B2B (business to business, biznes dla biznesu) to model biznesowy określający wszelkie relacje pomiędzy dwoma przedsiębiorstwami, w tym również pomiędzy jednoosobową działalnością gospodarczą. W
Według definicji w transakcji B2B każdy przedsiębiorca odnosi w jakiś sposób korzyści i posiada podobne możliwości negocjacyjne. Konsumenci indywidualni nie biorą bezpośredniego udziału w wymianie produktów oraz usług, jednak stanowią kluczowy element współpracy firm B2B.
Model business to business obejmuje m.in. przygotowanie ofert i zamówień, płatności, realizację transakcji, wystawianie faktur i innych dokumentów, działania marketingowe.
Największy rozwój B2B przypada na sektor elektroniczny, w ramach którego można dokonać podziału na:
Handel B2B stwarza wiele wyzwań dla wielu firm, jednak istnieją gotowe sposoby na to, aby zmaksymalizować przychody i zwiększyć udział w rynku.
Wśród nich wymienia się 4 gotowe rozwiązania:
Sprzedaż B2B w sklepach internetowych zapewnia widoczność firmy, ponieważ to właśnie w przestrzeni online dochodzi do realizacji największej liczby zamówień.
Na liście 7 zalet biznesu B2B w internecie znajdą się również:
Marketing B2B to strategia marketingowa i działania skierowane na promowanie produktów lub usług jednej firmy w celu przyciągnięcia i przekonania innych firm do dokonania zakupu lub nawiązania współpracy biznesowej.
Marketing B2B koncentruje się przede wszystkim na pozyskiwaniu leadów, czyli kontaktów sprzedażowych.
Do podstawowych kanałów i form komunikacji, z których korzystają marketerzy B2B należą:
Sprawdź również: co to jest B2C
Sprawdź na blogu:
Definicja pojęcia B2B - biznes dla biznesu
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 11 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!