CTA (Call to Action) to pojęcie oznaczające „wezwanie do działania”, które ma na celu skłonienie użytkownika do wykonania określonej czynności na stronie. Może to być na przykład zapisanie się do newslettera, zapoznanie się z ofertą czy zakup produktu. Przybiera formy, takie jak „Kup teraz", „Czytaj dalej" czy „Dowiedz się więcej".
CTA to wezwanie do działania, które przybiera postać linkowania w treści, ikony lub buttona (przycisku).
Do najpopularniejszych miejsc i sytuacji, w których wykorzystuje się wezwanie do działania należą:
CTA jest składową strony, elementem struktury, jak i zwrotem umieszczonym w contencie. Może zachęcać odwiedzających witrynę na przykład do kontaktu lub dalszego czytania artykułu.
Oto gotowe przykłady wezwań do działania, które możesz wykorzystać w różnych kontekstach.
Na stronie internetowej:
W e-mailingu:
Na stronie docelowej:
W mediach społecznościowych:
Proces tworzenia dobrego wezwania do działania jest kompleksowy i wymaga uwzględnienia kilku ważnych aspektów, takich jak copywriting, projekt strony docelowej oraz rozmieszczenia elementów wizualnych.
Poniżej przygotowano listę najlepszych praktyk w tworzeniu skutecznych CTA.
Sprawdź również: co to jest konwersja, co to jest optymalizacja konwersji, co to jest SEO copywriting, co to jest content
Definicja pojęcia Call to Action - wezwanie do działania
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 11 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!