Universal Analytics jest systemem przeznaczonym dla webmasterów, specjalistów SEO, marketerów i właścicieli stron internetowych. Umożliwia on badanie pochodzenia ruchu i analizowanie zachowania użytkowników na stronie. Zebrane informacje gromadzone są na zdalnym serwerze Google.
Universal Analytics to poprzednia wersja narzędzia Google Analytics, która obsługuje wyłącznie analizy danych o stronach internetowych. Jest ona domyślną usługą dla witryn skonfigurowanych w Google Analytics przed 14 października 2020 roku.
1 lipca 2023 roku Universal Analytics przestanie gromadzić i przetwarzać dane analityczne ze stron, a pomiar ruchu i zaangażowania będzie możliwy wyłącznie przy użyciu Google Analytics 4.
Pomiar danych w Universal Analytics oparty jest na odsłonach i sesjach. W przeciwieństwie do Google Analytics 4 pozwala on na analizę zachowania użytkowników wyłącznie w witrynach. Struktura narzędzia zawiera konta, usługi i widoki.
Przykładowe możliwości Universal Analytics to:
Sprawdź również: co to jest Google Analytics, co to jest narzędzia SEO, co to jest Google Analytics 4
Sprawdź na blogu:
Definicja pojęcia Universal Analytics
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 1 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!