System Google Ads oferuje 2 sieci reklamowe, w ramach których będziesz wyświetlać swoje reklamy – sieć wyszukiwania oraz sieć reklamową Google. To od nich zależy docelowe miejsce oraz format promowanej oferty w internecie.
Z tego artykułu dowiesz się:
Google Ads oferuje 6 podstawowych rodzajów reklam, które pozwalają reklamodawcom dostosować swoje kampanie do różnych celów i preferencji odbiorców:
Oprócz głównych typów kampanii Google Ads, istnieją również ich podtypy, które przedstawiono na poniższym grafie.
To, gdzie wyświetlają się reklamy Google Ads, zależy przede wszystkim od 3 podstawowych czynników konfiguracji kampanii Google, które krótko omówiono w poniższej tabeli.
Sposób kierowania reklam Google Ads | Wybór segmentu odbiorców w Google Ads | Typ reklamy |
|
|
|
System reklamowy firmy Google umożliwia promocję firmy oraz jej usług i produktów w różnych miejscach w internecie.
Wyróżnia się 2 główne miejsca wyświetlania płatnych kampanii Google Ads:
Reklama Google Ads wyświetlana jest w wynikach wyszukiwania wtedy, gdy użytkownicy wpisują konkretne słowa kluczowe wybrane przez Ciebie podczas tworzenia kampanii.
Płatne kampanie Google Ads wyświetlą się w wyróżnionych miejscach wyszukiwarki Google:
Reklamy Google Ads wyświetlane są również w wynikach wyszukiwania na stronach partnerów Google. Znajdziesz je zarówno nad, jak i pod wynikami organicznymi oraz po prawej stronie.
Oznaczone są jako „Linki sponsorowane”, a pod nagłówkiem pojawia się dodatkowy, wyboldowany napis „Sponsorowane”.
Reklamy tekstowe partnerów Google w sieci wyszukiwania obejmują setki różnych stron internetowych. Należą do nich również witryny wchodzące w skład platformy Google Video oraz inne platformy przynależące do Google.
Do sieci partnerskiej Google należy obecnie 593 firm w Polsce, które znajdziesz w katalogu Partnerów Google.
Stworzona przez Ciebie kampania w Google Ads, zarówno w formie tekstowej, graficznej, jak i wideo wyświetli się użytkownikom w sieci reklamowej. W skład sieci reklamowej należy zbiór stron Google (typu Gmail, Finanse Google czy YouTube) oraz aplikacje i witryny mobilne.
Reklama Google Ads wyświetlona na blogu lub portalu internetowym to dowód na to, że dana platforma wchodzi w skład sieci reklamowej Google.
Reklamy usługi Google Ads mogą wyświetlać się w witrynach poprzez wybór odpowiedniej metody kierowania. Sieć reklamowa uwzględnia 3 sposoby kierowania reklam, w ramach których możesz:
To, gdzie wyświetlają się reklamy Google Ads internautom poszukującym informacji, konkretnych produktów bądź usług na urządzeniach mobilnych zależy od formy:
Reklamy tekstowe Google Ads mogą być wyświetlane użytkownikom z całego kraju, wybranego rejonu bądź wyłącznie tym internautom, którzy podczas poszukiwania w internecie decydują się wpisać konkretną lokalizację. Skuteczna reklama Google ma szansę dotrzeć również do klientów, którzy posługują się innym językiem niż polski.
Zapamiętaj!
Jeżeli do potencjalnego grona konsumentów należą osoby wielojęzyczne, stwórz dla nich odrębne grupy reklam. Ułatwi Ci to zarządzanie reklamami oraz słowami kluczowymi dobranymi indywidualnie do każdego ze wskazanych języków.
Po uruchomieniu kampanii w panelu Google Ads przedsiębiorcom zależy na natychmiastowej widoczności swojej reklamy w internecie. Mogą pojawić się jednak przeszkody, które uniemożliwiają wyświetlanie promowanych usług i produktów.
Istnieje co najmniej 10 powodów, dla których Twoja reklama nie wyświetla się w sieci wyszukiwania bądź sieci reklamowej Google.
To, że reklamy Google Ads nie wyświetlają się, może wynikać z obecnego „Stanu kampanii”. O braku widoczności, a tym samym skuteczności kampanii Google dla użytkowników, świadczą następujące stany:
Aby sprawdzić status swojej reklamy w Google Ads wystarczy przejść do kolumny „Stan” na stronie kampanii.
Stan „Mała liczba operacji wyszukiwania” informuje Cię o tym, że wybrane słowa kluczowe dla prowadzonej reklamy generują niewielki ruch w witrynie Google. To przekłada się na mniejsze zainteresowanie oferowanymi produktami czy usługami, co w konsekwencji prowadzi do tego, że Twoje reklamy Google Ads nie są wyświetlane.
Powodem, dla których widzisz stan „Mała liczba operacji wyszukiwania”, jest kierowanie reklam na bardzo szczegółowe, niszowe bądź długie słowa kluczowe, niechętnie wpisywane przez użytkowników internetu.
Google dostrzeże tę praktykę i spowoduje tymczasowe wyłączenie tej frazy kluczowej w ramach zarządzanej przez Ciebie kampanii Google Ads.
Twoja reklama Google Ads może nie wyświetlać się na pierwszych stronach wyników wyszukiwań, jeśli stawki za słowa kluczowe są zbyt niskie w porównaniu do stawek konkurencji.
Zapamiętaj!
Stawka za słowo kluczowe może być zbyt niska, by uzyskać miejsce reklamowe na pierwszych pozycjach. Nie oznacza to jednak tego, że reklamy nie będą wyświetlać się na późniejszych stronach w wynikach wyszukiwania.
Wielu reklamodawców ustala budżet reklamowy Google Ads w taki sposób, by reklamy wyświetlane były w trybie natychmiastowym. Dużą rolę odgrywa CPC słów kluczowych w odniesieniu do początkowo ustalonych kosztów reklam Google. Jeżeli koszt kliknięcia reklamy przekracza wcześniej ustalone wydatki, nie zostanie ona wyświetlona.
W tym przypadku stan kampanii może wskazywać na „Ograniczenie z powodu budżetu”. Kampania będzie aktywna, jednak nie będzie wyświetlać się za każdym razem, gdy użytkownik wpisze słowa kluczowe, na które kierowałeś reklamę.
Harmonogram wyświetlania reklam Google Ads umożliwia pokazywanie reklam bądź modyfikowanie stawek o określonych porach dnia i godzinach. Jeżeli zatem zaplanujesz wyświetlanie płatnej kampanii w ściśle wskazanym czasie, to poza nim nie będą one pokazywać się użytkownikom poszukującym produktów, usług bądź informacji w sieci.
Cały proces zatwierdzania reklamy internetowej przez Google zazwyczaj zajmuje 1 dzień roboczy. Pojawiają się jednak 2 scenariusze, które mogą wyjaśnić problem w związku z wyświetlaniem płatnych kampanii w internecie:
Trafny dobór słów kluczowych i grup docelowych w kampanii Google Ads ma duże znaczenie dla widoczności płatnej reklamy w internecie. Może okazać się, że wykorzystane przez Ciebie frazy kluczowe nie koncentrują się na faktycznych zapytaniach docelowych użytkowników oraz nie odpowiadają ich intencji wyszukiwania.
Brak wyświetlania reklam Google Ads może wynikać również z braku precyzyjnego targetowania, czyli kierowania reklamy na nieodpowiednie segmenty odbiorców.
Przykład
Firma sprzedająca zabawki zdecydowała się uruchomić kampanię Google Ads. Głównym produktem reklamy jest zestaw klocków edukacyjnych dla dzieci w wieku 2-5 lat. Reklamodawca błędnie skonfigurował kampanię i niedokładnie określił segment odbiorców, na który kierowana będzie reklama. W konsekwencji oferta wyświetla się użytkownikom, którzy nie mają dzieci i nie są zainteresowani zakupem produktu.
Kierowanie na lokalizację pozwala skoncentrować działania Google Ads na klientach znajdujących się w pobliżu Twojej firmy. To ustawienie dostępne na poziomie kampanii, dzięki któremu możesz zadecydować, w których obszarach geograficznych (krajach, województwa, miastach, regionach itd.) chcesz wyświetlać swoje reklamy.
Problemy z widocznością kampanii Google Ads w sieci reklamowej bądź wyszukiwania mogą pojawić się wtedy, gdy:
Wynik Jakości reklamy służy do określania, jak dobrze dopasowania jest Twoja reklama Google Ads, strona docelowa i słowa kluczowe do oczekiwań użytkowników korzystających z wyszukiwarki. Wskaźnik ten wskazuje również na pozycję i oczekiwaną skuteczność reklamy podczas aukcji.
Niewystarczająca widoczność Twojej reklamy może wynikać ze stanu „Wyświetlane rzadko z powodu niskiego wyniku jakości” zamieszczonego obok słów kluczowych. Komunikat ten daje Ci sygnał, że wynik jakości frazy kluczowej jest na niskim poziomie, co jednocześnie przyczynia się do ograniczenia częstotliwości wyświetlania reklamy.
Google weryfikuje przydatność Twojej reklamy na podstawie jej kliknięć przez użytkowników. Niski współczynnik klikalności (CTR) świadczy o tym, że klienci nie są zainteresowani promowaną usługą czy produktem. To również sygnał dla wyszukiwarki, że treść reklamy nie jest pomocna internautom.
Gdy CTR jest bardzo niski, Google może zdecydować o zmniejszeniu częstotliwości wyświetlania reklamy lub nawet całkowicie ją wyłączyć.
Do innych przyczyn braku wyświetlania reklamy Google Ads należą:
Aby uniknąć problemów z wyświetlaniem kampanii Google Ads, zadbaj o szereg praktyk takich jak dobór słów kluczowych, konfiguracja grup reklamowych, tworzenie atrakcyjnych reklam oraz ustawienie odpowiednik stawek CPC. Optymalizacja reklam Google Ads pomoże w maksymalizacji wyników nawet przy minimalnym budżecie reklamowym.
Pamiętaj o tym, by systematycznie analizować wyniki oraz informacje szczegółowo przedstawione przez raporty Google Ads. Dzięki zawartym w nich danym możesz prześledzić konwersję, odpowiednio dostosować strategię do obecnych trendów i zachowań użytkowników oraz sprawdzić, jak działa branżowa konkurencja.
W ten sposób poprawisz poziom skuteczności kampanii Google oraz osiągniesz założony cel reklamowy i biznesowy w swojej firmie.
Dzięki Google Ads (dawniej Google AdWords) możesz zobaczyć reklamy w różnych miejscach w internecie, choć do najpopularniejszych lokalizacji należą:
Umów się na bezpłatną konsultację, aby dowiedzieć się więcej na temat tego, jakie są zalety Google Ads oraz gdzie powinieneś wyświetlać swoje reklamy. Nasz Specjalista Google Ads podpowie, jaka forma reklamy będzie dla Twojej firma odpowiednia.
Nie, reklamy Google Ads nie wyświetlają się tylko na stronie głównej Google. Google Ads to platforma reklamowa, która umożliwia firmom i reklamodawcom wyświetlanie reklam na różnych stronach w Internecie, a nie tylko na stronie głównej wyszukiwarki Google.
Przykładowe miejsce wyświetlania reklamy Google w sieci reklamowej, znanej jako Google Display Network (GDN), to blogi. Reklamy w sieci reklamowej Google mogą pojawić się również w sieci witryn, serwisach informacyjnych i aplikacjach mobilnych, które współpracują z Google.
Google Ads daje szansę na wyświetlenie się na pierwszej pozycji reklamom z wyższym wskaźnikiem jakości oraz wyższymi stawkami CPC. Oprócz tego Google Ads działa na podstawie mechanizmu aukcji, który uwzględnia takie elementy jak jakość reklamy, strony docelowej, Wskaźnik Jakości czy rozszerzenia reklam Google.
Przeczytaj dodatkowy artykuł na ten temat:
Kto wyświetla się na pierwszej pozycji w Google Ads?
Reklamy w wynikach wyszukiwania wyświetlają się w odpowiedzi na konkretne wyszukiwane słowa kluczowe i są zazwyczaj tekstowe, skupione na intencji użytkownika.
Reklamy w sieci reklamowej pojawiają się na stronach partnerskich Google, w różnorodnych formatach (grafiki, animacje, tekst) i są często oparte na tematyce lub zainteresowaniach, mając na celu budowanie świadomości marki.
Formy reklamy Google odnoszą się do różnych formatów i prezentacji reklam w Google Ads. Obejmuje to reklamy tekstowe, graficzne, wideo, produktowe, responsywne, lokalne, aplikacji mobilnych, „Tylko połączenie", Discovery Ads itp.
Aby wyświetlić reklamę użytkownikom, którzy nigdy nie byli na Twojej stronie, możesz skorzystać z kampanii prospektywnej w Google Ads lub podobnych platformach reklamowych.
Kampanie prospektywne pozwalają dotrzeć do nowych, potencjalnych klientów na podstawie ich zachowań i zainteresowań, bez konieczności wcześniejszej interakcji z Twoją stroną. Dzięki temu możesz promować swoją markę lub produkt wśród nowej publiczności i pozyskać nowych potencjalnych klientów.
Ocena artykułu:
5 / 5 według 19 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!