Google Ads co to jest, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest Google Ads, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Inna nazwa: Google AdWords

Co to jest Google Ads?
Co to jest Google Ads?

Google Ads (wcześniej Google AdWords) to system reklamowy Google, które umożliwia wyświetlanie reklam w postaci linków sponsorowanych w sieci wyszukiwania Google lub w postaci grafik i materiałów wideo w sieci reklamowej i na stronach partnerów Google.

Google Ads przeznaczony jest dla reklamodawców, którym zależy na dotarciu do potencjalnych klientów, w przeciwieństwie do Google AdSense, platformie dedykowanej wydawcom witryn do zarabiania pieniędzy.

Jakie są rodzaje reklam w Google Ads?

Google Ads umożliwia emisję następujących rodzajów reklam:

Rodzaje reklam w Google Ads
Rodzaje reklam w Google Ads

System Google Ads pozwala również na personalizację przekazów reklamowych pod kątem geograficznym, demograficznym, zainteresowań czy odwiedzanych witryn.

Rozliczenie w systemie Google Ads może odbywać się na podstawie jednego z kilku dostępnych modeli jak np. CPC, CPM, CPV.

Jak działa reklama Google Ads?

Reklamy w Google, określane jako kampanie Pay-Per-Click, działają na zasadzie aukcji. W tym procesie reklamodawcy rywalizują o szansę prezentowania reklam swojej oferty w wynikach wyszukiwania Google bądź na stronach partnerskich.

W procesie aukcji brane są pod uwagę różnorodne aspekty, m.in. proponowana stawka za kliknięcie, jakość reklamy oraz wskaźnik jakości. Algorytmy Google Ads oceniają te elementy, by określić, które reklamy będą prezentowane, w jakim miejscu i sekwencji. Dzięki temu płatne kampanie Google są dostosowywane do konkretnych zapytań użytkowników, co podnosi prawdopodobieństwo dotarcia do docelowej grupy.

Reklamodawcy uiszczają opłatę jedynie za faktyczne kliknięcia bądź wyświetlenia, co pozwala im monitorować efektywność kampanii.

Sposób działania reklamy w Google Ads
Sposób działania reklamy w Google Ads

Ile kosztuje reklama w Google Ads? Orientacyjny cennik

Koszty reklamy w Google Ads zależą od wielu czynników i mogą się różnić w zależności od branży, słów kluczowych, konkurencji oraz rodzaju kampanii.

Oto orientacyjne ceny i koszty prowadzenia reklamy w Google Ads.

  • Wydatki na reklamę Google Ads: 1 417 PLN (miesięcznie)
  • Średnia cena za kliknięcie reklamy w sieci wyszukiwania Google: 1,14 PLN
  • Średnia cena za kliknięcie reklamy w sieci reklamowej Google: mniej niż 1 PLN
  • Koszt obsługi reklam Google Ads przez agencję marketingową SEMPIRE: 552 PLN (miesięcznie)

Jak zacząć tworzyć reklamy w Google Ads? Instrukcja krok po kroku

Uruchomienie kampanii w Google Ads wymaga uwzględnienia indywidualnych kryteriów takich jak –  cel, typ oraz budżet reklamowy. Niektóre działania i zasady, na jakich opiera się Google Ads, pozostają niezmienne.

Aby zacząć tworzyć płatne reklamy Google, musisz założyć konto Google Ads. Proces rejestracji wiąże się z wykonaniem kilku prostych czynności. Oto co musisz zrobić:

  1. Zaloguj się na konto Google.
  2. Przejdź na stronę główną Google Ads.
  3. Wybierz opcję "Nowe konto Google Ads".
  4. Przejdź na tryb eksperta.
  5. Kliknij "Utwórz konto bez kampanii" → "Potwierdź informacje o firmie" i uzupełnij wskazane dane.
  6. Na końcu kliknij "Prześlij".

W tym celu przygotowaliśmy gotową instrukcję, jak krok po kroku, tworzyć reklamy w Google Ads i rozpocząć generowanie zysków.

  1. Zaloguj się na stronie Google Ads.
  2. Wybierz cel i typ kampanii Google Ads.
  3. Określ wysokość stawki.
  4. Przejdź do ustawień kampanii Google Ads i dokonaj zmian (sieci, lokalizacji, języka, segmentu odbiorców, słów kluczowych, rotacji reklam, harmonogramu reklam itd.).
  5. Wybierz słowa kluczowe i stwórz tekst reklam w ramach kampanii Google Ads.
  6. Ustaw budżet reklamowy.
  7. Zweryfikuj nową kampanię Google Ads pod kątem wcześniej wprowadzonych zmian.

Czym się różni SEO od Google Ads?

SEO i Google Ads to dwie strategie marketingowe, które różnią się podejściem i efektami. Pozycjonowanie skupia się na optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek, natomiast reklama Google Ads polega na wyświetlaniu płatnych linków sponsorowanych w wynikach SERP, w reklamach produktowych (Zakupy Google), stronach partnerskich i w sieci reklamowej (w filmach na YouTube).

Różnice pomiędzy SEO a Google Ads zilustrowano w poniższej tabeli.

 SEO Google Ads 
Rezultat długotrwały, wymagający wysiłku natychmiastowy, ale nietrwały; błyskawiczne efekty widoczne tuż po uruchomieniu kampanii, ale już niewidoczne po wykorzystaniu budżetu na reklamę
Koszt stałe koszty uiszczane na rzecz działań podejmowanych przez firmę świadczącą usługi pozycjonowania; regularne opłaty co miesiąc w ramach umowy abonamentowejopcja uiszczenia jednorazowej opłaty przeznaczonej na kampanię sezonową bądź tymczasową; dowolność w określeniu budżetu 
Formy prowadzonych działań analiza konkurencji SEO, audyt SEO, badanie słów kluczowych, pozycjonowanie on-page, pozycjonowanie off-page, analityka internetowa, cykliczne optymalizacje stronyzamieszczanie linków sponsorowanych i innych płatnych reklam w wyszukiwarce, konfiguracja kampanii, działania statystyczno-analityczne  
Obecność na liście wyników wyszukiwania widoczność strony w naturalnych wynikach wyszukiwania umieszczenie witryny w specjalnej, dedykowanej sekcji poświęconej materiałom sponsorowanym; niewidocznej dla użytkowników korzystających z opcji AdBlock
Target dotarcie do szerokiej grupy odbiorców, przy jednoczesnym utrzymaniu niskich kosztów; rezultat pozycjonowania widoczny dla każdego użytkownika wpisującego konkretną frazę w wyszukiwarkę Google reklamy kierowane do internautów wpisujących określone zapytania do wyszukiwarki, na podstawie konkretnych cech grupy docelowej 
Źródło ruchu na stronieruch organiczny, pochodzący z wpisywania słów kluczowych i zapytań przez użytkownika zainteresowanego danym tematem, produktem czy zagadnieniem ruch płatny, reklamodawcy uiszczają opłatę za kliknięcia reklamy 
Stopień kontroli efektówtrudne do kontroli ze względu na brak nieograniczonych możliwości w monitoringu tego, jak pozycja strony będzie się zmieniać w wynikach wyszukiwania większa kontrola nad wyświetlaniem reklam, dzięki sprecyzowaniu grup demograficznych, lokalizacji i zainteresowań wyszukujących 

Jak mierzyć skuteczność kampanii w Google Ads? Lista podstawowych wskaźników pomiaru

Pomiar skuteczności kampanii w Google Ads jest kluczem do optymalizacji wydatków reklamowych i zwiększenia ROI.

W ocenie pierwszych efektów płatnych reklam Google pomocny okazuje się przegląd podstawowych wskaźników pomiaru reklam Google Ads. Do najważniejszych z nich należą:

Integracja Google Ads z Google Analytics pozwala na przegląd bardziej szczegółowych informacji na temat zachowań użytkowników po kliknięciu reklamy.

Jak optymalizować kampanie w Google Ads?

Optymalizację kampanii w Google Ads należy rozpocząć od udoskonalenia 4 obszarów, do których należą:

  1. Optymalizacja struktury konta Google Ads.
  2. Optymalizacja ustawień reklamy Google Ads.
  3. Optymalizacja stawki w kampaniach Google Ads.
  4. Optymalizacja tekstu reklamy i stron docelowych.

Dlaczego warto korzystać i inwestować w Google Ads?

Korzystanie i inwestowanie w Google Ads to dobre rozwiązanie w sytuacji, gdy reklamodawca:

  • dąży do uzyskania błyskawicznych rezultatów,
  • dopiero rozpoczął swoją działalność,
  • oferuje innowacyjne, niszowe produkty lub usługi,
  • ma konkretną, wąską grupę odbiorców lub wybraną lokalizację, do której chce dotrzeć.

Sprawdź również: co to jest Dynamic Search Ads, co to jest linki sponsorowane Google Ads, co to jest Zakupy Google, co to jest konwersja Google Ads, co to jest harmonogram wyświetlania reklam w Google Ads, reklama Google Ads, co to jest Edytor Google Ads

Sprawdź na blogu:

Dodatkowe informacje:

  • Kampanie reklamowe Google Ads - https://www.sempire.pl/google-ads.html

Definicja pojęcia Google Ads
Google AdWords
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 2 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...