Google Trends co to jest, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire
Oferta Black Friday! Pozycjonowanie i kampanie reklamowe w super promocji!

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest Google Trends, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Co to jest Google Trends?
Co to jest Google Trends?

Google Trends to bezpłatna usługa firmy Google, które umożliwia śledzenie informacji i statystyk dotyczących trendów zapytań i fraz kluczowych wpisywanych do wyszukiwarki Google przez użytkowników.

Definicja Google Trends wskazuje na przedstawienie ogólnych trendów na temat tego, jak duże jest zainteresowanie danym tematem w konkretnym okresie lub na określonym obszarze, a nie szczegółowych danych. Chcąc uzyskać twarde dane, warto dodatkowo sięgnąć po inne narzędzia jak np. Google Keyword Planner.

Jak korzystać z Google Trends? Krótki przewodnik

Narzędzie Google Trends jest wyjątkowo proste w obsłudze. Użytkownik może skorzystać z usługi Google Trends na 2 sposoby. 

  1. Wpisanie słowa kluczowego, by sprawdzić jego liczbę wyszukiwań w Google: w celu zaobserwowania zmian liczby wyszukiwań hasła w czasie i w różnych lokalizacjach.
  2. Kliknięcie opcji “Zobacz aktualne trendy”: w celu przeglądu ogólnie najczęściej wyszukiwany haseł i tematów przez użytkowników internetu.
Widok główny w Google Trends
Widok główny w Google Trends

Google Trends dostarcza szczegółowych informacji po wpisaniu konkretnej frazy. Użytkownik może samodzielnie dostosować filtry, na podstawie których określa parametry, takie jak:

  • lokalizacja: cały świat lub różne regiony.
  • przedział czasowy: ostatni dzień, ostatnia 1 godz., ostatnie 4 godz., ostatnie 7 dni, ostatnie 30 dni, ostatnie 90 dni, ostatnie 12 mies., ostatnie 5 lat, 2004-dziś i niestandardowy zakres czasu.
  • tematyka: wszystko lub określona kategoria tematyczna z gotowej listy.
  • miejsce wyszukiwania: wyszukiwarka Google, wyszukiwarka grafiki, wyszukiwarka wiadomości, Zakupy Google, wyszukiwarka w YouTube

Statystyki Google Trends

Google Trends oferuje porównanie wyszukiwanych haseł pod kątem ich popularności wpisywania przez użytkowników, dzięki czemu możliwa jest bardziej wnikliwa analiza danych.

Narzędzie Google Ads przedstawia  informacje z podziałem na:

  • zainteresowanie w ujęciu czasowym,
  • zainteresowanie według podregionu (w poszczególnych obszarach geograficznych: województwach i miastach).

Użytkownik ma również dostęp do sekcji “Podobne zapytania” według kryteriów: najpopularniejsze oraz zyskujące popularność.

Przykład porównania wyszukiwanych haseł SEO i Google Ads na podstawie wybranych kryteriów
Przykład porównania wyszukiwanych haseł SEO i Google Ads na podstawie wybranych kryteriów

Gdzie i jak wykorzystać Google Trends w praktyce?

Dane dotyczące trendów Google wykorzystasz do różnych celów marketingowych. Wśród najważniejszych obszarów znajdują się:

Aby w pełni wykorzystać potencjał zaawansowanej usługi Google Trends powinieneś wziąć pod uwagę 5 praktycznych wskazówek. 

  1. Znajdź tematy cieszące się zainteresowaniem wyszukiwania i dostosuj je do strategii Twojej marki.
  2. Zidentyfikuj trendy sezonowe pomocne w ustaleniu terminu, w którym warto rozpocząć daną kampanię.
  3. Zaplanuj kampanie produktowe w Google według określonej sezonowości.
  4. Zoptymalizuj swoją lokalną strategię SEO.
  5. Obserwuj działania branżowych konkurentów w narzędziu porównawczym Google Trends.

Sprawdź również: co to jest Google, co to jest wyszukiwarka Google, co to jest Google Keyword Planner

Definicja pojęcia Google Trends
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 10 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...