Newsletter jest biuletynem informacyjnym zapisanym w formie cyfrowej i wysyłanym przez przedsiębiorstwa lub organizacje do sprecyzowanej grupy odbiorców za pomocą poczty elektronicznej. Treść newslettera jest ściśle powiązana z branżą, w jakiej działa nadawca. Zawiera ona informacje na temat aktualności, zmian lub też promocji.
Znaczenie newslettera dla niektórych branż jest dość istotne. Ten rodzaj komunikacji to szybki sposób na dotarcie do potencjalnego klienta, subskrybenta lub członka firmy i nawiązanie lub zacieśnienie z nim więzi opartej na stałej i długotrwałej relacji. Pomóc ma w tym atrakcyjna forma wiadomości, na którą składa się sama treść i jej język oraz szata graficzna.
Aby napisać dobry newsletter, musisz zadbać o kilka elementów:
Proces tworzenia świetnego newslettera jest złożony i wymaga kompleksowego podejścia, zarówno od strony opracowania szaty graficznej, jak i samej treści.
Przygotowaliśmy zestawienie 3 przykładowych biuletynów informacyjnych, które zostały stworzone na różne tematy i dotyczą innych branż.
Newsletter w content marketingu wykorzystywany jest do różnych celów. Do najważniejszych z nich należą:
Temat newslettera zależy przede wszystkim od oferty oraz grupy docelowej. Nie istnieje jedna, sprawdzona metoda tworzenia skutecznych biuletynów informacyjnych w sieci.
Przygotowaliśmy jednak zestawienie 10 świetnych przykładów różnych tematów na newsletter, które mogą sprawdzić się w Twojej branży.
Wskazówka dotycząca projektowania newslettera
Darmowe szablony newslettera można znaleźć w kilku miejscach online, w tym w programach Canva oraz Mailchimp.
Sprawdź również: co to jest e-mail marketing
Definicja pojęcia newsletter
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 3 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!