Inna nazwa: Google Webmaster Tools, Narzędzia Google dla Webmasterów
Google Search Console (GSC) to narzędzie służące do monitorowania pozycji witryny w wyszukiwarce Google, prezentujące różnorodne dane analityczne. GSC pozwala webmasterom sprawdzać indeksację strony i wykrywać błędy. Jest to bezpłatna usługa firmy Google dla właścicieli stron internetowych i specjalistów SEO.
Nazwa Google Search Console zmieniała się na przestrzeni czasu. Wcześniej usługa była znana jako Google Webmaster Tools (Narzędzia Google dla Webmasterów). Platforma ta jest systematycznie rozwijana.
Google Search Console umożliwia:
Chcąc skorzystać z GSC, należy wcześniej potwierdzić własność danej witryny. Założenie konta nie jest jednak konieczne, aby strona www wyświetlała się w wynikach wyszukiwania.
Aby dodać witrynę do Google Search Console, musisz przejść krok po kroku przez wszystkie etapy z gotowej instrukcji.
Uwaga: Informacje o witrynie powinny pojawić się w Google Search Console po kilku dniach.
Stronę internetową w Google Search Console zweryfikujesz na kilka sposobów poprzez:
Aby w pełni wykorzystać potencjał narzędzia GSC, postępuj zgodnie z gotową checklistą:
Wszystkie te działania pomogą Ci być na bieżąco w śledzeniu wyników SEO, znajdowaniu wszelkich problemów oraz ich poprawie.
Znaczenie Google Search Console dla SEO strony internetowej jest bardzo duże ze względu na obszerność przekazywanych danych. GSC oferuje funkcje i dostarcza informacji przydatnych w udoskonaleniu wydajności pozycjonowania, których nie posiada żadne inne narzędzie, pod kątem technicznym, jak i z perspektywy treści.
Oto lista przykładowych funkcji GSC i gotowych raportów dla SEO:
Sprawdź również: co to jest Google, co to jest Google Analytics
Sprawdź na blogu:
Dodatkowe informacje:
Definicja pojęcia Google Search Console
Google Webmaster Tools, Narzędzia Google dla Webmasterów
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 12 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!