CPC (Cost Per Click, koszt kliknięcia) to model rozliczenia kampanii internetowych PPC, czyli Pay Per Click, w przypadku których reklamodawca płaci za efekt, a nie za wyświetlenia. Wskaźnik CPC oznacza zatem stosunek kosztów poniesionych na daną reklamę do liczby kliknięć w nią.
Cost Per Click oznacza w praktyce kwotę, jaką zapłacisz za każde pojedyncze kliknięcie w daną reklamę. Średnie CPC oblicza się w następujący sposób:
CPC = łączny koszt kliknięć / liczba kliknięć
Stawka CPC zależy przede wszystkim od wybranego systemu reklamowego (Google Ads, Facebook Ads, Yahoo Search Marketing) oraz wybranych słów kluczowych – im popularniejsze, tym wyższa cena za kliknięcie.
CPC pozwala lepiej kontrolować budżet i pozwala na szybkie obliczenie wskaźnika ROI.
Sprawdź również: co to jest CPV, co to jest CPM, co to jest PPC, co to jest Google Ads, co to jest Facebook Ads, co to jest ROI
Sprawdź na blogu:
Definicja pojęcia CPC - koszt kliknięcia
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!