Inna nazwa: Analytics
Google Analytics (GA) to usługa analityki internetowej, dzięki której analizuje się statystyki stron www. Znajduje swoje zastosowanie podczas monitorowania ruchu na stronie i mierzenia współczynnika konwersji. Zbierane dane są pomocne przy poznawaniu grupy odbiorców. GA jest całkowicie bezpłatnym rozwiązaniem, dostępnym dla wszystkich posiadaczy konta Google.
Google Analytics jest rozwijane od 2005 roku. Jego poprzednia wersja, Universal Analytics (UA), przestanie być wspierana w lipcu 2023 roku. Najnowszym wydaniem tego rozwiązania jest Google Analytics 4 (GA4). Do godnych uwagi funkcji w nowej wersji należą monitorowanie użytkowników aplikacji i analityka w czasie rzeczywistym ruchu w witrynie.
Google Analytics to podstawowa platforma analityczna, która umożliwia:
Google Analytics można połączyć ze stroną na różne sposoby. Jest to na przykład wklejenie fragmentu kodu JavaScript lub użycie narzędzia Google Tag Manager. Niektóre systemy do zarządzania treścią (ang. content management system, CMS) mają możliwość wklejenia identyfikatora strumienia danych w panelu administratora witryny.
Sprawdź również: co to jest Google, co to jest Google Analytics 4
Sprawdź na blogu:
Dodatkowe informacje:
Definicja pojęcia Google Analytics
Analytics
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 11 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!