więc zająć się w pierwszej kolejności tymi zadaniami, które w naszej opinii gwarantowały najszybsze efekty, a następnie przejść do kolejnych działań SEO, generujących systematycznie coraz lepsze rezultaty.

Plany

W dalszym ciągu kontynuujemy współpracę z Little Moon, realizując cykliczne działania pozycjonerskie. Skupiamy się na monitorowaniu wypracowanych efektów, systematycznym link buildingu, a także bieżącej analizie konkurencji i wyników Google. W planach mamy także wejście na rynki zagraniczne - poczyniliśmy już w tym kierunku pierwsze kroki, realizując działania mające na celu zwiększenie widoczności witryny na rynku szwedzkim.

Chcesz wiedzieć, jak wyglądają statystyki Twojej strony internetowej na tle konkurencji? Zastanawiasz się, co możesz zrobić, aby ją wyprzedzić? 

Umów się na bezpłatną konsultację z naszym Specjalistą SEO/SEM i otrzymaj darmowe porady oraz rekomendacje, dzięki którym Ty też znajdziesz się w pierwszej dziesiątce wyników Google.

Ocena artykułu:

1 2 3 4 5

5 / 5 według 530 opinii

Może Ciebie zainteresować
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...