Inna nazwa: etykieta
Pojęcie tag (etykieta, znacznik) oznacza słowo kluczowe przypisane do treści, dzięki któremu można pogrupować tematycznie content witryny internetowej. Tagi na stronie są zazwyczaj klikalnymi odnośnikami, które prowadzą do listy artykułów lub postów z przypisaną etykieta.
Stosując tagi, można poprawić UX strony internetowej. Dodatkowo znaczniki poprawiają linkowanie wewnętrzne serwisu i ułatwiają crawlerom indeksowanie witryny.
Tagi, podobnie jak kategorie na stronie, są sposobem grupowania treści, a więc częścią taksonomii witryny. Najczęściej mają postać odnośnika i składają się z maksymalnie kilku słów.
Przykład zastosowania tagu na stronie internetowej
Jeżeli użytkownik prowadzi bloga na temat kulinariów, może dodać do każdego wpisu blogowego tagi, takie jak "przepisy kulinarne", "wskazówki na łatwy i smaczny obiad", "kuchnia polska" itd. W ten sposób tag ułatwia użytkownikom nawigującym po stronie internetowej wyszukiwanie informacji, które ich interesują.
Tag złożony z krótkich słów lub fraz wyświetla się na stronie internetowej w postaci tekstowego hiperłącza, które przekierowuje użytkownika na pozostałe strony oznaczone tym tagiem. Zadaniem tagów jest grupowanie wpisów o podobnej tematyce, by użytkownik miał łatwiejszy dostęp do interesujących go treści.
Znaczenie tagów dla SEO w ostatnim czasie osłabło, jednak ze względu na nieumiejętne ich stosowanie przez twórców witryny. Warto jednak pamiętać o tym, że dobrze opracowane tagi wpływają na doświadczenie użytkownika (UX) na stronie.
Na platformach takich jak WordPress, dostępne są opcje konfiguracji SEO przeznaczone dla tagów, które umożliwiają rozróżnienie między kategoriami a tagami, co może przyczynić się do lepszej organizacji architektury witryny oraz poprawy pozycjonowania strony.
Tagi to szczegółowe słowa kluczowe, których możesz użyć, aby stworzyć sieć powiązanych ze sobą treści, np. jeżeli tworzysz stronę sklepu odzieżowego, wykorzystaj takie tagi, jak sukienki letnie, buty zimowe i elegancka biżuteria.
Kategorie odnoszą się do szerokich grup tematów, np. jeżeli tworzysz stronę sklepu odzieżowego, możesz użyć kategorii takich jak Moda męska, Moda damska i Moda dziecięca.
Tagi na stronie w porównaniu do kategorii są zaniedbaną częścią witryny, ponieważ zwykle są nieuporządkowane, co wpływa na wystąpienie zjawiska thin contentu na stronie oraz duplikacji treści. Z kolei kategorie zwykle są odpowiednio zorganizowane i tworzą przejrzystą strukturę menu w witrynie.
Sprawdź również: co to jest strona kategorii
Sprawdź na blogu:
Definicja pojęcia tag - znacznik
etykieta
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 1 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!