YouTube (YT) to serwis, który pozwala na bezpłatne umieszczanie, odtwarzanie oraz komentowanie filmów. Każdy użytkownik może tworzyć własne playlisty czy kanały. YouTube stworzył Chad Hurley, Steve Chen i Jawed Karim w 2005 roku, a obecnie serwis jest własnością Google.
Aby oglądać filmy na YouTube nie trzeba być zarejestrowanym użytkownikiem. Rejestracja jest wymagana w przypadku umieszczania własnych filmów, tworzenia playlist i korzystania z innych dodatkowych funkcjonalności serwisu.
YouTube to serwis, który posiada wbudowaną wyszukiwarkę. Daje to możliwość pozycjonowania filmów (Video Search Engine Optimization, vSEO).
W 2011 roku uruchomiono pierwszy program partnerski YouTube, który umożliwił twórcom treści zarabianie na swoich kanałach przy pomocy połączonego konta YT z Google AdSense.
Podstawowymi opcjami dostępnymi dla użytkowników YouTube są:
Aplikacja mobilna YouTube dostępna jest za darmo w sklepie Google Play (dla systemu Android) oraz App Store (dla systemu iOS).
Platformę obsługują również telewizory smart TV i urządzenia do strumieniowego przesyłania multimediów (konsole PlayStation, Nintendo Switch, różne modele Xbox).
Użytkownicy YouTube obejrzą nagranie z platformy w poście osadzonym w sieci społecznościowej (takie jak Facebook czy Twitter), na stronie internetowej, wpisie blogowym oraz poprzez kliknięcie zamieszczonego w treści poczty elektronicznej, SMS-em lub w mediach społecznościowych.
YouTube Premium to wersja serwisu YouTube, która wymaga płatnej subskrypcji.
Platforma YouTube Premium zapewnia pokaźnej liczbie subskrybentów wiele wygodnych funkcji korzystania z podstawowego kanału YouTube:
Sprawdź również: co to jest reklama na YouTube, co to jest social media
Sprawdź na blogu:
Definicja pojęcia YouTube
w słowniku otrzymała ocenę
4.38 / 5 według 13 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!