Tag co to jest - znacznik, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire
Oferta Black Friday! Pozycjonowanie i kampanie reklamowe w super promocji!

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest tag - znacznik, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Inna nazwa: etykieta

Co to jest tag?
Co to jest tag?

Pojęcie tag (etykieta, znacznik) oznacza słowo kluczowe przypisane do treści, dzięki któremu można pogrupować tematycznie content witryny internetowej. Tagi na stronie są zazwyczaj klikalnymi odnośnikami, które prowadzą do listy artykułów lub postów z przypisaną etykieta.

Stosując tagi, można poprawić UX strony internetowej. Dodatkowo znaczniki poprawiają linkowanie wewnętrzne serwisu i ułatwiają crawlerom indeksowanie witryny.

Tagi, podobnie jak kategorie na stronie, są sposobem grupowania treści, a więc częścią taksonomii witryny. Najczęściej mają postać odnośnika i składają się z maksymalnie kilku słów.

Przykład zastosowania tagu na stronie internetowej

Jeżeli użytkownik prowadzi bloga na temat kulinariów, może dodać do każdego wpisu blogowego tagi, takie jak "przepisy kulinarne", "wskazówki na łatwy i smaczny obiad", "kuchnia polska" itd. W ten sposób tag ułatwia użytkownikom nawigującym po stronie internetowej wyszukiwanie informacji, które ich interesują.

Przykład zastosowania tagów internetowych na stronie przepisy.pl
Przykład zastosowania tagów internetowych na stronie przepisy.pl

Jak działa tag?

Tag złożony z krótkich słów lub fraz wyświetla się na stronie internetowej w postaci tekstowego hiperłącza, które przekierowuje użytkownika na pozostałe strony oznaczone tym tagiem. Zadaniem tagów jest grupowanie wpisów o podobnej tematyce, by użytkownik miał łatwiejszy dostęp do interesujących go treści.

Czy tagi mają znaczenie dla SEO?

Znaczenie tagów dla SEO w ostatnim czasie osłabło, jednak ze względu na nieumiejętne ich stosowanie przez twórców witryny. Warto jednak pamiętać o tym, że dobrze opracowane tagi wpływają na doświadczenie użytkownika (UX) na stronie.

Na platformach takich jak WordPress, dostępne są opcje konfiguracji SEO przeznaczone dla tagów, które umożliwiają rozróżnienie między kategoriami a tagami, co może przyczynić się do lepszej organizacji architektury witryny oraz poprawy pozycjonowania strony.

Czym różni się tag od kategorii? Porównanie

Tagi to szczegółowe słowa kluczowe, których możesz użyć, aby stworzyć sieć powiązanych ze sobą treści, np. jeżeli tworzysz stronę sklepu odzieżowego, wykorzystaj takie tagi, jak sukienki letnie, buty zimowe i elegancka biżuteria.

Kategorie odnoszą się do szerokich grup tematów, np. jeżeli tworzysz stronę sklepu odzieżowego, możesz użyć kategorii takich jak Moda męska, Moda damska i Moda dziecięca.

Tagi na stronie w porównaniu do kategorii są zaniedbaną częścią witryny, ponieważ zwykle są nieuporządkowane, co wpływa na wystąpienie zjawiska thin contentu na stronie oraz duplikacji treści. Z kolei kategorie zwykle są odpowiednio zorganizowane i tworzą przejrzystą strukturę menu w witrynie.

Sprawdź również: co to jest strona kategorii

Sprawdź na blogu:

Definicja pojęcia tag - znacznik
etykieta
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 1 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...