Google Analytics (GA) co to jest, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest Google Analytics (GA), co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Inna nazwa: Analytics

Co to jest Google Analytics?
Co to jest Google Analytics?

Google Analytics (GA) to usługa analityki internetowej, dzięki której analizuje się statystyki stron www. Znajduje swoje zastosowanie podczas monitorowania ruchu na stronie i mierzenia współczynnika konwersji. Zbierane dane są pomocne przy poznawaniu grupy odbiorców. GA jest całkowicie bezpłatnym rozwiązaniem, dostępnym dla wszystkich posiadaczy konta Google.

Google Analytics jest rozwijane od 2005 roku. Jego poprzednia wersja, Universal Analytics (UA), przestanie być wspierana w lipcu 2023 roku. Najnowszym wydaniem tego rozwiązania jest Google Analytics 4 (GA4). Do godnych uwagi funkcji w nowej wersji należą monitorowanie użytkowników aplikacji i analityka w czasie rzeczywistym ruchu w witrynie.

Podstawowe funkcje Google Analytics

Google Analytics to podstawowa platforma analityczna, która umożliwia:

  • tworzenie i eksportowanie raportów na podstawie zebranych nowych danych z witryn i aplikacji mobilnych,
  • śledzenie liczby odwiedzin strony internetowej,
  • analizowanie demograficznych i geograficznych danych o użytkowniku odwiedzającym witrynę,
  • analizowanie współczynnika odrzuceń użytkowników odwiedzających stronę,
  • określanie źródeł ruchu, z którego napływają odbiorcy,
  • analizowanie średniego czasu spędzonego przez internautów na stronie i poszczególnych podstronach witryny,
  • śledzenie wydajności witryny pod kątem zamieszczanych treści, 
  • naturalną integrację z Google Ads,
  • analizę stron serwisu i monitorowanie błędów (np. problemów z ładowaniem strony),
  • przeprowadzanie testów A/B różnych wersji strony i mierzenie ich wpływu na konwersje,
  • połączenie z aplikacjami e-commerce oraz monitorowanie ich wydajności.

Google Analytics można połączyć ze stroną na różne sposoby. Jest to na przykład wklejenie fragmentu kodu JavaScript lub użycie narzędzia Google Tag Manager. Niektóre systemy do zarządzania treścią (ang. content management system, CMS) mają możliwość wklejenia identyfikatora strumienia danych w panelu administratora witryny.

Google Analytics
Przykładowe statystyki dostępne w panelu Google Analytics

Sprawdź również: co to jest Google, co to jest Google Analytics 4

Sprawdź na blogu:

Dodatkowe informacje:

  • Google Analytics - https://analytics.google.com/analytics/web/

Definicja pojęcia Google Analytics
Analytics
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 11 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...