Content marketing oznacza z angielskiego marketing treści. Jest to jedna ze strategii marketingu internetowego, oparta na tworzeniu i dystrybuowaniu wartościowych, wysokiej jakości treści, w tym tekstów, grafik, tabel czy diagramów.
Definicja content marketingu według Content Marketing Institute silnie akcentuje jego najważniejsze cele, jakimi są przyciągnięcie i zatrzymanie jasno określonej grupy odbiorców oraz napędzanie działań zyskownych dla firmy.
Content marketing to pojęcie, które nabrało szczególnego znaczenia zwłaszcza w ostatnim czasie, wraz z rozwojem wyszukiwarki Google i kolejnymi aktualizacjami algorytmu. Dziś użytkownicy cenią sobie przede wszystkim wiarygodne, przydatne i wartościowe treści, które pozwalają spełnić ich główne intencje.
Marketing treści to pojęcie ściśle związane z tak zwanym marketingiem wirusowym, który ma na celu zwiększanie świadomości marki poprzez zachęcanie odbiorców do samodzielnego rozpowszechniania informacji na jej temat.
W content marketingu kluczowe jest budowanie długotrwałych relacji z odbiorcą, dlatego strategia ta polega na regularnym tworzeniu i dystrybuowaniu treści.
Marketing treści może przybierać różne formy. Do najpopularniejszych z nich należą:
Sprawdź również: co to jest strategia marketingowa, co to jest marketing internetowy, co to jest wyszukiwarka Google, co to jest aktualizacja algorytmu Google, co to jest intencja użytkownika, co to jest marketing wirusowy, co to jest infografika, co to jest opis produktu, co to jest artykuł sponsorowany, co to jest case study, co to jest webinar, ebook, co to jest audiobook, co to jest newsletter, co to jest white papers, co to jest FAQ, co to jest social media
Sprawdź na blogu:
Dodatkowe informacje:
Definicja pojęcia content marketing - marketing treści
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!