Inna nazwa: concepteur-redacteur
Copywriter to autor tekstów i haseł reklamowych.
Pojęcie copywriter ma też swój skrót: CW, który pochodzi od pierwszych liter francuskiego wyrażenia concepteur-redacteur, oznaczającego dosłownie: pomysłodawca-redaktor.
Copywriter współtworzy materiały reklamowe, odpowiadając za ich wersję tekstową. Zajmuje się pisaniem treści wykorzystywanych w reklamach telewizyjnych, radiowych, prasowych i internetowych. Jego zadaniem jest także tworzenie treści do katalogów, ulotek i broszur.
Copywriter może działać jako tzw. wolny strzelec (freelancer) lub pracować w agencji marketingowej czy wydawnictwie. Rozwój marketingu internetowego w wyszukiwarkach sprawił, że powstał odrębny zawód: SEO copywriter, wyspecjalizowany w tworzeniu tekstów wspierających pozycjonowanie stron internetowych.
Ścieżka kariery copywritera jest elastyczna i zależy od indywidualnych umiejętności oraz preferencji. Oto ogólny przewodnik po tym, jak zdobyć pierwsze doświadczenie w zawodzie copywriter.
Ciągły rozwój: odnoszący sukces copywriter nie może spoczywać na laurach, dlatego powinien doskonalić swoje umiejętności i dostosowywać je do zmieniających się potrzeb rynku.
Sprawdź również: co to jest copywriting, co to jest SEO copywriter, co to jest SEO copywriting
Sprawdź na blogu:
Definicja pojęcia copywriter
concepteur-redacteur
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!