CTR co to jest - współczynnik klikalności, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest CTR - współczynnik klikalności, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Inna nazwa: wskaźnik CTR, współczynnik CTR

Co to jest CTR?
Co to jest CTR?

CTR (Click-Trough Rate) jest jednym z kluczowych wskaźników, które pozwalają na sprawdzenie, czy podjęte działania e-marketingowe przynoszą zamierzony skutek.

Nazwa CTR oznacza współczynnik klikalności – pokazuje on, jak często użytkownicy po wyświetleniu przesłanych do nich treści, klikają w promowany przez nie link. Wskaźnik CTR odnosi się również do organicznych wyników wyszukiwania. W tym przypadku pokazuje on, jaki procent osób, które zobaczyło stronę w wyszukiwarce, zdecydowało się ją odwiedzić.

Współczynnik CTR jest wyrażany w procentach. Aby go obliczyć, należy skorzystać ze wzoru: 

CTR = (kliknięcia / wyświetlenia) x 100%

Wysoki wynik CTR wskazuje na to, że potencjalni klienci uznali zawartość za pomocną i rzeczową, co skłoniło ich do kliknięcia linku. Niski CTR może wskazywać na niezachęcający przekaz, treść, która wprowadza w błąd lub jest targetowana do niewłaściwej grupy ludzi.

Aby zwiększyć CTR warto:

  • testować różne warianty reklam/mailingów,
  • dopracować teksty reklamowe,
  • umieścić CTA,
  • korzystać z rozszerzeń reklam,
  • dobrać odpowiednie słowa kluczowe.

Sprawdź również: co to jest Google Ads, co to jest marketing internetowy, co to jest konwersja, co to jest wyniki organiczne, CTA

Definicja pojęcia CTR - współczynnik klikalności
wskaźnik CTR, współczynnik CTR
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 1 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...