Inna nazwa: wskaźnik CTR, współczynnik CTR
CTR (Click-Trough Rate) jest jednym z kluczowych wskaźników, które pozwalają na sprawdzenie, czy podjęte działania e-marketingowe przynoszą zamierzony skutek.
Nazwa CTR oznacza współczynnik klikalności – pokazuje on, jak często użytkownicy po wyświetleniu przesłanych do nich treści, klikają w promowany przez nie link. Wskaźnik CTR odnosi się również do organicznych wyników wyszukiwania. W tym przypadku pokazuje on, jaki procent osób, które zobaczyło stronę w wyszukiwarce, zdecydowało się ją odwiedzić.
Współczynnik CTR jest wyrażany w procentach. Aby go obliczyć, należy skorzystać ze wzoru:
CTR = (kliknięcia / wyświetlenia) x 100%
Wysoki wynik CTR wskazuje na to, że potencjalni klienci uznali zawartość za pomocną i rzeczową, co skłoniło ich do kliknięcia linku. Niski CTR może wskazywać na niezachęcający przekaz, treść, która wprowadza w błąd lub jest targetowana do niewłaściwej grupy ludzi.
Aby zwiększyć CTR warto:
Sprawdź również: co to jest Google Ads, co to jest marketing internetowy, co to jest konwersja, co to jest wyniki organiczne, CTA
Definicja pojęcia CTR - współczynnik klikalności
wskaźnik CTR, współczynnik CTR
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 1 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!