Google Tag Manager (GTM) co to jest - menedżer tagów Google, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire
Oferta Black Friday! Pozycjonowanie i kampanie reklamowe w super promocji!

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest Google Tag Manager (GTM) - menedżer tagów Google, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Co to jest Google Tag Manager?
Co to jest Google Tag Manager?

Google Tag Manager (menedżer tagów Google, GTM) to system zarządzania tagami. Pozwala na ich dodawanie, usuwanie lub modyfikację bez ingerencji w kod witryny. GTM jest bezpłatny dla każdego, kto posiada konto Google.

Jak wygląda struktura menu menedżera tagów Google?

Na strukturę konta menedżera tagów Google składają się:

  • tagi (pozwalają przesyłać dane ze strony np. do Google Analytics);
  • reguły (warunki, które muszą zaistnieć, aby uruchomił się tag);
  • zmienne (ich celem jest przechowywanie wartości, które ulegają zmianie).

Całość określa się mianem kontenera, czyli kodu wdrażanego na stronie. Kontenery przechowują tagi, reguły i zmienne i pozwalają na połączenie danej witryny z panelem GTM. 

Google Tag Manager to narzędzie, które umożliwia przydzielenie uprawnień zarówno na poziomie całego konta, jak i jednego lub kilku kontenerów. Z kolei każdy kontener może mieć jeden lub więcej obszarów roboczych zorganizowanych dla zespołów wdrażających zmiany.

Struktura Google Tag Manager
Struktura Google Tag Manager

Jakie są podstawowe typy tagów w Google Tag Manager?

Do podstawowych typów tagów w GTM należą:

  • tagi Google Analytics,
  • tagi Google Ads, Google Optimize, Floodlight i inne dotyczące produktów cyfrowych Google,
  • tagi zintegrowane z platformami CRM,
  • tagi “aprroved” by Google, gwarantujące dodatkowe śledzenie,
  • tagi typu Custom HTML.

Jak skonfigurować Google Tag Manager?

Zanim przejdziesz do konfiguracji Google Tag Managera, potrzebujesz utworzyć konto na platformie GTM oraz stworzyć nowy kontener dla swojej witryny.

Po utworzeniu nowego kontenera, postępuj zgodnie z wyświetlaną instrukcją Google. W praktyce jeden z fragmentów kodu musisz umieścić w pliku “header” (nagłówku strony), z kolei drugi – tuż po tagu otwierającym, który dodatkowo odpowiada za wyłączenie działania JavaScript w przeglądarce.

Szczegółowe przewodniki dotyczące instalacji i konfiguracji Google Tag Manager znajdziesz na stronie Pomocy Menedżera tagów Google.

Jakie znajdziesz zastosowania dla Google Tag Manager? Lista zalet

Google Tag Manager odpowiada za bezpłatne zarządzanie tagami i sprawdza się w wielu obszarach oraz dostarcza wielu korzyści. Konto menedżera tagów jest darmowe, stosunkowo łatwe w obsłudze i umożliwia gromadzenie danych, dzięki integracji z narzędziem Google Analytics.

Na liście zalet Google Tag Managera znajdują się również:

  • zamieszczanie różnych tagów na stronie internetowej, np. tag Google Ads;
  • implementacja na stronie niestandardów tagów (skryptów) HTML;
  • pozytywny wpływ na tempo ładowania witryny internetowej;
  • możliwość testowania nowych tagów przed ich publikacją;
  • zgromadzenie wszystkich tagów w jednym miejscu.

Jak Google Tag Manager wspomaga strategię SEO?

Google Tag Manager to źródło danych dla specjalistów od analityki oraz ekspertów z dziedziny z marketingu cyfrowego.

Menedżera tagów Google możesz wykorzystać w strategii SEO poprzez implementację tagów analitycznych, które umożliwiają:

  • śledzenie ruchu w witrynie,
  • obserwację współczynnika odrzuceń,
  • pomiar czasu spędzonego przez użytkownika na stronie internetowej.

Sprawdź również: co to jest Google Analytics, co to jest tag, co to jest Google

Definicja pojęcia Google Tag Manager - menedżer tagów Google
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 10 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...