Google Analytics 4 (GA4) to najnowszy system śledzący od Google, przeznaczony dla webmasterów, specjalistów SEO, marketerów i właścicieli stron internetowych. Umożliwia on badanie pochodzenia ruchu i analizowanie zachowania użytkowników na stronie.
Google Analytics 4 jest narzędziem umożliwiającym analizę zachowania użytkowników na stronach internetowych i w aplikacjach mobilnych. Jest on niezależny od Universal Analytics i w przeciwieństwie do niego, skupia się na zdarzeniach, a nie śledzeniu odsłon. Dzięki temu umożliwia lepsze zrozumienie ścieżki klienta na różnych urządzeniach.
Aby rozpocząć gromadzenie danych przez Google Analytics 4, należy skonfigurować usługę i dodać do źródła strony kod JavaScript. Można to zrobić poprzez Menedżera Tagów Google (Google Tag Manager) lub bezpośrednio w kodzie strony, lub aplikacji.
Przykładowe funkcje, które są obecne w Google Analytics 4, to między innymi:
Sprawdź również: co to jest Google Analytics, co to jest narzędzia SEO, co to jest Universal Analytics
Definicja pojęcia Google Analytics 4
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 1 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!