Inna nazwa: strony przedsprzedażowe
Presell pages, potocznie nazywane “preclami”, to niskiej jakości strony przedsprzedażowe, na których umieszczane są teksty o wątpliwej wartości merytorycznej, zawierające linki do pozycjonowanych witryn.
Presell pages to landing pages, a więc strony docelowe, na które trafiają użytkownicy, zanim trafią na kartę produktu czy usługi, np. klikając w reklamę. Nazwy presell pages nie należy jednak traktować synonimicznie z landing pages. Strony preclowe są bowiem szczególnym rodzajem stron docelowych. To oznacza, że każdy presell page będzie landing page’em, ale nie każdy landing page będzie presell page’em.
Znaczenie presell pages zmieniało się wraz z ewolucją wyszukiwarki Google. Strony preclowe powstały w momencie, gdy jej popularność zaczęła gwałtownie rosnąć, a pozycjonowanie polegało przede wszystkim na pozyskiwaniu jak największej liczby linków zewnętrznych, które prowadziły do promowanej witryny. “Precle” miały wspierać działania SEO w zakresie zdobywania tych odnośników.
Teksty pisane na strony preclowe miały zawierać przede wszystkim określone słowa kluczowe, związane z pozycjonowaną stroną. Ich wartość merytoryczna nie miała większego znaczenia. Z biegiem czasu podejście to znacząco zmalało. Wpływ na to miały przede wszystkim nieustanne zmiany algorytmu wyszukiwarki.
Sprawdź również: co to jest link building, co to jest landing page, co to jest wyszukiwarka Google, pozycjonowanie stron internetowych, co to jest słowa kluczowe
Sprawdź na blogu:
Definicja pojęcia precle - strony preclowe
strony przedsprzedażowe
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!