PPC (Pay Per Click, płatność za kliknięcie) to model rozliczenia kampanii internetowych, zgodnie z którym reklamodawca płaci nie za samo wyświetlenie reklamy, ale za kliknięcie w nią. Najpopularniejszy system PPC to Google Ads, a koszt kliknięcia (CPC) uzależniony jest przede wszystkim od branży i jej konkurencyjności oraz fraz kluczowych.
Pay Per Click to obok działań SEO główne źródło pozyskiwania ruchu z wyszukiwarki Google.
W przypadku kampanii PPC płaci się tylko za efekty, a te pojawiają się stosunkowo szybko. Ponadto PPC charakteryzuje duża elastyczność, w każdej chwili można zmodyfikować frazy kluczowe czy zmienić budżet poprzez modyfikację wysokości ceny za kliknięcie. To wszystko sprawia, że PCC to doskonałe rozwiązanie w przypadku kampanii okolicznościowych czy promocyjnych.
Sprawdź również: co to jest Google Ads, co to jest CPC, co to jest słowa kluczowe, co to jest SEO
Definicja pojęcia PPC - płatność za kliknięcie
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!