Założenie i konfiguracja konta Google Ads może potrwać zaledwie 5 minut – tyle czasu potrzebujesz na rejestrację oraz wdrożenie pierwszych ustawień. To już prosta droga do uruchomienia pierwszej płatnej kampanii przyczyniającej się do wzrostu sprzedaży oraz promocji marki wśród użytkowników zainteresowanych zakupem Twoich produktów i usług w internecie.
Z tego przewodnika dowiesz się:
Chcesz już teraz wiedzieć, jak założyć konto Google Ads? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji z naszym Specjalistą, który od początku zajmie się stworzeniem konta i kompleksowym przygotowaniem kampanii reklamowej w Google.
Konto Google Ads (dawniej Google AdWords) to narzędzie, które pomaga promować swoje produkty lub usługi w sieci internetowej. Działa na zasadzie reklam typu Pay-Per-Click, co oznacza, że płacisz tylko wtedy, kiedy ktoś faktycznie kliknie w Twoją reklamę.
Prowadzenie konta Google Ads umożliwia skierowanie reklamy do określonego odbiorcy, na przykład poprzez wybór lokalizacji geograficznej, języka, grupy wiekowej czy zainteresowań. Jest to bardzo przydatne narzędzie, które pozwala na precyzyjne docieranie do odbiorców, co może przynieść lepsze wyniki niż tradycyjne metody reklamy.
Google Ads pozwala na śledzenie efektywności każdej reklamy, co daje możliwość optymalizacji kampanii i poprawy wyników na przyszłość. Ta platforma jest więc nie tylko skuteczna, ale daje też wiele informacji, które pomagają zrozumieć, co przyciąga uwagę odbiorców i jak najlepiej do nich dotrzeć.
Warto dodać, że Google Ads jest częścią ogromnej sieci Google, co oznacza, że reklamy mogą pojawić się nie tylko na stronie wyników wyszukiwania Google, ale także na stronach partnerskich, w tym na YouTube, czy na stronach związanych z Google Display Network.
Konto Google Ads nie wymaga opłat za samą rejestrację i dostęp do platformy, jednak istnieją koszty związane z promocją swoich produktów oraz usług poprzez reklamy.
Korzystając z Google Ads, reklamodawcy muszą przygotować budżet na kampanie reklamowe, które są rozliczane na podstawie kliknięć lub wyświetleń. Sam dostęp do konta jest bezpłatny, jednak korzystanie z Google Ads wiąże się z uiszczaniem opłat uzależnionych od zakresu i efektywności reklam.
Przed utworzeniem Google Ads musisz posiadać:
Brak witryny nie jest przeciwwskazaniem do reklamowania się w Google, ponieważ wciąż możesz promować się w wyszukiwarce, korzystając z kampanii inteligentnych. Skierowane są one do osób, które rozpoczynają reklamowanie swojej firmy w internecie.
Do efektywnego korzystania z konta Google Ads należy odpowiednio się przygotować. Dobrym pomysłem będzie, jeżeli sprawdzisz swoją stronę pod kątem odpowiedniej nawigacji, celem zapewnienia najlepszego doświadczenia użytkownikom (UX).
Zainwestuj czas w budowę silnej struktury konta Google Ads, rozszerz listę słów kluczowych, zidentyfikuj wykluczenia, przetestuj reklamy i strony docelowe.
Zdefiniuj swoje cele oraz zastanów się, kto należy do Twojej grupy docelowej – kim są potencjalni klienci, jakie mają potrzeby, oczekiwania oraz zainteresowania.
Zanim założysz konto Google Ads (dawniej Google AdWords), poświęć kilka tygodni na naukę tego narzędzia z dostępnych w sieci kursów, webinariów czy samego samouczka od Google.
Aby założyć nowe konto Google Ads:
Google Ads zapewnia 2 możliwości tworzenia konta – „Tryb inteligentny” oraz „Tryb eksperta”.
Tryb inteligentny zakłada pełną konfigurację, jednak wydłuża to cały proces rejestracji. Zakładanie konta Google Ads w trybie eksperta z kolei daje większą kontrolę nad tym, jak później będzie wyglądało stworzone konto.
ZAPAMIĘTAJ!
Jeżeli zakładasz konto w trybie inteligentnym, możesz je w dowolnym momencie przełączyć na tryb eksperta.
W drugą stronę, czyli po zmianie konta na tryb eksperta, niemożliwe jest powrócenie do trybu inteligentnego.
Założenie konta Google Ads w trybie inteligentnym wymaga utworzenia pierwszej kampanii. W tym celu powinieneś skoncentrować się na wykonaniu kilku kroków w rejestracji konta Google Ads.
KROK 1. Zaloguj się w Google Ads
W przypadku gdy:
KROK 2. Utwórz kampanię
Skonfiguruj następujące elementy:
Uzupełnienie danych dotyczących nazwy i strony internetowej firmy w ramach zakładania konta Google Ads w trybie inteligentnym
KROK 3. Skonfiguruj informacje rozliczeniowe
Możesz skonfigurować informacje rozliczeniowe w następujący sposób:
KROK 4. Wybierz opcję „Prześlij”
Utwórz kampanię, aby sfinalizować proces konfiguracji konta Google Ads. Zatwierdzenie utworzonej kampanii i skonfigurowanego konta reklamy zajmuje około jednego dnia. Po upływie wyznaczonego okresu, reklama będzie widoczna dla potencjalnych klientów.
Założenie konta Google Ads w trybie eksperta nie wymaga uruchomienia pierwszej kampanii. Wystarczy, że wykonasz kilka kroków podczas rejestracji konta w Google Ads (dawniej Google AdWords).
KROK 1. Zaloguj się w Google Ads
W przypadku gdy:
KROK 2. Przełącz na tryb eksperta
Konto eksperta możesz utworzyć na dwa sposoby:
KROK 3. Wybierz „Utwórz konto bez kampanii” i przejdź do sekcji „Potwierdź informacje o firmie”
Na tym etapie Google pyta o dane dotyczące:
Zadbaj o to, aby te informacje zostały wprowadzone bezbłędnie, ponieważ ich edycja może potrwać nawet kilka dni.
KROK 4. Wybierz opcję „Prześlij” i zakończ konfigurację konta
Po przesłaniu informacji o firmie, konto Google Ads zostaje założone. W prawym górnym rogu, tuż nad adresem e-mail, znajdziesz nadany indywidualny numer identyfikacyjny („Identyfikator klienta Google Ads”).
Identyfikator klienta złożony z 10 cyfr oddzielonych dywizem, możesz wykorzystać do łączenia się z innymi usługami Google (np. Google Analytics). Identyfikator klienta Google widoczny jest również po kliknięciu ikony z napisem „Pomoc” na dole menu.
Nadany indywidualny numer identyfikacyjny przyda się w sytuacji, gdy zdecydujesz się zlecić zarządzanie kampanią agencji marketingowej.
Po założeniu konta Google Ads w trybie eksperckim, bez tworzenia kampanii, czeka Cię konfiguracja płatności. Opcja dostępna jest w panelu Google Ads, wystarczy, że klikniesz zlokalizowane w górnej części – „Narzędzia i ustawienia” → „Płatności” → „Konfiguracja płatności”.
Podczas wprowadzania ustawień płatności, postępuj według wytycznych, zgodnie z którymi uzupełniane są informacje rozliczeniowe przedstawione w kroku 3. dla rejestracji konta w trybie inteligentnym.
Nadawanie dostępu do nowo utworzonego konta Google Ads to kolejny krok na drodze do pełnej konfiguracji. Gdy przyznasz dostęp innym pracownikom firmy, możesz wspólnie z nimi zarządzać uruchomionymi kampaniami. W każdej chwili masz możliwość wprowadzenia zmian w poziomie dostępu użytkownika lub całkowitego go odebrania.
Po przejściu do sekcji „Konfiguracja” → „Dostęp i bezpieczeństwo”, w panelu wyświetli się adres Twojego maila. Jeżeli chcesz nadać dostęp innemu użytkownikowi, kliknij niebieski przycisk ze znakiem „+”.
Następnie wpisujesz adres e-mail osoby, której chcesz przyznać dostęp. Jeżeli zależy Ci na tym, by Twoi współpracownicy mieli te same uprawnienia do zarządzania kampanią, co Ty – wybierz poziom dostępu do konta – „Administrator”.
Następnie kliknij „Wyślij zaproszenie”. O przyznanym dostępie współpracownik dowie się, dzięki wiadomości dostarczonej na wskazanego maila.
W panelu, w sekcji „Użytkownicy”, również pojawi się adres mailowy osoby, która otrzymała dostęp wraz ze wskazaniem na jakim poziomie.
Zanim uruchomisz pierwszą kampanię Google Ads, zadbaj o konfigurację:
Proces tworzenia konta Google Ads możesz przejść w 6 prostych krokach:
Zarejestruj się w Google Ads, aby uruchomić pierwszą kampanię, zdobyć potencjalnych klientów oraz zwiększyć rozpoznawalność firmy w wynikach wyszukiwania.
Aby prawidłowo zarejestrować konto Google Ads, przejdź na stronę główną Google Ads i kliknij przycisk „Zacznij teraz”. Następnie podaj odpowiednie dane, takie jak adres e-mail, nazwę konta i preferowany sposób płatności. Po wypełnieniu wszystkich niezbędnych informacji możesz już korzystać z pełnych funkcji i możliwości konta Google Ads.
W pierwszej kolejności, aby wejść na konto Google Ads, otwórz przeglądarkę internetową i przejdź na stronę główną Google Ads. Następnie kliknij przycisk „Zaloguj się” i wprowadź dane logowania, takie jak adres e-mail i hasło powiązane z kontem Google Ads. Po prawidłowym zalogowaniu zyskujesz pełny dostęp do konta Google Ads i zarządzania kampaniami reklamowymi.
W celu nadania dostępu do konta Google Ads zaloguj się do swojego konta Google, odszukaj ustawienia konta i wybierz opcję zarządzania dostępem. Następnie dodaj nowego użytkownika, określ jego uprawnienia i potwierdź zmiany.
Jeżeli chcesz korzystać z Google Ads, utwórz konto Google Ads, wybierz odpowiednie cele reklamowe i budżet, a następnie stwórz i uruchom kampanie reklamowe.
Po wyborze oferowanych przez Ciebie usług i produktów, które chcesz promować na swojej stronie, stwórz listę grup reklamowych oraz wybierz odpowiednie słowa kluczowe. W kolejnym etapie przygotuj reklamy, które są dostosowane do wybranych fraz kluczowych oraz stron docelowych.
Po uruchomieniu kampanii Google Ads możesz monitorować wyniki, analizować dane oraz dostosowywać strategię w celu optymalizacji efektów reklamowych.
Ocena artykułu:
5 / 5 według 22 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!