Newsletter co to jest, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest newsletter, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Co to jest newsletter?
Co to jest newsletter?

Newsletter jest biuletynem informacyjnym zapisanym w formie cyfrowej i wysyłanym przez przedsiębiorstwa lub organizacje do sprecyzowanej grupy odbiorców za pomocą poczty elektronicznej. Treść newslettera jest ściśle powiązana z branżą, w jakiej działa nadawca. Zawiera ona informacje na temat aktualności, zmian lub też promocji.

Znaczenie newslettera dla niektórych branż jest dość istotne. Ten rodzaj komunikacji to szybki sposób na dotarcie do potencjalnego klienta, subskrybenta lub członka firmy i nawiązanie lub zacieśnienie z nim więzi opartej na stałej i długotrwałej relacji. Pomóc ma w tym atrakcyjna forma wiadomości, na którą składa się sama treść i jej język oraz szata graficzna.

Jak napisać dobry newsletter?

Aby napisać dobry newsletter, musisz zadbać o kilka elementów:

  • precyzyjnie określony cel,
  • odpowiednio zdefiniowany target,
  • czytelność (krótkie, chwytliwe nagłówki),
  • zamieszczenie dodatkowej wartości (korzyści) dla potencjalnego klienta.
  • atrakcyjne wezwanie do działania (CTA),
  • przyjazny dla użytkownika projekt newslettera (przejrzysta struktura, krótkie akapity, wypunktowania itp.),
  • personalizację wiadomości (dostosowanie wiadomości e-mail do indywidualnych odbiorców),
  • responsywność (optymalizację pod kątem urządzeń mobilnych),
  • wskazanie częstotliwości wysyłki (np. 1 raz w tygodniu).

3 przykłady newsletterów

Proces tworzenia świetnego newslettera jest złożony i wymaga kompleksowego podejścia, zarówno od strony opracowania szaty graficznej, jak i samej treści. 

Przygotowaliśmy zestawienie 3 przykładowych biuletynów informacyjnych, które zostały stworzone na różne tematy i dotyczą innych branż.

  1. Newsletter H&M

  2. Newsletter Biedronki

  3. Newsletter X-kom

Do jakich celów służy newsletter w content marketingu?

Newsletter w content marketingu wykorzystywany jest do różnych celów. Do najważniejszych z nich należą:

  • budowanie relacji z klientem,
  • kształtowanie świadomości marki,
  • stworzenie wizerunku firmy jako eksperta w danej dziedzinie,
  • dostarczanie wartościowych treści,
  • generowanie ruchu na stronie internetowej,
  • informowanie odbiorców o promocjach, ofertach specjalnych i nowościach,
  • budowanie bazy subskrybentów,
  • przeprowadzanie badań opinii klientów,
  • segmentacja odbiorców i dostosowywanie do nich treści.

10 pomysłów na newsletter Twojej firmy

Temat newslettera zależy przede wszystkim od oferty oraz grupy docelowej. Nie istnieje jedna, sprawdzona metoda tworzenia skutecznych biuletynów informacyjnych w sieci.

Przygotowaliśmy jednak zestawienie 10 świetnych przykładów różnych tematów na newsletter, które mogą sprawdzić się w Twojej branży.

  1. Informowanie o nowościach w firmie (osiągnięciach, wyróżnieniach, nagrodach itp.).
  2. Poradniki i tutoriale.
  3. Recenzje klientów dotyczące produktów i usług z oferty.
  4. Studium przypadku.
  5. Zestawienie najlepiej sprzedających się produktów i usług z oferty.
  6. Interaktywne treści (np. quiz wiedzy).
  7. Podsumowania najważniejszych wiadomości i trendów z określonej branży lub dziedziny.
  8. Dołączenie materiałów do pobrania (np. e-booków).
  9. Odliczanie czasu do końca promocji.
  10. Zawarcie w treści newslettera elementów humorystycznych.

Wskazówka dotycząca projektowania newslettera

Darmowe szablony newslettera można znaleźć w kilku miejscach online, w tym w programach Canva oraz Mailchimp.

Sprawdź również: co to jest e-mail marketing

Definicja pojęcia newsletter
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 3 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...