Inna nazwa: profil linków
Profil linkowy (ang. link profile) to komplet odnośników, które prowadzą do strony internetowej. Jego jakość badana jest na podstawie analizy ich źródeł pochodzenia, rodzaju oraz typu umieszczonych anchorów. Badanie to polega na ciągłej analizie linków prowadzących do witryny, w której należy uwzględniać zarówno dane aktualne, jak i historyczne. Celem tego procesu jest zapewnienie danej stronie odpowiedniego portfela odnośników prowadzących do witryny, który wpłynie na widoczność serwisu w wyszukiwarce.
Profil linkowy jest jednym z najważniejszych elementów strategii pozycjonowania. Wartościowy profil linków wskazuje robotom Google, że witryna:
Tworząc profil linkowy, należy pamiętać, aby był on jak najbardziej naturalny. Powinny się w nim znaleźć zarówno linki dofllow, jak i nofollow, różne teksty anchor i alty w linkach graficznych. Korzystne będzie również oznaczenie linków sponsorowanych i afiliacyjnych parametrem rel=”sponsored” lub rel=”nofollow”.
Jeżeli Google wykryje praktyki niezgodne z zaleceniami wyszukiwarki, może nałożyć na witrynę lub jej część tzw. filtr, który jest trudny do usunięcia i negatywnie wpływa na pozycję strony.
Sprawdź również: co to jest backlink, co to jest linki naturalne, co to jest linkowanie zewnętrzne, co to jest farma linków, co to jest link afiliacyjny, co to jest domain rating, co to jest link building, co to jest link
Sprawdź na blogu:
Definicja pojęcia profil linkowy - link profile
profil linków
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 1 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!