PrestaShop to darmowa platforma e-commerce. Oferuje szeroki wybór modułów, wtyczek i dodatków, wśród których tylko niektóre są darmowe. Oprogramowanie oparte jest na otwartym kodzie źródłowym, co daje przestrzeń właścicielom sklepów do dostosowania go do własnych potrzeb.
PrestaShop można określić jako proste w obsłudze i intuicyjne rozwiązanie e-commerce. Ponadto wokół PrestaShop zebrała się spora społeczność, która chętnie dzieli się swoimi doświadczeniami i nowymi pomysłami związanymi z wykorzystaniem tego oprogramowania.
Oprogramowanie e-commerce PrestaShop sprawdzi się w przypadku każdego sklepu niezależnie od branży oraz skali działania. Stanowi wsparcie dla działań SEO, pozwala stworzyć sklep internetowy w różnych językach oraz dostosować go do wersji mobilnej, a także posiada wiele narzędzi dla marketingu.
PrestaShop to rozwiązanie, które najlepiej poradzi sobie w przypadku tych sklepów internetowych, których asortyment nie przekracza kilkuset tysięcy produktów, a wycena produktów jest konkretna i nie opiera się na wielu parametrach.
Wśród wad PrestaShop wymienia się niewielką ilość darmowych wtyczek i brak niektórych istotnych funkcji w podstawowej wersji oprogramowania.
Tak, PrestaShop jest darmowym oprogramowaniem do tworzenia sklepów internetowych. Jest to rozwiązanie typu open source, co oznacza, że kod źródłowy jest dostępny publicznie i użytkownicy mogą go modyfikować, dostosowując do własnych potrzeb bez ponoszenia kosztów licencyjnych.
Uwaga: Aby uruchomić sklep internetowy PrestaShop, musisz liczyć się z dodatkowymi kosztami użytkowania serwera hostingowego, domeny internetowej oraz integracji z zewnętrznymi usługami (np. narzędziami do zarządzania zamówieniami i metodami płatności).
Proces zakładania zakładania sklepu na PrestaShop można ująć w 4 punktach:
Po zalogowaniu się do panelu administracyjnego PrestaShop, przejdź do sekcji "Konfiguracja" ("Ustawienia"), aby uzupełnić podstawowe informacje, takie jak nazwa sklepu, adres, dane kontaktowe i waluta.
Aby dodać produktu, przejdź do zakładki "Produkty" → "Dodaj nowy produkt". Wprowadź wszystkie niezbędne informacje o asortymencie, takie jak nazwa, opis, cena, zdjęcia, a także kategorie, do których produkt należy. Pamiętaj o tym, aby po uzupełnieniu danych, zapisać zmiany.
Dostępna jest również sekcja "Kategorie", w której utworzysz i edytujesz poszczególne kategorie i podkategorie, ułatwiające nawigację po Twojej platformie e-commerce.
W sekcjach "Ruch" → "SEO i URL" możesz zoptymalizować ustawienia SEO, takie jak tytuł strony, opis strony oraz przyjazne adresy URL. Dzięki tym działaniom poprawisz widoczność sklepu internetowego PrestaShop w wynikach wyszukiwania.
Sprawdź również: co to jest sklep internetowy, co to jest CMS, co to jest e-commerce, co to jest Shoper, co to jest Magento, co to jest PrestaShop, co to jest Woocommerce
Sprawdź na blogu:
Definicja pojęcia PrestaShop
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 1 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!