Copywriting to sztuka pisania tekstów do publikacji i sloganów reklamowych, przekazywanych za pośrednictwem druku, radia, telewizji i internetu.
Nazwa „copywriting” oznacza z angielskiego dosłownie „pisanie kopii” i w związku z tym budzi wiele wątpliwości, ponieważ przywodzi na myśl powielanie treści, a więc pracę odtwórczą.
Słowo „kopia” (ang. copy) nawiązuje tu jednak do ogółu urządzeń technicznych, które w XIX wieku stosowano do formatowania drukowanej strony (np. czcionek i stempli). Pod pojęciem tym rozumiano pierwowzór, archetyp, a więc coś, co można naśladować – zupełnie przeciwnie do dzisiejszego znaczenia słowa „kopia”.
Celem copywritingu jest wzbudzenie zainteresowania i wywołanie określonej reakcji odbiorcy – zakupu produktu, skorzystania z usługi czy wykonania jakiegoś innego działania.
Copywriting obejmuje m.in.:
Dynamiczny rozwój marketingu internetowego sprawił, że odrębną dziedziną stał się tzw. SEO copywriting, a więc tworzenie tekstów przyjaznych dla użytkowników i wyszukiwarek internetowych.
Pierwszym na świecie copywriterem był John Emory Powers, ale za ojca copywritingu uważa się Davida Ogilvy, który w 1948 roku założył własną agencję marketingową.
Branża copywritingu prężnie się rozwija, a wraz z nią potrzeba tworzenia dobrych tekstów reklamowych i branżowych. Aby treści wyróżniały się na tle konkurencji i przyciągały uwagę czytelnika, musisz postępować według poniższych wskazówek.
Podstawowa różnica pomiędzy copywritingiem a pisaniem treści dotyczy celu. Celem pisania treści jest informowanie, edukowanie, dostarczanie rozrywki odbiorcy. To podejście opiera się na powolnym zdobywaniu zaufania czytelnika, aby skłonić go do ponownych odwiedzin witryny lub skorzystania z oferty na stronie sprzedażowej.
Z kolei główne założenie copywritingu opiera się na mechanizmie promocyjnym i perswazyjnym. Ma wywołać u odbiorcy natychmiastową reakcję oraz skłonić do konkretnego działania.
Treść utworzona w ramach copywritingu skierowana jest do potencjalnych klientów i ma zachęcić ich m.in. do kliknięcia linku sponsorowanego, przejścia na stronę docelową, dokonania zakupu na stronie internetowej czy wypełnienia formularza kontaktowego.
Copywriting koncentruje się na tworzeniu perswazyjnych treści, jednak w jego ramach można wyróżnić różne typy.
Copywriting to istotna część strategii marketingu cyfrowego. Wykorzystuje się go w następujących obszarach e-marketingu:
Sprawdź również: co to jest copywriter, co to jest SEO copywriting, co to jest content marketing, co to jest SEO copywriter
Sprawdź na blogu:
Definicja pojęcia copywriting
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 11 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!