Zrobienie reklamy w Google Ads może zająć Ci kilka godzin. Zależy to jednak od doświadczenia w korzystaniu z platformy, rodzaju reklamy czy selekcji słów kluczowych dopasowanych do danej branży. Aby usprawnić proces tworzenia pierwszej płatnej kampanii w Google, zapoznaj się z przygotowaną instrukcją, w której krok po kroku omówiono poszczególne jej etapy.
Z tego samouczka dowiesz się:
Google Ads to platforma reklamowa stworzona przez Google, umożliwiająca firmom i osobom promowanie swoich produktów lub usług poprzez wyświetlanie płatnych reklam w wynikach wyszukiwania oraz na stronach partnerskich Google.
Użytkownicy mogą skonfigurować kampanie reklamowe, wybierając odpowiednie słowa kluczowe, określając budżet reklamowy oraz docelowe grupy odbiorców, co pozwala na efektywne docieranie do potencjalnych klientów w momencie, gdy są zainteresowani danymi produktami lub usługami.
Tworzenie nowej kampanii Google Ads należy rozpocząć od poznania listy najważniejszych pojęć reklamowych. Oto TOP 16 terminów, o których istnieniu musisz wiedzieć:
Tworzenie pierwszej reklamy w Google Ads krok po kroku zależy od kilku kwestii – celu, typu oraz budżetu nowej kampanii.
Na samym początku przejdź na stronę internetową Google Ads.
Możesz utworzyć kampanię w 2 przypadkach:
Zarówno uruchamianie kampanii w trakcie zakładania konta Google Ads, jak i po wcześniejszym jego utworzeniu, sprowadzi Cię do pierwszego etapu, jakim jest wybór celu reklamowego.
Przeczytaj dodatkowy poradnik:
Jak założyć konto Google Ads? Krótka instrukcja obsługi dla początkujących
Pierwszy krok kampanii Google Ads odnosi się do wyboru celu płatnej kampanii, który nierozerwalnie związany jest z typem kampanii.
Cel kampanii dotyczy tego, co chcesz osiągnąć za pomocą kampanii reklamowej. Przykładowymi celami są zwiększenie ruchu na stronie, generowanie konwersji, budowanie świadomości i zasięgu marki czy promocja konkretnego produktu.
Możesz wybrać również wariant „Utwórz kampanię bez korzystania z podpowiedzi dotyczących z celu”. Daje on dużą swobodę kontroli nad dalszymi ustawieniami kampanii.
W panelu Google Ads dostępne są różne typy kampanii. Wśród nich znajdziesz – sieć wyszukiwania, Performance Max, sieć reklamową, produktowy, wideo, Discovery i promującą aplikację.
Każdy typ kampanii posiada unikalny zestaw ustawień kierowania oraz rodzajów reklam.
Jeżeli zdecydujesz się na reklamę w sieci wyszukiwania, to wiedz, że Google Ads wyświetla tego typu kampanie w wynikach wyszukiwania Google. Inaczej sytuacja będzie wyglądać w przypadku reklam wideo, które to z kolei pojawią się na platformie YouTube.
Następnie kliknij „Wybierz sposób, w jaki chcesz osiągnąć cel”. W tym okienku wpisz bądź wklej przekopiowaną nazwę adresu URL Twojej strony internetowej.
W kolejnym kroku uzupełnij nazwę kampanii (w tym przypadku kampanię nazwano „Reklama 1”) i kliknij przycisk „Dalej”.
Uwaga: Instrukcja została stworzona na podstawie przykładowo wybranego celu – „Ruch w witrynie” oraz typu kampanii „Sieć wyszukiwania”. Podczas tworzenia kampanii Google Ads zastanów się, na czym najbardziej Ci zależy i czego oczekujesz od swojej kampanii (zwiększonego ruchu na stronie, poprawy świadomości marki w sieci czy może wzmożonej sprzedaży).
Drugi etap tworzenia kampanii Google Ads dotyczy określania stawek. W tym miejscu wybierz to, na czym chcesz się skupić (np. kliknięciach, konwersji czy udziale w wyświetleniach). W poradniku zaznaczono cel, jakim jest ruch w witrynie, dlatego adekwatnym do tego wyborem będzie opcja „Kliknięcia”.
W panelu dostępna jest możliwość ustawienia limitu maksymalnej stawki za kliknięcie (CPC). Jeżeli nie chcesz wydawać więcej niż np. 2 zł za kliknięcie, koniecznie ustaw wspomniany limit. W sytuacji, gdy odznaczysz ten wariant, Google będzie testował różne opcje stawek (zgodnie z budżetem) przeznaczonych na kampanię Google Ads.
Cel „Ruch w witrynie” udostępnia tryb „Tylko nowy klient”, który ma służyć osiągnięciu założonym celom biznesowym. Możesz więc ustawić stawkę wyświetlania reklamy tylko dla nowych klientów, którzy zostaną wskazani na podstawie historii zakupów i listy aktualnych klientów przesłanej przez Ciebie do Google Ads.
Zapamiętaj!
Opcja „Ustalanie stawek tylko dla nowych klientów” sprawdzi się przede wszystkim wtedy, gdy dysponujesz specjalnym budżetem na pozyskiwanie nowych klientów bądź uruchomiłeś reklamę w Google Ads skierowaną na konwersję.
Kolejny etap tworzenia kampanii Google Ads dotyczy wyboru kluczowych ustawień kampanii. Zaliczają się do nich:
Zacznij od odznaczenia opcji „Uwzględnij sieć reklamową Google” oraz „Uwzględnij partnerów w sieci wyszukiwania Google” w segmencie „Sieci”. Łączenie jej z siecią wyszukiwania utrudnia późniejsze przeprowadzenie analizy kampanii, optymalizację kampanii Google oraz prowadzi do przepalenia budżetu.
Segment „Lokalizacje” wskazuje na obszar, na który chcesz kierować swoją pierwszą reklamę Google Ads. Możesz wybrać jedną z 3 opcji.
Poniżej znajdziesz 2 „Opcje lokalizacji”, na które możesz kierować reklamę Google. Zalecany wariant, jeżeli zawęzisz swój obszar kampanii, np. do Poznania, to „Obecność: osoby, które obecnie znajdują się w wybranych przez Ciebie lokalizacjach lub regularnie w nich bywają”.
Jeśli jednak prowadzisz biznes oparty na turystyce, zdecyduj się na drugą opcję – „Obecność lub zainteresowanie: osoby, które obecnie znajdują się w wybranych przez Ciebie lokalizacjach lub regularnie w nich bywają”.
Opcja “Języki” w ramach kampanii Google Ads pomaga wyszukiwarce w wyświetlaniu reklam użytkownikom, którzy aktywnie poszukują informacji w wybranym języku. Ta funkcja jest przydatna szczególnie wtedy, gdy kierujesz reklamę na konkretne rynki lub regiony, gdzie dominuje określony język.
Google korzysta z różnych sygnałów wskazujących, jakim językiem użytkownik się posługuje i stara się pokazywać najlepsze płatne reklamy w określonym języku. Do tych sygnałów należą – język zapytania, ustawienia użytkownika oraz inne wykryte przez algorytmy Google.
Następnie przejdź do „Segmentów odbiorców”. To sekcja odpowiada za tworzenie i zarządzanie segmentów danych, którą znajdziesz w obszarze „Zarządzanie odbiorcami”.
Reklamy Google Ads prowadzone na podstawie podanych informacji dają kontrolę nad tym, którym odbiorcom zostaną wyświetlone Twoje reklamy na YouTube, Gmailu, w sieci wyszukiwania i sieci reklamowej Google.
Przetestuj tę opcję, wpisz słowo „firmy” i zobacz, co jest w stanie zaoferować Tobie Google.
Dobrym pomysłem będzie, jeśli w jednej kampanii nie wpiszesz nic i pozwolisz algorytmom Google na wyszukanie osób, które będą zainteresowane kliknięciem Twojej reklamy.
W drugim zestawie reklam Google Ads zdecyduj się już na wybór kategorii najbardziej zbliżonej do prowadzonej działalności. Porównaj efekty i sprawdź, która taktyka okazała się trafiona w przypadku tworzonych przez Ciebie kampanii.
Ustawienie „Słowa kluczowe w dopasowaniu przybliżonym” jest dostępne dla osób, które przy określaniu stawek zdecydowały się na to, aby skupić się na liczbie lub wartości konwersji.
Funkcja „Włącz: używaj słów kluczowych w dopasowaniu przybliżonym w całej kampanii” pozwala na wyświetlanie w SERP-ach reklam powiązanych ze znaczeniem słowa kluczowego. Oznacza to, że promowana firma bądź oferta wyświetli się na frazy podane w różnej formie i odmianie, dzięki czemu zwiększysz swoje szanse na dotarcie do potencjalnej grupy klientów.
W omawianym przewodniku tworzenia kampanii Google Ads wybrano strategię określenia stawek na podstawie kliknięć. Jeżeli również zdecydowałeś się na tę opcję przy wcześniejszych krokach, pomiń ustawienie „Słowa kluczowe w dopasowaniu przybliżonym” i kliknij przycisk „Dalej”.
Przedostatni krok przed uruchomieniem kampanii w Google Ads to wybór słów kluczowych. Na samej górze wyświetli się nazwa kampanii stworzona na 1. etapie instrukcji. Możesz ją w tym momencie zmienić, klikając w ikonę ołówka.
Jeżeli posiadasz stronę internetową swojej firmy, to wpisz jej adres URL, następnie kliknij przycisk „Uzyskaj propozycje słów kluczowych”.
W praktyce Google przeskanuje witrynę oraz wygeneruje listę fraz związanych z Twoją działalnością. W największym skrócie – podpowie Ci, które słowa kluczowe będą najlepsze dla poprawy widoczności stworzonej kampanii w internecie.
Przykład
Po wpisaniu adresu URL agencji marketingowej SEMPIRE i kliknięciu przycisku „Uzyskaj propozycje słów kluczowych”, uzyskasz listę sugerowanych fraz związanych z prowadzoną działalnością firmy. W przypadku tej konkretnej firmy będą to niżej przedstawione słowa kluczowe.
Zapamiętaj!
Większość reklamodawców popełnia błąd na tym etapie, ponieważ nie zwraca uwagi na dopasowanie słów kluczowych. Jeżeli przy każdym słowie zastosujesz nawias kwadratowy, to będzie oznaczać, że Twoja reklama internetowa pojawi się tylko i wyłącznie po wpisaniu tej frazy.
Nie będzie wyświetlać się na wszelkiego typu synonimy. Ten typ dopasowania to dopasowanie słowa kluczowego ścisłe. Używanie nawiasów kwadratowych pozwala na oszczędności już na samym początku inwestycji w kampanie Google Ads.
Dostępny jest również typ dopasowania słowa kluczowego – “dopasowanie do wyrażenia”. Pozwala on wyświetlać reklamy w wynikach wyszukiwania, które zawierają frazę w konkretnym znaczeniu. Dzięki niemu możliwe jest generowanie większej liczby wyszukiwań niż w przypadku dopasowania ścisłego.
Następnie przejdź do ustawienia „Reklamy” znajdującego się poniżej i kliknij obszar „Elastyczna reklama w wyszukiwarce”.
W tym sektorze musisz uzupełnić kilka części, w tym nagłówki reklamowe i wprowadzić tekst reklam. Po prawej stronie znajdziesz podgląd reklamy na urządzeniu mobilnym. Możesz przełączyć widok, aby zobaczyć, jak format reklamy będzie prezentować się na komputerze.
Zanim przejdziesz do tworzenia nagłówków reklamy Google Ads, w końcowym URL wpisz adres Twojej strony internetowej.
Następnie uzupełnij okienka w obszarze „Ścieżka wyświetlania”. Ustawienie to pozwala na dodawanie rozszerzenia reklam Google, czyli tekstu, który będzie wyświetlać się po adresie strony i znaku „/” – np. www.sempire.pl/blog.html.
Wskazówka
W „Ścieżce wyświetlania” wpisz najbardziej popularne słowa kluczowe dla Twojej usługi lub firmy. Masz ograniczony limit do 15 znaków, dlatego jeżeli wybrana przez Ciebie fraza jest dłuższa, musisz ją podzielić. Google będzie testował obydwie wersje tekstu, które wpiszesz we wskazane okienka.
Na samej górze wyświetla się informacja o skuteczności reklamy oraz sugestie, które pozwolą na osiągnięcie jak najlepszej widoczności stworzonej kampanii Google Ads.
Nagłówki należy tworzyć w oparciu o słowa kluczowe. Możesz uzupełnić 15 nagłówków, które Google będzie testował poprzez zmianę ich kolejności. Podobnie będzie w przypadku tekstu reklamy.
Sprawdzane będą różne konfiguracje tekstu (maksymalnie możesz przetestować 4 teksty reklamy). Pamiętaj o ograniczonym limicie treści (do 90 znaków), którą możesz wpisać.
Algorytm Google będzie dobierał nagłówki i teksty reklamy naprzemiennie. Ostatecznie wybierze ten najbardziej skuteczny, czyli zyskujący największe zainteresowanie osób wyszukujących, a następnie odwiedzających Twoją witrynę internetową.
Istnieje jednak opcja „przypięcia” nagłówka oraz tekstu reklamy jako pierwszego, drugiego itd. Jeżeli zdecydujesz się przypiąć nagłówek (bądź tekst) w konkretnej kolejności, to Google będzie w ten sposób wyświetlał Twoją reklamę.
Jedną z opcji, którą warto uwzględnić podczas tworzenia reklamy w Google Ads, są linki do podstron.
Ich implementacja pozwala na wyświetlanie promowanej oferty konkurencji niżej, czyniąc Twoją reklamę bardziej rozbudowaną oraz widoczną dla potencjalnego klienta.
Poniżej przedstawiono przykład strony internetowej promującej się w płatnych wynikach wyszukiwania, która wykorzystała potencjał tworzenia linków do konkretnych podstron. W tym przypadku przekierowują one użytkownika do podstrony ze „Sprzętem siłowym” oraz „Promocjami i Rabatami”.
Pamiętaj, aby podczas tworzeniu linków do swoich podstron (Link do podstrony 1; Link do podstrony 2 itd.), każdy z nich faktycznie prowadził do innej podstrony. W jednej reklamie wyświetlą się maksymalnie 4 rozszerzenia linków do podstron.
Uzupełnij 3 pola linii tekstu do podstrony z informacjami, które wskażą potencjalnemu klientowi, czego może spodziewać się po kliknięciu w odnośnik, np. aktualnych promocji czy nowości w ofercie. Następnie kliknij „Zapisz”, „Zastosuj” i przejdź „Dalej”.
Jednym z ostatnich kroków, które musisz zrealizować podczas tworzenia kampanii w Google Ads, jest określenie średniej stawki, którą chcesz wydawać każdego dnia. To maksymalny budżet, który chcesz przeznaczyć dziennie na daną kampanię.
Google przez 4-7 dni będzie sprawdzał różne opcje wydatkowania budżetu nowej kampanii, co oznacza, że stawki mogą się nieco od siebie różnić. Dzieje się tak ze względu na większe bądź mniejsze natężenie ruchu w internecie, a tym samym zmieniającą się liczbę kliknięć strony internetowej.
Po prawej stronie wyświetli się:
Wskazane wartości są szacunkowe i przybliżone, co oznacza, że mogą się zmieniać na przestrzeni różnych tygodni czy miesięcy prowadzenia kampanii.
Jeżeli jednak nie chcesz wydawać więcej niż przykładowo 2 zł dziennie za kliknięcie, wróć do kroku 2. i przy określaniu stawek ustaw limit maksymalnej stawki za kliknięcie.
Na samym końcu pozostaje Ci sprawdzenie następujących po sobie części kampanii:
Jeżeli wszystkie ustawienia są zgodne z Twoimi założeniami, kliknij „Opublikuj kampanię”. Przed publikacją możesz zastosować się do rekomendacji Google, które pomogą Ci zoptymalizować skuteczność reklamy.
Po uruchomieniu kampanii może być ona sprawdzana do 4 dni, po tym okresie, jeżeli jest zgodna z zasadami Google, rozpocznie się jej wyświetlanie, z kolei dane będą dostępne na koncie w czasie rzeczywistym.
W pierwszych 7 dniach kampania podlega procesowi nauki, pamiętaj, aby powstrzymać się od wprowadzania jakichkolwiek zmian w ramach kampanii Google przez pierwszy tydzień.
Zapamiętaj!
Przy bardziej zaawansowanych typach kampanii Google Ads, np. w kampaniach inteligentnych, okres nauki mający na celu poprawne kierowanie reklamy może potrwać nawet do 1 miesiąca.
Pierwsza kampania Google Ads (dawniej Google AdWords) i jej tworzenie od podstaw to prawdziwe wyzwanie dla początkujących przedsiębiorców dopiero co rozpoczynających reklamowanie się w sieci.
Aby bezproblemowo uruchomić swoją pierwszą kampanię w Google Ads, należy podążać za wskazówkami zawartymi w tym przewodniku.
Poniżej znajdziesz 8 opracowanych porad, które pomogą Ci w promowaniu firmy za pośrednictwem Google Ads.
Strona docelowa to miejsce, do którego trafiają Twoi potencjalni klienci po kliknięciu reklamy Google Ads. Wymaga ona szczególnego dopracowania, zwłaszcza pod kątem doświadczenia użytkownika (UX).
Aby zwrócić uwagę internauty i skłonić go do konwersji (np. zakupu produktu lub usługi), musisz pamiętać o strukturze witryny. W tym celu pozbądź się dużych bloków tekstu, popraw czytelność treści i stosuj nagłówki H1, H2, H3 itd.
Pamiętaj o tym, aby Twoja strona docelowa spełniała swój cel i zachęcała do jego realizacji. Jeżeli przykładowo dążysz do tego, by użytkownicy odwiedzający witrynę:
Aby kampania w Google Ads trafiła do potencjalnej grupy klientów, musisz zastanowić się nad ich potrzebami i możliwymi rozwiązaniami. W ten prosty sposób zdefiniujesz swój cel, zarówno biznesowy, jak i reklamowy.
Postaw sobie następujące pytania i spróbuj udzielić na nie konkretnych odpowiedzi:
Zanim użytkownik zdecyduje się przejść na stronę sklepu internetowego, zetknie się w wynikach wyszukiwania i sieci Google z widocznymi elementami, które współtworzą każdą reklamę tekstową Google Ads.
Do podstawowych komponentów płatnych reklam w formie tekstowej należą nagłówek, wiersze tekstu reklamy, wyświetlany oraz docelowy adres URL.
Aby poprawić efektywność w wyświetlaniu kampanii Google Ads, musisz postępować według następujących zaleceń:
Elementy reklamy Google Ads objęte są limitami określonymi liczbą znaków wraz ze spacjami. Poniżej przedstawione zostały najważniejsze ograniczenia, którym podlegają:
Skuteczna reklama w Google Ads to taka, która wyróżnia się na tle innych, konkurencyjnych kampanii w wyszukiwarce i sieci reklamowej Google.
Przeprowadź gruntowną analizę reklam firm o podobnej działalności do Twojej. Zwróć uwagę na język i sposób, w jaki branżowi rywale komunikują się z gronem odbiorców. Pod żadnym pozorem nie kopiuj cudzych pomysłów, inspiruj się, wyciągaj wnioski i twórz kampanie na podstawie własnych koncepcji.
Aby wyróżnić swoją reklamę Google Ads na tle innych:
Po założeniu konta Google Ads i przeprowadzeniu audytu słów kluczowych, masz świadomość tego, co użytkownik wpisuje, gdy chce znaleźć Twój produkt bądź usługę w internecie.
Aby pomyślnie wyświetlać kampanie w wynikach oraz sieci reklamowej Google, zaimplementuj branżowe słowa kluczowe i frazy z długim ogonem (Long Tail keywords) do tekstu reklamy. Dzięki tej praktyce potencjalni klienci będą w stanie szybciej dotrzeć do oferty znajdującej się na stronie Twojego sklepu internetowego.
Przykład
Firma specjalizuje się w sadzeniu krzewów i drzew w przydomowych ogrodach. Jednym z głównych słów kluczowych związanych z prowadzoną działalnością będzie „profesjonalne sadzenie roślin”. Podczas tworzenia nagłówka do reklamy Google Ads, przedsiębiorca wykorzysta frazę „Profesjonalne sadzenie roślin”. W ten sposób wskaże na zakres świadczonych usług oraz wyświetli się wśród użytkowników Google Ads poszukujących tego typu oferty.
Jeżeli w zasięgu ręki posiadasz kilka niezawodnych słów kluczowych, wykorzystaj je, aby stworzyć osobne reklamy dla każdego z nich. Pamiętaj o tym, by dopasować tematykę grupy reklamy do tekstu wraz z odpowiednio dobraną do niego frazą kluczową.
Aby nie przepalić budżetu i zapewnić wysokiej jakości ruch na stronie internetowej, zoptymalizuj wykluczające słowa kluczowe podczas tworzenia kampanii Google Ads.
Wykluczające słowa kluczowe w Google Ads to frazy, które uniemożliwiają wyświetlanie reklam w przypadku wyszukiwań zawierających te konkretne słowa. Działanie to pomaga w udoskonaleniu trafności kampanii i ograniczeniu niepożądanych kliknięć użytkowników posiadających inne intencje podczas wpisywania frazy w wyszukiwarkę.
Przykład
Firma ogrodnicza w swojej ofercie posiada wyłącznie usługi w zakresie sadzenia roślin i krzewów. Nie zajmuje się pielęgnacją tych roślin, ani sprzedażą nawozów i innych środków ochrony. Reklamodawca wykluczy takie frazy tak „pielęgnacja”, „nawozy” czy „środki ochrony roślin”.
Wykluczające słowa kluczowe dodasz z poziomu kampanii lub poprzez wprowadzanie unikalnych fraz do określonych grup reklamy w późniejszym etapie.
Grupy reklam to kategorie zawierające konkretne produkty lub usługi, dzięki którym Twoje konto reklamowe Google Ads jest uporządkowane i zorganizowane.
Kampanie tworzone w Google Ads muszą być przede wszystkim zrozumiałe dla użytkownika i dopasowane do witryny internetowej, do której przejdzie po kliknięciu reklamy.
Każda grupa reklam powinna zatem posiadać odrębny, indywidualny tekst reklamowy.
Przykład
Przedsiębiorstwo, które zajmuje się sadzeniem krzewów i drzew, może stworzyć jedną grupę reklam o nazwie „sadzenie drzew” i kolejną o nazwie „sadzenie krzewów”. Wszystkie grupy obejmują reklamy, które dotyczą usługi sadzenia roślin.
Jeżeli jednak firma zdecydowałaby się na napisanie jednego tekstu reklamy, mogłaby stracić uwagę użytkownika, który poszukuje konkretnego rozwiązania i pomocy. Idealny scenariusz zakłada, że klient po kliknięciu reklamy „sadzenie drzew” zostanie przekierowany na stronę, w której znajdzie informacje na temat usługi dotyczącej sadzenia tych wieloletnich roślin.
Nie istnieje jeden schemat tworzenia skutecznych reklam Google Ads. Sukcesowi sprzyja jednak metoda prób i błędów. Płatne kampanie Google pozwalają mierzyć realny postęp, modyfikować reklamy bądź całkowicie je zmieniać.
Dzięki możliwościom reklamy Google Ads masz szansę testować różne wersje tego samego tekstu i weryfikować, który z nich jest najczęściej klikany przez użytkowników. Wystarczy, że zmienisz nagłówki, użyjesz słów kluczowych Google Ads w innych konfiguracjach bądź zaproponujesz nieco inną ofertę (korzyść) dla użytkownika w każdym z tekstów reklamy.
Tworzenie dwóch odmiennych wersji reklam Google Ads pozwala dostrzec, która z dostępnych opcji przyciąga potencjalnych klientów, zapewnia ruch na stronie sklepu internetowego i prowadzi do zakupu oferowanego produktu bądź usługi.
Początki reklamowania się w Google Ads w praktyce można sprowadzić do 6 podstawowych kroków, które musisz wykonać:
Dodatkowo przy uruchomieniu reklamy Google Ads, weź pod uwagę wskazówki dotyczące optymalizacji strony docelowej oraz tworzenia treści reklamowych spełniających potrzeby klientów i wymogi robotów Google.
Jeżeli wciąż nie wiesz, jak uruchomić kampanię w Google Ads lub zastanawiasz się, czy warto powierzyć to zadanie doświadczonemu ekspertowi, umów się na bezpłatną konsultację z naszym Specjalistą, by uzyskać wyczerpującą odpowiedź.
Google Ads to platforma reklamowa, która umożliwia firmom promowanie swoich produktów i usług poprzez wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania Google oraz na stronach partnerów.
Reklamy w systemie Google Ads są wyświetlane w odpowiedzi na określone słowa kluczowe, a płatność odbywa się na zasadzie CPC (koszt za kliknięcie) lub CPM (koszt za 1000 wyświetleń).
Jeżeli chcesz zacząć korzystać z Google Ads, zarejestruj się na platformie Google Ads, utwórz konto i zaloguj się. Następnie przejdź do celów reklamowych, określ budżet i wybierz odpowiedni typ kampanii (np. w sieci reklamowej bądź w sieci wyszukiwania). Utwórz grupy reklamowe, wybierz słowa kluczowe i stwórz atrakcyjne reklamy, aby rozpocząć wyświetlanie reklam swojej firmy na platformie Google Ads.
Kluczowymi elementami kampanii reklamowych Google Ads są słowa kluczowe, grupy reklamowe, reklamy tekstowe lub graficzne, ustawienia licytacji oraz budżet kampanii (inaczej koszty reklamy).
Dobrze pamiętać, że poza elementami kampanii reklamowej w Google Ads to skuteczne zarządzanie reklamą wymaga ciągłego testowania, optymalizacji kampanii Google i dostosowywania strategii w oparciu o wyniki analiz i zmiany w zachowaniach użytkowników.
Google Ads oferuje trzy główne typy kampanii reklamowych – kampanie w sieci wyszukiwania, kampanie w sieci reklamowej i kampanie Google Shopping. Każda z nich różni się miejscem wyświetlania reklam oraz funkcją, którą ma spełniać.
Ocena artykułu:
5 / 5 według 23 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!