Presell pages to przydatne narzędzie w sprzedaży, jednak nieskuteczne w SEO. Sukces sklepu internetowego zależy jednak od połączenia tych dwóch strategii – stworzenia zachęcających do zakupu, atrakcyjnych treści z ich odpowiednią optymalizacją pod kątem wyszukiwarek.
Algorytmy Google coraz większą uwagę zwracają na wartość tekstu, dlatego aby presell pages wciąż działało w SEO, twórcy treści muszą zadbać o wysokiej jakości content. Tworzone teksty powinny odpowiadać wytycznym E-E-A-T, czyli być specjalistyczne, oparte na doświadczeniu, wiarygodne oraz budzące zaufanie odbiorcy.
Z tego artykułu dowiesz się:
Presell pages (precle) to strony przedsprzedażowe, które zawierają słabej jakości treści wraz z linkami przekierowującymi do pozycjonowanych witryn. Zyskały popularność w 2006 roku, kiedy to zaczęło powstawać wiele stron blogowych z dużą liczbą odnośników.
Strony preclowe to szczególny rodzaj strony docelowej. Użytkownicy trafiają na nią, zanim przejdą do konkretnej oferty produktów lub usług, najczęściej po kliknięciu reklamy.
Nie, presell page i landing page to nie są tożsame pojęcia, choć oba typy stron pełnią podobną funkcję w kontekście marketingu oraz sprzedaży.
Główną ideą strony przedsprzedażowej jest przekazanie niezbędnych informacji o promowanym asortymencie celem zbudowania zaufania potencjalnego klienta. Presell page skupia się na dostarczeniu najważniejszych danych o produkcie lub usłudze przed przekierowaniem użytkownika do strony z ofertą sprzedażową.
Z kolei landing page ma na celu zachęcenie użytkownika do bezpośredniej konwersji, np. zakupu produktu, rejestracji czy zapisania się do newslettera. Treść strony docelowej jest zazwyczaj bezpośrednia i zawiera wezwanie do działania (CTA).
Każda presell page jest stroną docelową, ale nie każda strona docelowa będzie uznawana za presell page.
Głównym celem stosowania presell pages jest przygotowanie i przekonanie potencjalnego klienta do zakupu określonego produktu lub usługi, np. poprzez szczegółowe przedstawienie asortymentu.
Z perspektywy SEO strony preclowe początkowo miały służyć również zwiększaniu widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Presell pages zaczęły powstawać wtedy, gdy pozycjonowanie koncentrowało się na pozyskiwaniu dużej liczby linków zewnętrznych prowadzących do promowanej oferty. W związku z tym zadaniem stron preclowych było wsparcie praktyk SEO w obszarze zdobywania odnośników.
Wraz z postępującą zmianą algorytmów wyszukiwarki znaczenie presell pages dla pozycjonowania sklepów internetowych zmalało.
Teksty preclowe wyróżnia zwięzłość (od około 1000 znaków do 2000 znaków ze spacjami) oraz duża liczba linków przekierowujących użytkownika na pozycjonowaną witrynę. Precle SEO zawierają wiele słów kluczowych, tematycznie powiązanych z branżą, produktami lub usługami.
Treści na stronach preclowych zazwyczaj nie przekazują żadnej wartości merytorycznej, ponieważ twórcy koncentrują się wyłącznie na zajęciu wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania.
Rodzaje stron preclowych można wyróżnić ze względu ich wartości SEO oraz rolę w strategii sprzedażowej firmy. Tworzone w ich ramach treści przenikają się wzajemnie, dlatego podział presell pages należy traktować w sposób umowny.
Precle tematyczne to strony z krótkimi tekstami zazwyczaj zawierającymi od około 1000 znaków do 2000 znaków ze spacjami. Tego typu treści koncentrują się na jednym, konkretnym temacie z danej branży lub dziedziny.
Precle ogólne odnoszą się do tych stron, na których użytkownik znajdzie wiele tekstów na różne tematy.Brak spójności w treści jest negatywnie odbierany przez użytkowników, którzy oczekują adekwatnych odpowiedzi i uzyskania korzyści na odwiedzanej przez nich stronie.
Precle publiczne dotyczą witryn, na których każdy może publikować swoje teksty, a weryfikacja treści czy uprzednia akceptacja administratora nie są wymagane.
Precle prywatne to typ strony, na której możliwa jest publikacja treści po uprzedniej rejestracji. Wymóg ten sprawia, że teksty są lepszej jakości, ponieważ przed udostępnieniem przechodzą weryfikację administratorów.
Precle płatne to strony preclowe, na których publikowanie treści jest możliwe po uiszczeniu konkretnej opłaty. Zamieszczane na nich teksty charakteryzują się zazwyczaj wyższą jakością i profesjonalizmem.
Strony preclowe bezpłatne charakteryzuje niska jakość ze względu na nieodpłatny charakter tworzonych treści. Z racji tego, że dostęp do publikacji jest darmowy i dostępny dla wszystkich, na stronach tego typu mogą pojawiać się teksty o zróżnicowanej tematyce oraz o różnym stopniu profesjonalizmu.
Precle jako strony z krótkimi tekstami o niskiej wartości merytorycznej nie działają w SEO. Nie dostarczają żadnych korzyści użytkownikowi, a tworzone treści mają służyć przede wszystkim linkowaniu do zewnętrznych stron.
Strony preclowe nie biorą pod uwagę poprawności językowej tworzonych tekstów, lecz koncentrują się na odpowiednim doborze słów kluczowych oraz umieszczaniu linków. Samo linkowanie wymaga użycia właściwego anchora oraz zachowania umiaru w implementacji odnośników w ramach treści.
Precle SEO zastąpiły wcześniej znaną praktykę Black Hat SEO – farmę linków (link farm). Odnośniki zamieszczane na stronach preclowych nie są uznawane za wartościowe przez roboty Google, jeżeli treść wygenerowana jest wyłącznie na potrzeby rozmieszczenia linków w tekście.
Pomimo wcześniejszej, dużej popularności presell pages są one coraz rzadziej stosowane w pozycjonowaniu stron internetowych.
Tak, istnieją alternatywy dla presell pages, z których korzysta się podczas pozyskiwania linków ze stron oraz przy tworzeniu przemyślanych strategii pozycjonowania.
Omówiliśmy TOP 4 gotowe pomysły i rozwiązania dla strony typu presell, dzięki którym zadbasz o naturalny profil linków oraz dostarczysz użytkownikom wartościowe treści.
Guest blogging (wpisy gościnne) to skuteczny sposób na tworzenie wysokiej jakości treści na blogach innych witryn z linkami, które przekierowują użytkownika do Twojej strony. Udostępnianie własnych artykułów na stronach zewnętrznych to dobra praktyka w ramach poprawy wizerunki marki, pozycjonowania oraz link buildingu.
Artykuł sponsorowany stanowi atrakcyjną alternatywę dla treści na stronie przedsprzedażowej ze względu na jego często publikację w renomowanych portalach i blogach.
Treści artykułów sponsorowanych pozwalają na dotarcie do konkretnych grup odbiorców oraz budowę wartościowego profilu linkowego.
Uwaga: Linki pozyskane z artykułów sponsorowanych oznaczaj atrybutem rel=”sponsored”. To działanie pozwala zapobiec ewentualnym karom za nieprzestrzeganie zasad Google, w tym przypadku za nieprawidłowe oznaczenie linków dotyczących płatnych treści.
Teksty zapleczowe to treści tworzone głównie w celu poprawy pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania poprzez zwiększenie liczby prowadzących do niej linków zwrotnych. Stanowią dobrą alternatywę dla precli SEO, ponieważ są dłuższe oraz udzielają czytelnikowi odpowiedzi na zadane pytania.
Strony zapleczowe tworzone są z myślą o promocji strony firmowej, a cała idea opiera się na zamieszczaniu wartościowych linków w treści artykułu pozytywnie ocenianego przez algorytmy Google.
Posty w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram czy LinkedIn to dodatkowa możliwość interakcji z użytkownikami oraz naturalny sposób na zamieszczanie linków.
Chociaż odnośniki z kanałów społecznościowych są zwykle oznaczone rel=”nofollow” i nie przekazują bezpośrednio mocy SEO, to jednak mogą prowadzić do linków z atrybutem “dofollow’ (np. gdy bloger zobaczy Twój produkt na Facebooku i zdecyduje się napisać recenzję na jego temat na stronie WWW).
Jeżeli wciąż potrzebujesz wsparcia przy tworzeniu merytorycznych tekstów i zależy Ci na zwiększeniu widoczności strony w wynikach wyszukiwania, skorzystaj z bezpłatnej konsultacji z naszym Specjalistą. Podpowie Ci, jak wygenerować ruch w witrynie oraz wykorzystać presell pages do pozyskania nowych klientów Twojej firmy.
Przy tworzeniu presell pages warto pamiętać o kilku aspektach, takich jak:
Tak, istnieje pewne ryzyko związane z używaniem presell pages w strategii SEO, takie jak możliwość odbioru strony jako spamu czy niezgodność z wytycznymi Google dotyczącymi jakości treści. Dlatego ważne jest, aby presell pages były starannie zaprojektowane i nie naruszały żadnych wytycznych.
To, czy warto tworzyć presell pages, zależy od wielu czynników. Strony preclowe mogą być wartościowe ze względu na skuteczność przedstawienia produktu lub usługi potencjalnym klientom oraz w uzyskaniu konwersji, np. zapisu do newslettera.
Podczas pisania presell pages, kluczowe jest dostarczenie wartościowej i przekonującej treści, która skupia się na prezentowaniu korzyści z użytkowania produktu lub skorzystania z usługi. Zawartość presell pages powinna być zoptymalizowana pod kątem słów kluczowych oraz zawierać jakościowe linki prowadzące do strony docelowej.
Ponadto design i wygląd strony przedsprzedażowej powinien być atrakcyjny i profesjonalny celem zbudowania zaufania wśród potencjalnych klientów firmy.
Ocena artykułu:
5 / 5 według 27 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!