Inna nazwa: e-handel
Pojęcie e-commerce (handel elektroniczny, e-handel) oznacza rodzaj handlu działającego przez internet lub sieć komputerową innego typu. Nazwa e-commerce jest skróconą formą angielskich słów electronic commerce, które na polski tłumaczy się jako elektroniczny handel.
Definicja e-commerce określa rodzaj handlu odbywającego się za pośrednictwem cyberprzestrzeni, który obejmuje transakcje towarów i usług, a także marketing online. Odnosi się więc do samej sprzedaży online, jak i strategii, które mają do niej doprowadzić.
Znaczenie e-commerce z roku na rok wzrasta. Pierwsze zakupy przez internet miały miejsce w 1984 roku. Dzisiaj większość użytkowników internetu wykorzystuje sieć również do zakupów. Handel elektroniczny może obniżyć koszty prowadzenia biznesu, ponieważ witryna internetowa zastępuje fizyczny sklep.
Handel elektroniczny pozwala na zakup usług lub towarów przez platformy e-commerce, natomiast płatność może odbyć się poza siecią. Najbardziej popularne formy e-commerce, to:
E-commerce można podzielić na 4 podstawowe typy ze względu na kryterium relacji pomiędzy podmiotami:
E-commerce zapewnia wiele korzyści dla właścicieli, zarówno dużych, jak i małych firm na rynku usług online. Do najczęściej wymienianych wyróżniających się funkcji handlu elektronicznego należą:
Sprawdź również: co to jest sklep internetowy
Sprawdź na blogu:
Definicja pojęcia e-commerce - handel elektroniczny
e-handel
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 1 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!