Pojęcie target (grupa docelowa) wykorzystuje się w marketingu (głównie przez firmy z branży e-commerce) do zdefiniowania profilu odbiorców, do których kierowana jest oferta sprzedażowa.
Termin target w odniesieniu do sprzedaży oznacza pomiar lub cel, do którego dana osoba dąży, np. sprzedaż 30 produktów marki X.
Target jest określany na podstawie parametrów takich jak: wiek, płeć, status społeczny, zawód, lokalizacja czy pochodzenie. W definiowaniu grupy docelowej w marketingu pomocne są również pytania dotyczące stylu życia klientów, ich hobby oraz wartości.
Dzięki tym danym ustalana jest grupa odbiorców, dla których dedykowane są produkty lub usługi. Celem tego procesu jest zwiększenie szans na sprzedaż.
Określenie targetu w marketingu nie jest takie proste, jednak kilka prostych taktyk jest w stanie pomóc w spełnieniu różnych celów i unikalnych potrzeb klientów.
Przedstawiamy pomocą listę wskazówek w określaniu targetu w marketingu.
Na podstawie przeprowadzanych analiz określonych segmentów rynku, targetem firmy Sempire mogą być:
Sprawdź również: co to jest geotargetowanie, retargeting
Sprawdź na blogu:
Definicja pojęcia target - grupa docelowa
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 2 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!