CPV (Cost Per View, koszt za obejrzenie) – to model rozliczenia reklam wideo w Google Ads. CPV oznacza koszt poniesiony przez reklamodawcę za jedno obejrzenie materiału. Płatność jest naliczana dopiero w przypadku, gdy wideo oglądano co najmniej 30 sekund lub jeśli dotyczy to krótszego materiału – w całości bądź, gdy odbiorca wejdzie w interakcję z reklamą poprzez kliknięcie CTA lub bannera.
Koszt za obejrzenie można obliczyć, stosując poniższy wzór:
CPC = koszt reklamy / ilość mierzonych wyświetleń reklamy
Cost Per View to model praktykowany przede wszystkim na platformie YouTube, gdzie reklamy mogą pojawiać się przed filmami, w ich trakcie lub na zakończenie.
Sprawdź również: co to jest CPC, co to jest CPM, co to jest Google Ads, CTA
Sprawdź na blogu:
Definicja pojęcia CPV - koszt za obejrzenie
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!