Według definicji Quality Score (Wynik Jakości reklamy w Google Ads) to wskaźnik jakości wykorzystywany przez Google Ads do oceny jakości reklamy, słów kluczowych oraz landing page (strony docelowej). Celem tego narzędzia jest weryfikacja kampanii reklamodawcy pod kątem konkurencyjnych reklam Google Ads.
Wysoki Wynik Jakości reklamy w Google Ads oznacza niższy koszt kliknięcia (CPC), dlatego też warto uwzględnić te parametry, prowadząc kampanię Google w wyszukiwarce internetowej oraz na platformach reklamowych.
Quality Score oblicza się na podstawie kumulacji 3 poniższych komponentów:
Do czynników wpływających na wysoki Wynik Jakości reklamy w Google Ads zaliczane są również odpowiednio dobrane słowa kluczowe oraz doświadczenie użytkownika na stronie internetowej (UX).
Quality Score w Google Ads mierzony jest w skali od 1 do 10, gdzie 1 oznacza słaby wynik jakości, a 10 bardzo dobry wynik jakości.
Wynik Jakości w Google Ads znajdziesz w panelu kampanii Google Ads na poziomie słowa kluczowego. Wystarczy, że klikniesz menu „Zmodyfikuj kolumny dla słów kluczowych” i otworzysz sekcję „Wynik jakości”.
Sprawdź również: co to jest Google Ads, co to jest współczynnik klikalności, co to jest trafność reklamy
Sprawdź na blogu:
Definicja pojęcia Quality Score - Wynik Jakości
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 1 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!