Artykuł sponsorowany (sponsored article) to forma reklamy w internecie lub prasie, która wykorzystuje merytoryczne artykuły do promocji firmy lub witryny. Publikacja ta zawiera w sobie odnośniki do serwisu (w przypadku artykułu online), grafiki związane z marką czy logotyp.
Artykuł sponsorowany jest profesjonalnie przygotowaną treścią, która niesie wartość dla odbiorcy. W naturalny sposób wzbudza ciekawość czytelnika i kreuje ekspercki wizerunek. Treści reklamujące markę, produkt lub usługę powinny być organicznie dołączone do tekstu.
Artykuł sponsorowany to treść, którą należy oznaczyć jako płatną zgodnie z obowiązującym prawem. Zapobiega to nieuczciwej konkurencji i próbom oszukania czytelników. Dodatkowo linki pozyskane w ramach artykułu sponsorowanego powinny być oznaczone atrybutem rel=”sponsored”, które informują Googlebota o ich źródle.
Znaczenie artykułu sponsorowanego jest szczególnie istotne dla działań content marketingowych. Pomaga stworzyć wizerunek marki i pozyskać ruch z popularnych witryn. Zazwyczaj publikacja tego typu przyjmuje formę:
Sprawdź również: co to jest content marketing, co to jest link, co to jest Barnacle SEO, co to jest backlink, co to jest rel="sponsored", co to jest Googlebot,
Sprawdź na blogu:
Definicja pojęcia artykuł sponsorowany - sponsored article
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!