Target co to jest - grupa docelowa, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest target - grupa docelowa, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Co to jest target?
Co to jest target?

Pojęcie target (grupa docelowa) wykorzystuje się w marketingu (głównie przez firmy z branży e-commerce) do zdefiniowania profilu odbiorców, do których kierowana jest oferta sprzedażowa.

Termin target w odniesieniu do sprzedaży oznacza pomiar lub cel, do którego dana osoba dąży, np. sprzedaż 30 produktów marki X.

Jak określić target w marketingu? Lista wskazówek

Target jest określany na podstawie parametrów takich jak: wiek, płeć, status społeczny, zawód, lokalizacja czy pochodzenie. W definiowaniu grupy docelowej w marketingu pomocne są również pytania dotyczące stylu życia klientów, ich hobby oraz wartości.

Dzięki tym danym ustalana jest grupa odbiorców, dla których dedykowane są produkty lub usługi. Celem tego procesu jest zwiększenie szans na sprzedaż.

Określenie targetu w marketingu nie jest takie proste, jednak kilka prostych taktyk jest w stanie pomóc w spełnieniu różnych celów i unikalnych potrzeb klientów.

Przedstawiamy pomocą listę wskazówek w określaniu targetu w marketingu.

  • Przeanalizuj swoje oferty: zadaj sobie pytanie, jakie problemy rozwiązuje Twoja unikalna oferta produktów lub usług oraz do kogo jest skierowana.
  • Przeprowadź badanie rynku: skorzystaj z Google Trends, przeanalizuj sytuację, zidentyfikuj i oceń działania konkurentów, aby ulepszyć własną strategię targetowania.
  • Twórz profile klientów: uwzględnij dane demograficzne oraz psychograficzne.
  • Wybierz kanały dystrybucji: zadbaj o to, aby działania marketingowe prowadzone były na platformach, na których obecni są Twoi docelowi odbiorcy.

Przykładowy target

Na podstawie przeprowadzanych analiz określonych segmentów rynku, targetem firmy Sempire mogą być:

  • Właściciele małych i średnich firm, które chcą zwiększyć swoją widoczność online.
  • Firmy i marki, które chcą zyskać przewagę nad konkurencją w wynikach wyszukiwania Google.
  • Firmy poszukujące indywidualnie dostosowanych strategii marketingowych w sieci.
  • Klienci, którzy chcą śledzić efekty działań reklamowych i oczekują regularnych raportów oraz optymalizacji.

Sprawdź również: co to jest geotargetowanie, retargeting

Sprawdź na blogu:

Definicja pojęcia target - grupa docelowa
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 2 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...