Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Mobile copywriting – jak pisać na smartfony i tablety? 10 zasad, które warto znać

Telefony komórkowe przeszły ogromną rewolucję: z kieszonkowych książek telefonicznych przeobraziły się w osobiste centra dowodzenia i mikrokomputery połączone z globalną siecią. Powszechny dostęp do informacji zmienił nasze przyzwyczajenia, sprawiając, że niemal nie rozstajemy się ze smartfonami. Co to oznacza? Że czas zacząć docierać do klientów właśnie tą drogą!

Poznaj najlepsze praktyki, dzięki którym za pomocą dobrze przemyślanego contentu przyciągniesz do siebie użytkowników mobilnych i poprawisz widoczność witryny w sieci.

Z artykułu dowiesz się:

  • co to jest mobile copywriting,
  • czym różni się copywriting desktopowy od mobilnego,
  • jakie wyzwania stoją przed twórcami contentu na urządzenia mobilne,
  • ile czasu spędzamy w sieci na smartfonach,
  • czym jest SEO mobilne i mobile first-index,
  • co oznacza, że strona jest mobile friendly,
  • jak pisać treści dla stron wyświetlanych na urządzeniach mobilnych,
  • jakie są dobre praktyki mobile copywtiringu.

Mobile copywriting – jak pisać na smartfony i tablety?

Czym jest mobile copywriting?

Mobile copywriting to nazwa określająca treści marketingowe kierowane do odbiorców korzystających na co dzień z urządzeń mobilnych. Jeśli masz stronę internetową i chcesz skutecznie docierać do użytkowników ze swoim przekazem, powinieneś wiedzieć, że Twój content zupełnie inaczej wyświetla się na komputerze stacjonarnym, a inaczej na smartfonie czy tablecie. A to wymusza podjęcie dodatkowych działań, których rezultatem będzie lepsza widoczność Twojej witryny w sieci.

Copywriting na urządzeniach desktopowych i mobilnych: różnice

Czy zdajesz sobie sprawę, że rodzaj urządzenia może zmienić to, jak postrzegamy informacje?

Zauważ, że z komputerów stacjonarnych oraz laptopów korzystasz, gdy czeka na Ciebie zadanie wymagające skupienia:

  • masz czas, aby rozsiąść się przy biurku, włączyć sprzęt, odpalić przeglądarkę oraz wejść na konkretną stronę,
  • oddajesz się lekturze artykułu na bloga lub dokładnie przeglądasz i porównujesz oferty sklepów online,
  • nikt nie naciska, nigdzie się nie spieszysz,
  • jesteś w domu, biurze lub kawiarni, możesz więc w pełni skupić się na swoim zadaniu.

W przypadku urządzeń mobilnych, takich jak smartfony czy tablety, rzecz ma się zupełnie inaczej:

  • stronę internetową przeglądasz, będąc w biegu,
  • znajdujesz czas, aby rzucić okiem na nową ofertę w sklepie z ubraniami, bo akurat czekasz na tramwaj,
  • szybko sprawdzasz przed wyjściem z domu, jak wygląda prognoza pogody na dziś,
  • sięgasz po smartfon, gdy na już potrzebujesz odpowiedzi na pytanie w stylu „Jak zawiązać krawat”, bo za pół godziny masz spotkanie z kontrahentem.

I tak dalej, i tak dalej…

Rozumiesz, w czym rzecz?

Treści na stronach internetowych, wyświetlane za pośrednictwem komputera czy laptopa, są dłuższe i bardziej rozbudowane ze względu na stacjonarny charakter urządzeń. Tekst czytany na smartfonie bądź tablecie musi być więc siłą rzeczy bardziej skondensowany — w taki sposób, aby móc odnaleźć konkretną informację w jak najkrótszym czasie.

Zapamiętaj!

Content musi być dopasowany do sposobu szukania informacji w internecie. W przeciwnym razie nie będzie ani pożyteczny, ani atrakcyjny dla użytkowników.

Wyświetlanie treści na różnego typu urządzeniach
Wyświetlanie treści na różnego typu urządzeniach – smartfonach i komputerach

3 wyzwania związane z tworzeniem contentu na smartfony i tablety

Tworzenie treści na urządzenia mobilne to proces wymagający kompleksowego podejścia. Obejmuje nie tylko umiejętność pisania angażujących treści, ale także znajomość zagadnień technicznych związanych z projektowaniem stron internetowych, marketingiem cyfrowym i analizą danych, czyli mobilnym SEO (mobile SEO).

Jakie wyzwania wiążą się z tworzeniem contentu na urządzenia przenośne?

1. Mniejsza rozdzielczość ekranu wymusza maksymalne skracanie treści i stosowanie klarownych komunikatów

Tworząc content na urządzenia mobilne, warto zwrócić szczególną uwagę zarówno na zwięzłość, jak i atrakcyjność tekstów. Cel jest jeden i to konkretny: zatrzymać odbiorcę na dłużej, mimo że przekaz sam w sobie jest dość krótki.

W świecie urządzeń mobilnych króluje interaktywność. Wiedzą to twórcy popularnych aplikacji internetowych, od których trudno oderwać wzrok. Myśl trochę tak, jak oni: angażuj, a więc przyciągaj i skupiaj na sobie uwagę tak długo, jak to tylko możliwe. Użytkownicy urządzeń mobilnych oczekują, że treści będą czytelne, dynamiczne, a do tego pozwolą im na interakcję. Tworzenie takich treści wymaga wyjścia poza sam tekst i sięgania po inne formaty, jak zdjęcia, infografiki, animacje, wideo, a nawet gry czy quizy.

2. Różnorodność systemów operacyjnych oraz przeglądarek, z jakich korzystają użytkownicy smartfonów i tabletów

W tym celu warto zgłębić temat optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek mobilnych.

Spójność wyświetlanych treści na różnych urządzeniach zapewnisz sobie również wtedy, gdy będziesz regularnie testować nowe rozwiązania  przy użyciu narzędzi analitycznych.

Cenne informacje pozyskasz z takich danych, jak m.in. czas spędzony na stronie, liczba kliknięć poszczególnych elementów witryny, prędkość ładowania strony czy wartość współczynnika odrzuceń (znajdziesz je m.in. w GA i GSC). Pamiętaj, że ocena skuteczności treści na urządzeniach mobilnych jest bardziej złożona niż na komputerach stacjonarnych.

3. Wielokanałowość przekazu

Nie poprzestawaj na samej stronie internetowej. Użytkownicy korzystający z urządzeń mobilnych lubią przeskakiwać z platformy na platformę. Cenią nie tylko wspomnianą wcześniej interaktywność tworzonych treści, ale także wielokanałowość przekazu.

Ze swoimi produktami i usługami możesz docierać na różne sposoby i różnymi kanałami — nie tylko za pośrednictwem strony internetowej, ale także mediów społecznościowych czy e-mail marketingu.

Siłę takiego przekazu wzmacnia z kolei personalizacja komunikatu: tekst powinien brzmieć tak, jakby został przygotowany specjalnie z myślą o konkretnym użytkowniku. Chcąc wykorzystać tkwiący w tym potencjał, należy z jednej strony zadbać o dostosowanie komunikatu do platformy, a z drugiej, o logiczną spójność przekazu.

Zapamiętaj!

Tworzenie treści na urządzenia mobilne to sztuka balansowania między zwięzłością a atrakcyjnością, przy jednoczesnym uwzględnieniu technicznych aspektów związanych ze złożonością urządzeń mobilnych.

Smartfonowa rewolucja — ile czasu spędzamy z telefonem w dłoni?

Powszechny dostęp do internetu w smartfonach zrewolucjonizował nasze wyobrażenia o pozyskiwaniu informacji. Gdy tylko chwyciliśmy w dłonie te przenośne mikrokomputery, okazało się, że wcale nie trzeba być podpiętym do „kabla”, aby przeglądać zawartość sieci, a tym bardziej przebywać w tym czasie w jednym miejscu.

Można powiedzieć, że (r)ewolucja trwa w najlepsze, a my coraz powszechniej korzystamy z internetu na urządzeniach mobilnych, które zawsze są blisko nas.

Świadczą o tym statystyki Statcounter Global Stats z grudnia 2024 roku, według których ponad 60% światowego ruchu organicznego w sieci pochodzi z urządzeń mobilnych. Co to oznacza? Że więcej niż połowa wejść do wyszukiwarki internetowej na świecie odbywa się za pośrednictwem smartfona lub tabletu.

Przewidywania analityków WARC sugerują dodatkowo, że najbliższa przyszłość należy właśnie do tych małych, podręcznych urządzeń: do 2025 roku około 70% posiadaczy telefonów komórkowych będzie korzystać z nich wyłącznie po to, aby łączyć się z internetem. Cele mogą mieć podłoże zarówno biznesowe, jak i prywatne. Spory udział mają w tym m.in. media społecznościowe, ale możemy też zauważyć rosnące zainteresowanie branżą e-commerce — badania wskazują, że już niemal 60% zakupów online odbywa się za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

A co słychać na naszym podwórku? Zgodnie z raportem "Polski internet w Q3 2024" średni czas, jaki przeciętny internauta spędza dziennie w sieci, wynosi nieco ponad 3 godziny, przy czym największy udział w dostępie do internetu mają właśnie urządzenia przenośne, jak telefony komórkowe oraz tablety, które generują aż 78% całego ruchu internetowego.

Odsetek korzystania z różnych urządzeń przez użytkowników
Odsetek korzystania z  różnych urządzeń przez użytkowników (źródło: Polski internet w Q3 2024)

Co ciekawe, prawie 70% tego czasu użytkownicy poświęcają aplikacjom mobilnym, choć obecność stron internetowych (a co za tym idzie, zawartości tych witryn) w tym zestawieniu wciąż jest znacząca: w skali miesiąca wersje mobilne domen budują większe zasięgi niż wspomniane aplikacje mobilne.

Warto przyjrzeć się jeszcze spostrzeżeniom e-Izby w raporcie „Omni-commerce Kupuję wygodnie 2024”. Zgodnie z danymi, aż 88% internautów oczekuje, że sklepy internetowe będą w pełni dostosowane do urządzeń mobilnych, oferując zadowalające doświadczenia zakupowe. Lubimy nowości, a nabywanie produktów i usług online wciąż traktujemy jako innowacyjne rozwiązanie, które ułatwia nam podejmowanie decyzji zakupowych.

Wszystkie te statystyki świadczą o jednym: z internetem łączymy się coraz częściej poprzez urządzenia mobilne. Co więcej, w przyszłości to właśnie telefony komórkowe z wi-fi będą w zdecydowanej większości pośredniczyć między nami a siecią.

Wniosek jest prosty: Twoja strona internetowa powinna być łatwo dostępna dla posiadaczy smartfonów.

Zanim przejdziesz do tworzenia nowych treści dostosowanych do małych ekranów, poznaj dwa pojęcia: mobile-first index oraz mobile friendly. Dowiedz się, czym jest pozycjonowanie mobilne i w jaki sposób wpłynąć na lepszą widoczność strony wyświetlanej za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

Co oznacza mobile-first index w kontekście SEO?

Wyobraź sobie, że Google ma lupę, przez którą ogląda Twoją stronę internetową. Kiedyś algorytmy dokładnie przyglądały się temu, w jaki sposób wyświetla jej zawartość się na komputerze. Dziś jednak Google w pierwszej kolejności patrzy na to, jak strona prezentuje się na urządzeniach mobilnych. To właśnie jest mobile-first index.

Co to oznacza w praktyce?

  • Algorytmy Google oceniają przede wszystkim to, w jaki sposób Twoja strona wyświetla się na telefonie lub tablecie.
  • Strony, które są przystosowane do urządzeń mobilnych, mają większe szanse na zajęcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.
  • Jeśli Twoja witryna nie działa prawidłowo na smartfonie, może spaść w wynikach wyszukiwania.

Coraz więcej osób korzysta z telefonów, a większość wyszukiwań w Google odbywa się przy użyciu urządzeń przenośnych. Dobrze zaprojektowana strona w wersji mobilnej wpłynie na pozytywne doświadczenia użytkowników, którzy chętniej będą do Ciebie wracać i dłużej przebywać na Twojej witrynie. A to już prosta droga ku temu, aby osiągać wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania i trafiać z ofertą do większej liczby potencjalnych klientów. Mobilne SEO należy rozumieć już nie jako dodatkowe, ale podstawowe działania optymalizacyjne.

Jak Google widzi Twoją stronę – odczytywanie treści przez roboty wyszukiwarki
Jak Google widzi Twoją stronę – odczytywanie treści przez roboty wyszukiwarki

Mobile friendly: czyli jak sprawić, aby witryna była przyjazna dla urządzeń mobilnych

Czas na drugie pojęcie z zakresu mobilnego SEO. Mobile friendly oznacza stronę przyjazną dla urządzeń mobilnych, dostosowaną do wyświetlania się na smartfonach i tabletach. Zawartość, układ i funkcjonalności muszą zostać zaprojektowane tak, aby zapewniać użytkownikom wygodne i intuicyjne korzystanie z zasobów witryny, niezależnie od tego, z jakiego urządzenia aktualnie korzysta.

Czym wyróżnia się strona mobile friendly?

  • jest responsywna, czyli automatycznie dopasowuje się do rozmiaru ekranu,
  • szybko się ładuje, nawet w przypadku wolniejszych połączeń,
  • ma prostą nawigację, czytelne menu i przyciski na tyle duże, aby można było kliknąć je palcem,
  • uzupełniona jest o dobrze widoczny tekst napisany większą czcionką,
  • jest zoptymalizowana tak, aby grafiki i inne dodatkowe materiały nie spowalniały ładowania witryny.

Aby strona była naprawdę przyjazna, powinieneś zadbać nie tylko o jej wygląd, ale również o content. Tworzenie treści zrozumiałych, krótkich, a ponadto trafiających w potrzeby użytkowników urządzeń mobilnych, to sztuka, której można się nauczyć!

10 zasad pisania treści dla stron wyświetlanych na urządzeniach mobilnych

Zasady mobile copywritingu:

1. Krótkie i treściwe nagłówki

Ekrany smartfonów są naprawdę małe — wystarczy dla porównania przyłożyć telefon komórkowy do monitora komputera. Miejsca na to, aby skutecznie przyciągnąć uwagę użytkownika i zachęcić go do pozostania na stronie, pozostaje niewiele. Pamiętaj też, że potencjalny klient ma ograniczony czas, nie mówiąc już o uwadze. Jeśli szybko nie uzyska tego, co chce, przeniesie się na inną stronę.

Mając tak ograniczone możliwości, stawiaj na konkret. Komunikat zacznij od krótkiego i treściwego nagłówka, który precyzyjnie oddaje treść całości.

Wskazówka: zamiast „Nowe sposoby na zwiększenie efektywności w pracy”, lepiej napisać „Pracuj efektywniej"!

2. Optymalna długość tekstu

Długie, jednolite bloki tekstu zniechęcają do czytania na małym ekranie. W wyobraźni użytkownika taka treść to ściana nie do przejścia utrudniająca zrozumienie tego, co próbujesz przekazać. Zasada ta dotyczy również samych zdań. Nie powinny być rozbudowane i złożone, bo wydają się trudne w rozumieniu. Pisz krótko i przekazuj konkrety.

Dziel tekst na krótsze akapity, a nawet pojedyncze zdania. Przeprowadzisz tak odbiorcę przez swój tekst, przekażesz mu to, co musisz, a ponadto skłonisz go do działania. Kawałek po kawałku.

Wskazówka: podziel długi akapit na kilka krótszych, a nawet na pojedyncze zdania tak, aby każdy fragment zawierał jedną, główną myśl.

3. Proste słowa i sformułowania

Zwięzłość to nie wszystko. Jeśli przekaz ma być zrozumiały, musi być prosty. Skup się na informacjach, które mogą być istotne z perspektywy użytkownika. Wczuj się w jego rolę. Dlaczego odwiedza właśnie Twoją stronę? Czego potrzebuje? Jak ułatwić mu osiągnięcie celu? Odpowiedzi na tak zadane pytania ułatwią Ci stworzenie krótkich, ale wartościowych tekstów.

Unikaj skomplikowanych terminów. Postaw na jasność i przejrzystość. Jednak jeśli chcesz bardziej rozwinąć temat, zachęć do przeczytania artykułu blogowego lub wstaw link do konkretnej podstrony. Zajrzy tam tylko ten, kto naprawdę chce zgłębić dane zagadnienie.

Wskazówka: „Implementacja nowych rozwiązań technologicznych” — brzmi groźnie, prawda? Napisz to inaczej, np. „Wprowadzenie nowych technologii”, aby zachęcić do dalszej lektury.

4. Formatowanie ma znaczenie

Mały ekran smartfona utrudnia czytanie długich i nieuporządkowanych treści. Właściwe formatowanie, takie jak nagłówki, punkty i krótkie akapity sprawia, że tekst jest bardziej przejrzysty, a co za tym idzie, łatwiejszy w odbiorze. Dodatkowo dobrze sformatowana treść umożliwia szybkie odnalezienie najważniejszych informacji, co poprawia doświadczenie użytkownika i angażuje jego uwagę na dłużej.

Przemyślane formatowanie ma znaczenie z perspektywy mobilnego SEO: pamiętaj, że w ocenie strony wyszukiwarka bierze pod uwagę nie tylko jakość, ale także strukturę treści.

Wskazówka: upewnij się, że krój pisma jest wystarczająco duży i czytelny, a zdjęcia odpowiednio przygotowane do wyświetlania na małym ekranie.

5. Odbiorca skanuje, nie czyta

Współczesny użytkownik internetu konsumuje treści, a wejście na stronę traktuje trochę jak odwiedziny w restauracji z fast foodem. Chce najeść się smacznie, szybko i niedrogo, bo nie ma czasu ani ochoty na siedzenie przy stole i przeglądanie menu. Liczy się konkret.

Większość osób skanuje tekst, szukając najważniejszych informacji. Reszta nie musi go wcale zainteresować. Wyłapie wzrokiem tylko to, co istotne z jego perspektywy, która również może się zmieniać w zależności od okoliczności. Tak zaplanuj tekst, aby był przyswajalny bez względu na poruszaną tematykę.

Wskazówka: wyróżnij nagłówki, pierwsze zdania akapitów i słowa kluczowe, aby od razu przyciągnąć uwagę użytkownika.

Odsetek osób skanujących treści vs czytających je w całości
Odsetek osób skanujących treści vs czytających je w całości

6. Lista „to know” zamiast podsumowania

Skoro użytkownicy mobilni preferują zwięzłe, łatwe do skanowania treści, to najlepszym podsumowaniem tego, co masz do przekazania, będzie lista z najważniejszymi informacjami. Wyróżnisz w ten sposób najważniejsze elementy tekstu. Umożliwisz też szybkie zapoznanie się z treścią tym odbiorcom, którzy zdecydowali się nie czytać całości, a od razu przejść do sedna.

Lista z najważniejszymi podpunktami pozwala na błyskawiczne skanowanie tekstu. Warto umieścić ją na samym początku, w górnej części strony, czyli sekcji ATF (Above the Fold). Zgodnie z zasadami SEO, właśnie ten obszar decyduje o tym, czy użytkownik uzna, że warto czytać dalej.

Wskazówka: listę „to know” możesz stworzyć nie tylko w tekście blogowym — będzie ciekawym elementem podstrony ofertowej, a nawet strony głównej.

7. Wyraźne CTA

CTA, w dosłownym tłumaczeniu „Call To Action”, to bezpośredni zwrot zachęcający do działania. Taki przekaz, podobnie jak każdy inny element wchodzący w skład mobile copywritingu, powinien być jasny i konkretny, z naciskiem na to ostatnie. Tu nie ma owijania w bawełnę. Za pomocą dosłownie kilku słów należy zachęcić klienta do wykonania określonej czynności, na przykład najechania kursorem na baner, zapisania się do newslettera lub skorzystania z innej oferty.

Im większa ekspresywność komunikatu, tym lepiej. Zadbaj o to, aby wyróżniał się spośród pozostałych fragmentów tekstu. Dzięki temu nie umknie i tak już mocno rozproszonej uwadze użytkownika.

Wskazówka: zamiast zdania „Dowiedz się więcej”, które tak naprawdę nic nie mówi, napisz „Pobierz bezpłatny e-book!”, a skuteczniej zachęcisz odbiorcę do działania.

8. Minimalizm w tekście, maksymalizm w treści

Używanie jasnych sformułowań to jedno. Istotne jest również, aby sam komunikat zawierał w sobie tylko to, co najważniejsze. Copywriterzy zajmujący się na co dzień tworzeniem contentu dla stron wyświetlanych na urządzeniach mobilnych piszą tekst, a następnie usuwają z niego zbędne słowa. Zostawiają jedynie istotę; przekazują maksimum informacji za pomocą minimalnej liczby słów. Rób tak samo, a wesprzesz pozycjonowanie mobilne.

Unikaj zbędnych ozdobników i szczegółowych opisów. Jeśli zajdzie taka potrzeba, ogranicz się wyłącznie do zwięzłych komunikatów, łącząc wcześniej poznane zasady, jak prostota, CTA, formatowanie i optymalizacja długości tekstu.

Wskazówka: nie twórz rozbudowanych opisów. Podaj najważniejsze cechy produkty i wymień korzyści, na przykład w formie myślników lub tabeli.

9. Wizualizacja treści

Same słowa czasem nie wystarczą, aby przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta wykorzystującego telefon komórkowy do przeglądania Twojej strony internetowej. Niezbędne są wzrokowe zaczepki — atrakcyjne zdjęcia, ruchome grafiki i inne kolorowe elementy wzbogacające tekst. Nie przesadzaj jednak: nadmiar obrazów może przynieść efekt odwrotny od zamierzonego.

Używaj zdjęć, infografik oraz krótkich filmów, aby uatrakcyjnić treść i ułatwić jej zrozumienie, ALE unikaj stosowania obrazów, które nie mają związku z treścią i nie pełnią funkcji marketingowej, np. nie mają w sobie pierwiastka CTA.

Wskazówka: długi i żmudny opis nikogo nie zachęci do czytania. Przedstaw ofertę w formie infografiki lub przygotuj instruktaż wideo.

10. Interaktywność

Użytkownik nie tylko czyta i skanuje teksty na stronie internetowej. Lubi, gdy w międzyczasie dzieje się coś jeszcze. Ponadto chce czuć się wyjątkowo ze względu na wybór Twojej oferty. Personalizowane, interaktywne treści przyciągają uwagę i zwiększają zaangażowanie odbiorcy. Czasem wystarczy naprawdę niewiele, aby potencjalny klient pozostał na stronie dłużej niż zwykle.

Zachęcaj do interakcji z treścią. Umieść na stronie quiz lub ankietę, zorganizuj wirtualny spacer po sklepie, stwórz atrakcyjny wizualnie katalogi produktów lub interaktywny kalkulator dopasowany do potrzeb Twojej branży.

Wskazówka: wybór elementów interaktywnych zależy od możliwości strony internetowej. Zacznij od tych mniej wymagających pod kątem technicznym i stopniowo uzupełniaj content o nowe detale.

Jak pisać na smartfony i tablety — podsumowanie

Coraz więcej osób przegląda zasoby internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych, których specyfika skłania do szybkiego, wręcz impulsywnego przyswajania informacji z sieci. A to diametralnie zmienia sposób tworzenia i prezentowania treści na stronach internetowych.

Treści wyświetlane za pośrednictwem smartfonów i tabletów muszą być zwięzłe, przejrzyste i angażujące, aby użytkownik, przeglądając stronę na małym ekranie, nie stracił zainteresowania ofertą. Należy skupić się na prostocie, sile oraz przejrzystości przekazu. Odbiorca ma ograniczony czas i rozproszoną uwagę, dlatego każda informacja powinna być podana w sposób jasny, ale atrakcyjny.

Mobile copywriting to w erze urządzeń mobilnych nie trend, który z czasem przeminie, ale konieczność. Strona internetowa musi być dostosowana do smartfonów i tabletów, oferując użytkownikom szybki dostęp do wartościowych treści. Właśnie tak można osiągać lepsze wyniki SEO i w pełni odpowiadać na oczekiwania klienta.

FAQ – lista najczęściej zadawanych pytań na temat mobile copywriting

1. Jakie są różnice między pisaniem treści dla stron wyświetlanych na urządzeniach desktopowych a mobilnych?

Dla stron internetowych wyświetlanych na smartfonach i tabletach warto pisać treści skondensowane, łatwe do przyswojenia i napisane prostym językiem — w taki sposób, aby użytkownik mógł zapoznać się z nimi w kilka chwil. Wynika to ze specyfiki urządzeń mobilnych, których ekrany mają niewielkie wymiary.

2. Dlaczego treści na stronach mobilnych powinny być krótsze?

Użytkownicy urządzeń mobilnych zazwyczaj przeglądają strony impulsywnie i szybko, oczekując dostępu do krótkich, konkretnych informacji. Długie teksty mogą zniechęcać do czytania, dlatego treści muszą być zwięzłe i łatwe do skanowania wzrokiem.

3. Jakie są najlepsze praktyki CTA dla urządzeń mobilnych?

CTA powinno być jasne i konkretne, a do tego wyróżniać się na tle pozostałych elementów tekstu. Zamiast ogólnych wezwań, jak „Dowiedz się więcej”, lepiej używać klarownych zwrotów, np. „Pobierz bezpłatny e-book!”.

4. Co znaczy mobile-first index i jaki ma wpływ na SEO?

Mobile-first index oznacza, że Google ocenia strony internetowe przede wszystkim pod kątem istnienia wersji mobilnej. Jeśli witryna nie jest odpowiednio zoptymalizowana i nie uwzględnia urządzeń mobilnych, jej pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania może się obniżyć.

5. Co oznacza skanowanie treści przez użytkownika?

Użytkownicy mobilni, zamiast czytać, skanują tekst. Przeglądają strony internetowe w poszukiwaniu konkretnych informacji, omijając szczegóły. Dlatego treści muszą być dobrze sformatowane i mieć wyraźne nagłówki, wypunktowania i wyróżnione słowa kluczowe.

6. Jak formatować tekst, aby był przyjazny dla użytkownika?

Tekst  należy podzielić na krótkie akapity i zawrzeć w nim wyraźne nagłówki i podpunkty. Czcionka musi być odpowiednio duża, a zdjęcia oraz grafiki zoptymalizowane w taki sposób, by nie spowalniały ładowania strony.

7. Czy mobile copywriting to chwilowy trend, czy nowa rzeczywistość SEO?

W związku z rosnącą liczbą użytkowników korzystających z internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych, tworzenie treści zgodnie z zasadami mobile copywritingu jest niezbędne dla osiągania dobrych wyników w wyszukiwarkach.

Ocena artykułu:

1 2 3 4 5

4.83 / 5 według 18 opinii

Może Ciebie zainteresować
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem Twoich danych osobowych jest Sempire Europe Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS nr 0000969190. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Twoje zapytanie i przygotowania oferty, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Podanie danych jest dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji powyższego celu. Masz prawo do dostępu do swoich danych, ich poprawienia, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, a także cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania przed jej cofnięciem. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.