Branża beauty to niełatwy rynek – konkurencja jest ogromna, a klienci wymagający. Dlatego w marcu 2024 roku Brukli Store postanowiło zainwestować w SEO i nawiązało współpracę z agencją Sempire.
Decyzja o rozpoczęciu działań z zakresu pozycjonowania wynikała z potrzeby dotarcia do większej liczby klientów oraz poprawy pozycji firmy w wyszukiwarce na kluczowe frazy związane z kosmetykami premium, w tym kosmetyki Karaal.
Współpraca z naszą agencją SEO/SEM miała na celu nie tylko zwiększenie ruchu na stronie internetowej, lecz także zbudowanie długofalowej strategii, zgodnej z wytycznymi Google, która zapewni stabilny wzrost rozpoznawalności marki w sieci.
Dowiedz się, jak pomogliśmy Brukli Store wyróżnić się w branży beauty i zdobyć cenne kliknięcia!
Brukli Store to firma, która specjalizuje się w sprzedaży profesjonalnych kosmetyków do włosów oraz produktów do pielęgnacji twarzy i ciała. Wśród asortymentu dostępnego w sklepie znajdują się renomowane marki, takie jak Karaal, Oribe czy Kevin Murphy.
Szeroki wybór kosmetyków odpowiada zarówno specjalistom w dziedzinie urody, jak i osobom poszukującym sprawdzonych rozwiązań do domowej pielęgnacji.
Mimo bogatej oferty produktów renomowanych marek strona brukli.com miała niską widoczność w wyszukiwarce. Wyzwania, które wymagały rozwiązania, obejmowały:
Głównym celem współpracy z brukli.com było ułatwienie użytkownikom znalezienia strony oraz produktów oferowanych przez firmę. Dążyliśmy to tego, by nie tylko zwiększyć widoczność w wyszukiwarce, ale też przyciągnąć potencjalnych klientów, którzy poszukują wysokiej jakości kosmetyków.
Aby to osiągnąć, skupiliśmy się na:
Celem krótkoterminowym nawiązanej współpracy było stworzenie solidnych podstaw pod dalsze działania SEO. Skupiliśmy się na optymalizacji treści i struktury strony internetowej, by poprawić jej indeksację oraz widoczność na najważniejsze dla marki słowa kluczowe.
Za cel długoterminowy obraliśmy wypracowanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, co przełoży się na stały wzrost ruchu i konwersji. Naszym założeniem jest wypracowanie rozpoznawalnej marki w wyszukiwarce, do której klienci będą wracać po sprawdzone kosmetyki do pielęgnacji.
Największym wyzwaniem, z którym mierzyło się Brukli Store, była niewłaściwa struktura adresów URL. Użytkownicy mieli problem ze znalezieniem tego, czego szukali, co mogło prowadzić do frustracji i szybszego opuszczania strony.
Dodatkowo Google miało trudności z prawidłowym odczytywaniem i indeksowaniem treści, przez co strona nie pojawiała się tam, gdzie powinna – w wynikach wyszukiwania potencjalnych klientów.
Pozycjonowanie Brukli Store wymagało kompleksowej optymalizacji strony internetowej, aby zwiększyć jej widoczność w wynikach wyszukiwania i ułatwić użytkownikom dostęp do oferowanych produktów.
Nasze działania skupiły się na kilku kluczowych obszarach:
Aby zwiększyć widoczność produktów znajdujących się w ofercie sklepu i ułatwić użytkownikom ich odnalezienie, przygotowaliśmy i zoptymalizowaliśmy kategorię produktów firmy Kaaral.
Dodaliśmy opisy zoptymalizowane pod kątem SEO, zawierające naturalnie wplecione frazy kluczowe. Struktura podstrony została dostosowana tak, aby była bardziej intuicyjna i przyjazna dla użytkowników.
Zoptymalizowaliśmy najważniejsze elementy serwisu, aby poprawić indeksację i pozycjonowanie witryny. Zadbaliśmy o:
Jednym z głównych wyzwań była nieoptymalna struktura adresów URL, która utrudniała zarówno użytkownikom poruszanie się po stronie, jak i robotom wyszukiwarek skuteczne indeksowanie treści.
Przebudowaliśmy adresy URL produktów, aby były bardziej czytelne i przyjazne dla SEO.
Usunęliśmy zbędne parametry i poprawiliśmy hierarchię adresów, dzięki czemu internauci mogą łatwiej odnaleźć interesujące ich produkty.
Od marca 2024 roku, czyli początku naszej współpracy, marka Brukli Store odnotowała dynamiczny wzrost widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. Dzięki skutecznej optymalizacji treści, poprawie struktury strony oraz wdrożeniu strategii linkowania wewnętrznego udało się poprawić zarówno liczbę wyświetleń, jak i pozycji kluczowych fraz w Google.
Analiza danych z Google Search Console pokazuje, że liczba wyświetleń strony Brukli Store wzrosła o ponad 475% – z 1833 w marcu 2024 r. do 9962 w listopadzie 2024 r.
Równocześnie liczba kliknięć wzrosła z 42 do 165, co wskazuje na rosnące zainteresowanie użytkowników ofertą sklepu.
Wykres liczby wyświetleń w poszczególnych miesiącach wyraźnie pokazuje 2 główne etapy. Początkowo widoczna była stabilizacja ruchu. Następnie, w II połowie 2024 roku, nastąpił dynamiczny wzrost.
Obserwowany trend wzrostowy nadal się utrzymuje. To wyraźny dowód na skuteczność wdrożonej strategii SEO oraz optymalizacji strony Brukli Store.
Dzięki precyzyjnie dobranej strategii SEO słowa kluczowe dla Brukli Store osiągnęły wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google:
Analiza pozycji fraz kluczowych wskazuje na systematyczne przesuwanie się strony Brukli Store w górę wyników wyszukiwarki.
Wykres trendu widoczności pokazuje, że w październiku 2024 r. wiele fraz znajdowało się jeszcze poza TOP 30, natomiast w kolejnych miesiącach ich pozycje systematycznie rosły.
Odpowiednio dobrana strategia SEO i wzrost widoczności pozycjonowanej strony w Google przyczyniły się do zwiększenia sprzedaży produktów Brukli Store.
Stopniowa poprawa pozycji w SERP-ach bezpośrednio przełożyła się na większy ruch w witrynie internetowej sklepu z kosmetykami, a co za tym idzie – wyższą konwersję.
Współpraca z agencją SEO/SEM Sempire przyniosła wymierne efekty, które potwierdzają skuteczność wdrożonej strategii:
Branża kosmetyczna, w której działa Brukli Store, jest niezwykle konkurencyjna. Dlatego osiągnięcie satysfakcjonujących wyników wymagało dobrze przemyślanej strategii i konsekwentnych działań specjalistów Sempire.
Klient rozumiał, jak ważne jest SEO dla zwiększenia widoczności marki w Google, przyciągnięcia nowych klientów i wzrostu sprzedaży. Zaufał naszej wiedzy i doświadczeniu, co pozwoliło na sprawną realizację wszystkich zaplanowanych kroków.
Dzięki sprawnej komunikacji i szybkim reakcjom ze strony klienta na nasze rekomendacje mogliśmy na bieżąco wdrażać optymalizacje techniczne, rozbudowywać treści oraz pracować nad poprawą profilu linkowego strony.
SEO to proces, który wymaga cierpliwości, a efekty pojawiają się stopniowo. W przypadku Brukli Store pierwsze znaczące wzrosty widoczności i pozycji fraz kluczowych zaczęły być zauważalne po 6–8 miesiącach współpracy.
W ramach umowy realizujemy strategię „Ciągłego rozwoju”, która przewiduje rozszerzenie promocji o kolejne kategorie.
Najbliższa aktualizacja na nadchodzące miesiące w 2025 roku dotyczy działań optymalizacyjnych dostosowanych do nowo utworzonej lub istniejącej kategorii, zgodnie z bieżącymi potrzebami i ustaleniami z klientem.
Pozycjonowanie to inwestycja, która się zwraca – zwłaszcza jeśli powierzy się je ekspertom. Dzięki Sempire nasza strona stała się lepiej widoczna w Google, a ruch wzrósł o kilkaset procent. Świetna strategia, skuteczna optymalizacja i ciągłe wsparcie sprawiły, że możemy skupić się na rozwoju biznesu, mając pewność, że SEO jest w najlepszych rękach.
– Krystian Klimczak, właściciel Brukli Store
Ocena artykułu:
5 / 5 według 54 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!