CMS (Content Management System) oznacza system zarządzania treścią, który umożliwia jej tworzenie, publikowanie i edytowanie. Mimo że można wyróżnić wiele rodzajów CMS-ów, to wszystkie działają w podobny sposób.
Content Management System wymaga jedynie zalogowania się na odpowiednią, dedykowaną stronę. Każdy zalogowany i uprawniony użytkownik może w panelu administracyjnym dodawać, usuwać lub edytować treści oraz grafiki. Korzystanie z panelu jest intuicyjne i nie wymaga znajomości języków programowania.
Dobry system zarządzania treścią powinien posiadać szereg funkcji i cech, które ułatwiają pracę użytkownika. Na liście najważniejszych funkcji CMS, które powinieneś uwzględnić przy wyborze tego systemu, znajdują się:
Systemy zarządzania treścią można podzielić na poniższe rodzaje.
Rozwiązań do zarządzania treścią jest wiele, a poza wspomnianymi z listy, wyróżnić można: Blogger, PrestaShop i WooCommerce.
Sprawdź również: co to jest Wordpress
Sprawdź na blogu:
Definicja pojęcia CMS - system zarządzania treścią
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!