Średni czas skupienia uwagi wynosi 8 sekund (źródło: Wyzowl). Oznacza to, że tyle czasu użytkownik zastanawia się nad tym, czy warto kliknąć Twoją reklamę Google Ads.
Aby dotrzeć z reklamą do grupy docelowej, uzyskać wyższy współczynnik klikalności, wynik jakości i wygenerować konwersję, musisz przyjąć perspektywę potencjalnego klienta. To priorytet, aby napisać skuteczny tekst reklamowy w Google Ads. Jednak to wciąż za mało, aby wyróżnić treść reklamy wśród konkurencyjnych płatnych wyników wyszukiwania Google.
Z tego poradnika dowiesz się:
Tekst reklamowy w Google Ads to krótka treść reklamy, która pojawia się w wynikach wyszukiwania Google oraz na stronach partnerów Google, takich jak strony internetowe i aplikacje mobilne. Tekst reklamowy jest kluczowym elementem kampanii reklamowych w Google Ads i ma za zadanie przyciągać uwagę użytkowników oraz zachęcać ich do kliknięcia w reklamę i odwiedzenia witryny reklamodawcy.
Niezależnie od celu i specyfiki grupy odbiorców, aby napisać dobry tekst reklamowy w Google Ads musisz zadbać o 3 główne elementy.
Nagłówek to najważniejsza część tekstu reklamowego w Google Ads. To od niego w dużej mierze zależy sukces Twojej kampanii, ponieważ stanowi pierwszy element w treści, który najprawdopodobniej przeczytają potencjalni klienci.
Skuteczna strategia polega na uwzględnieniu w treści nagłówka najczęściej wpisywanego słowa kluczowego w wyszukiwarkę Google przez docelowych użytkowników.
Upewnij się, że przekazujesz klientom w nagłówku wyjątkową propozycję wartości (UVP), czyli wskazujesz na główne powody, dla których powinni wybierać Twoją firmę, a nie konkurencji.
Propozycja wartości powinna uwzględniać 3 kluczowe kryteria:
Wymogi techniczne:
Wyświetlany adres URL umożliwia użytkownikom przejście na docelową stronę internetową z ofertą zamieszczoną w reklamie Google Ads. Warto zadbać o to, by adres URL przekierowywał internautę na konkretną podstronę zawierającą kompletną listę reklamowanych produktów lub usług.
Podstawowym błędem jest umieszczanie w reklamie Google Ads zbyt ogólnikowego adresu witryny internetowej, np. mediaexpert.pl, podczas gdy reklamodawcy może zależeć na tym, aby przekierować klienta do kategorii reklamowanych rowerów górskich MTB, tj. mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb.
Opis (tekst reklamy) to miejsce, w którym użytkownik powinien uzyskać więcej informacji na temat reklamowanego produktu lub usługi. To uzupełnienie tych danych, które zamieszczono w nagłówku.
Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie opisu do zamieszczenia wezwania do działania, czyli wskazówek dotyczących tego, co użytkownik ma zrobić tuż po kliknięciu Twojej reklamy Google Ads, np. „Sprawdź ofertę sprzętu i akcesoriów domowych!” lub „Kup teraz -30% taniej”.
Wymogi techniczne:
Jedną z praktyk w ramach tego, jak napisać skuteczny tekst reklamowy w Google Ads jest odpowiedni dobór i sposób umiejscowienia słów kluczowych.
W tekście reklamowym Google Ads zaleca się powtórzenie słowa kluczowego tylko 2-3 razy. Frazy kluczowe należy dodawać do fragmentu adresu URL, Nagłówka 1 oraz Tekstu reklamy 1.
Pamiętaj, aby przeprowadzać testy A/B reklam Google Ads przy wykorzystaniu różnych wariantów rozmieszczania słów kluczowych w tekście reklamowym. To działanie pomoże Ci ustalić, która formuła sprawdzi się w dotarciu do potencjalnych klientów Twojej firmy.
Wskazówka
Skuteczny tekst reklamowy w Google Ads powinien odzwierciedlać strukturę strony docelowej, zamiar wyszukiwania i użyte w niej słowa kluczowe. W przypadku wielu słów kluczowych w grupie reklam, w nagłówku strony docelowej możesz wykorzystać tę frazę, która odznacza się największą liczbą wyszukiwań.
Uwaga: Jeżeli grupa reklam zawiera zbyt wiele niepowiązanych ze sobą słów kluczowych, trudno będzie napisać skuteczny tekst reklamowy w Google Ads. Przed napisaniem tekstu reklamowego w Google Ads upewnij się, że w każdej z grup reklam w Google Ads znajdują się 1-3 ściśle powiązane ze sobą słowa kluczowe.
Odpowiedzią na to, jak napisać skuteczny tekst reklamowy w Google Ads jest konkret. Użytkownicy poszukują gotowych rozwiązań, dlatego musisz stworzyć reklamę, która będzie dostosowana do intencji wpisującego zapytanie w wyszukiwarkę.
Zwięzła i konkretna treść reklamowa w Google Ads powinna spełniać następujące kryteria:
Dobrym rozwiązaniem na to, jak napisać skuteczny tekst reklamowy w Google Ads jest koncentracja na korzyściach oferowanych przez firmę.
Niektóre słowa kluczowe o dużej intencji zakupowej mogą generować ruch na stronie i jednocześnie odznaczać się dużą konkurencyjnością. Dlatego też ważne jest przyjęcie perspektywy odbiorcy i stworzenie treści reklamowej w odpowiedzi na potrzeby klienta.
Wymienienie samych funkcji konkretnego produktu lub usługi w treści reklamy Google Ads to zły pomysł. Możesz jednak przekształcić je w korzyści i poinformować potencjalnych klientów o tym, co są w stanie osiągnąć, dzięki poszczególnym cechom oferty.
W tabeli przedstawiono przykład zmiany cechy lub funkcji produktu w korzyści dla odbiorcy tekstu reklamowego Google Ads.
Poniżej omówiono dobry przykład uwzględnienia korzyści w treści reklamowej Google.
Przykład
Wskazówka
Sprawdź, jak inni reklamodawcy z Twojej branży podkreślają korzyści w reklamach Google Ads z uwzględnieniem tych słów kluczowych, na które również licytujesz swoje kampanie. Zainspiruj się i dodaj wartość dodaną do swojej treści reklamowej w Google Ads.
Jedną z najlepszych praktyk w tworzeniu skutecznych tekstów reklamowych w Google Ads jest dołączanie jasnego wezwania do działania.
Wśród podstawowych zalet zamieszczania przycisku CTA w treści reklamy znajdują się generowanie większej liczby kliknięć, wzrost współczynnika CTR, optymalizacja ROI oraz poprawa doświadczenia użytkownika (UX).
Możesz zastosować wiele CTA w reklamie Google Ads, aby przekazać klientom, co mają zrobić, aby krok po kroku skorzystać z Twojej oferty.
Istnieje baza słów, których możesz użyć, aby stworzone przez Ciebie wezwanie do działania było przekonujące. Do przykładowych należą:
Przycisk CTA informuje klientów, jakie działania muszą podjąć, by przejść na stronę docelową z przygotowaną ofertą produktów oraz usług i przekonuje ich do kliknięcia reklamy Google Ads. Oznacza to, że wezwanie do działania w reklamie Google Ads musi być ściśle związane z CTA zamieszczonym w witrynie.
Dodatkowe wskazówki
Odliczanie czasu do końca promocji lub wydarzenia to jedna z wielu psychologicznych taktyk, która jest pomocna w tworzeniu skutecznych treści reklamowych w Google Ads. To również sposób na zwiększenie współczynnika klikalności oraz konwersji.
Google udostępnia prosty licznik czasu, który ustawisz w reklamach tekstowych w 4 prostych krokach:
Uwaga: Ustaw również język i strefę czasową, aby odliczać czas do zakończenia promocji Twojej oferty lub wydarzenia.
Aktualizacja treści to fundamentalna praktyka w pisaniu skutecznych tekstów reklamowych w Google Ads. Aby zadbać o bieżący charakter treści reklamowej, musisz regularnie weryfikować linki i treść strony docelowej. Jeżeli Twoja reklama w kampanii Google zawierała promocję, upewnij się, że oferta jest wciąż aktualna.
Brak systematyczności w sprawdzaniu i modyfikacji treści reklamy w Google Ads może doprowadzić do sytuacji, w której użytkownik po kliknięciu linku sponsorowanego odkryje, że oferta jest niedostępna. W rezultacie może zniechęcić się do ponownych odwiedzin strony Twojego sklepu internetowego, co negatywnie wpłynie na współczynnik konwersji oraz reputację marki.
Przykład
Reklamodawca specjalizuje się w sprzedaży odzieży i akcesoriów modowych. Na początku roku uruchomił kampanię reklamową w Google Ads z kilkoma tekstami reklamowymi, które promowały wiosenną kolekcję. Jednak po kilku miesiącach firma zapomniała zaktualizować swoje teksty reklamowe.
W międzyczasie nadszedł sezon letni, a konkurencja na rynku mody wzrosła. Teksty reklamowe nadal promowały wiosenną kolekcję i nie odzwierciedlały aktualnych trendów sezonu letniego. Konsekwencjami braku aktualizacji treści w reklamie Google Ads były spadek efektywności, wyższe koszty reklamy, obniżenie zaufania klientów i utrata konkurencyjności.
Kolejna metoda, która pomoże Ci napisać skuteczną kampanię w Google Ads, opiera się personalizacji tekstu reklamowego.
Zamieść w opisie lub nagłówku reklamy Google Ads wyrażenia, takie jak „Ty”, „Twój”, „Ciebie”, „Swój”, „Swoje”, by zacieśnić więź z potencjalnym klientem i skłonić go do kliknięcia linku sponsorowanego.
Wskazówka
Najlepszym sposobem na napisanie skutecznego tekstu reklamowego w Google Ads jest połączenie bezpośrednich zwrotów z korzyściami dla klienta.
Wykorzystanie dowodu słuszności w treści reklamowej Google to gwarantowany sukces w zwiększeniu CTR, poprawie wizerunku firmy oraz wzmocnieniu zaufania użytkowników do marki.
Aż 83% klientów ufa opiniom innych użytkowników w internecie w takim samym stopniu, jak osobistym rekomendacjom (źródło: Hubspot).
W momencie, gdy użytkownik widzi oceny i liczbę recenzji w tekście reklamy Google Ads jest bardziej skłonny do podjęcia działania, np. zakupu wycieczki oferowanego przez konkretne biuro podróży.
Społecznym dowodem słuszności w tekście reklamowym Google Ads mogą być również:
Przydatną poradą na to, jak napisać skuteczny tekst reklamowy w Google Ads jest skupienie się na realizacji celu, jaki chcesz osiągnąć. Błędem jest zawieranie w treści jednego tekstu reklamy Google kilka różnych produktów lub usług, ponieważ reklamodawcy powinno zależeć na spełnieniu głównej intencji użytkownika.
Przykład
Użytkownik poszukuje stomatologa, który świadczy usługi wybielania zębów. W związku z czym nie ma sensu, aby reklamodawca kierował do niego reklamy Google wskazujące na innego typu usługi, np. na leczenie kanałowe, które również znajdują się w ofercie kliniki stomatologicznej.
Kiedy Twoja reklama Google Ads koncentruje się na potrzebach użytkownika, zwiększasz szansę na uzyskanie konwersji, dlatego też skuteczny tekst reklamowy i strona docelowa muszą skupiać się na oczekiwaniach potencjalnego klienta.
Wskazówka
Użyj grup reklam Google, aby utworzyć wiele reklam kierowanych na różne cele wyszukiwania. Każdą z grup reklam w Google Ads możesz wykorzystać do promowania poszczególnych cech produktów i usług. Możesz również uruchomić wiele elastycznych reklam w wyszukiwarce w różnych grupach reklam, aby zaoszczędzić czas i stworzyć najtrafniejsze kampanie dla Twoich klientów.
Pamiętaj również o tym, aby stworzyć stronę docelową dla każdej grupy reklam. Musi ona odzwierciedlać reklamę, ponieważ niezgodność tekstu reklamowego z Twoją stroną może negatywnie wpłynąć na konwersję.
Wśród listy praktyk dotyczących tego, jak napisać skuteczny tekst reklamowy w Google Ads znajdziesz konieczność posługiwania się prostym, zrozumiałym językiem dla odbiorcy. Przede wszystkim oznacza to unikanie takich zwrotów, sformułowań, jak:
Przykład dobrego tekstu reklamowego firmy ubezpieczeniowej w Google Ads
Nagłówek 1: Ubezpiecz Swój Spokój
Nagłówek 2: Najniższe Ceny, Bez Formularzy
Opis: Najlepsze ubezpieczenia na auto, dom i zdrowie. Proste zasady, żadnych ukrytych opłat. Darmowa wycena online. Dołącz do naszych zadowolonych klientów. Zadzwoń już teraz lub odwiedź naszą stronę internetową!
Umieszczanie liczb w tekście, opisie oraz nagłówku reklamy to sprawdzona praktyka w procesie pisania skutecznych tekstów reklamowych w Google Ads. Liczby i cyfry są postrzegane przez odbiorców inaczej niż tekst, a ich głównym zadaniem jest logiczna organizacja informacji.
Używanie statystyk, danych i cen w tekście reklamowym Google uatrakcyjnia tekst, przyciąga wzrok czytelnika oraz przyczynia się do wzrostu CTR.
Zapamiętaj!
Rolą liczb w tekście reklamowym Google Ads jest podkreślanie wartości i korzyści, jaką niosą ze sobą dla potencjalnego klienta. Nie stosuj ich, jeżeli nie odzwierciedlają Twojego celu reklamowego i nie stanowią źródła informacji dla odbiorcy.
Używanie liczb w reklamie Google ma sens wtedy, gdy przekazujesz informacje o:
Komponenty reklam Google Ads (dawniej rozszerzenia reklam) to dodatkowa możliwość w tworzeniu skutecznych treści reklamowych. Google oferuje wiele różnych rodzajów komponentów wraz z indywidualnym zastosowaniem i celem.
Do najczęściej wykorzystywanych rozszerzeń w tekście reklamowym Google Ads należą 3 komponenty: z linkami do podstron, z objaśnieniami oraz z rozszerzeniem informacji.
Rozszerzenie z linkami do podstron do dodatkowy tekst z linkami, które przekierowują użytkownika na konkretne podstrony witryny.
Linki do podstron służą jako uzupełnienie informacji zamieszczonych w nagłówku i opisie w grupie reklam Google Ads. Ich rolą jest również ułatwienie nawigacji użytkownika po promowanej ofercie i konkretnych usługach firmy.
Rozszerzenie z objaśnieniami pomaga w uzupełnieniu tekstu reklamowego Google Ads o dodatkowe, ważne z perspektywy klienta informacje, takie jak bezpłatna dostawa czy obsługa 24/7.
Uwaga: W tekście reklamowym możesz wyświetlać maksymalnie 10 objaśnień.
Użycie komponentów z objaśnieniami jest proste. Wystarczy, że uzupełnisz linijki tekstu treścią nie dłuższą niż 25 znaków ze spacjami. Podobnie, jak w przypadku innych komponentów, zaleca się nie powielania treści.
Wskazówka
Wykorzystaj komponent z objaśnieniami w tekście reklamowym Google do wskazania krótkiej listy funkcji korzyści, które nie mieszczą się w nagłówku i opisie reklamy, np. „Bezpłatna wysyłka”.
Rozszerzenie informacji w reklamie Google Ads umożliwia reklamodawcy dodanie do podstawowego tekstu reklamy szczegółowych danych na temat cech promowanego produktu lub usługi.
Od strony technicznej musisz wybrać nagłówek, od którego chcesz rozpocząć tworzenie uzupełniającej treści (np. kompleksowej listy usług pod nagłówkiem „Usługi”) oraz dodania treści (po 25 znaków ze spacjami każda).
Uwaga: Podczas dodawania komponentów z rozszerzenie informacji w Google Ads, nie zapomnij o głównym celu wyświetlania Twojej reklamy. Niektóre stworzone przez Ciebie wersje reklam mogą być wyświetlane częściej od innych, a to może doprowadzić do spadku wydajności całej kampanii.
W poszukiwaniu najlepszych sposobów na to, jak napisać skuteczny tekst reklamowy w Google Ads przydatną praktyką może okazać się tworzenie treści w oparciu o kierowanie reklam na lokalizację. Ich główną ideą jest personalizacja i trafność, co z kolei przekłada się na większą liczbę interakcji oraz konwersji.
W tekstach reklamowych o charakterze lokalnym w Google Ads zawrzyj komponent do wykonywania połączeń i informację o lokalizacji siedziby firmy.
Praktyką, która prowadzi do sukcesu tworzonych tekstów reklamowych Google Ads jest umiejętne dostosowanie treści do zamiaru wyszukującego.
W poniższej tabeli przedstawiono kilka przykładów na to, jak dostosować treść reklamy w oparciu o różny stopień szczegółowości intencji użytkownika.
„buty” | Nagłówek 1: Buty online Nagłówek 2: Markowe Buty do 50% Taniej Opis: Skorzystaj z najnowszej kolekcji markowego obuwia. Bezpłatna dostawa powyżej 100 zł. |
„buty damskie” | Nagłówek 1: Buty damskie online Nagłówek 2: Markowe Buty do 50% Taniej Opis: Skorzystaj z najnowszej kolekcji markowego obuwia. Bezpłatna dostawa powyżej 100 zł. |
„damskie buty adidas” | Nagłówek 1: Damskie buty Adidas Nagłówek 2: Markowe Buty do 50% Taniej Opis: Skorzystaj z najnowszej kolekcji markowego obuwia. Bezpłatna dostawa powyżej 100 zł. |
Przykład z tabeli ilustruje, że zmianie uległ wyłącznie Nagłówek 1, ponieważ ściśle łączy się on z zapytaniem użytkowników i wskazuje na to, co mogą znaleźć po kliknięciu reklamy Google Ads.
Na podobnej zasadzie działają wyświetlanie adresy URL w tekście reklamowym Google. Oto przykład:
Każdy element w treści reklamowej Google powinien być zgodny ze ścieżką, jaką podążają klienci poszukujący określonego produktu lub usługi.
Według raportu Hubspot 63% użytkowników kliknęło reklamę Google Ads w 2022 roku (źródło: Hubspot). Oznacza to, że wygoda i komfort potencjalnych klientów korzystających z urządzeń mobilnych do wyszukiwania produktów i usług stanowi jeden z wielu priorytetów w tworzeniu skutecznych treści reklamowych.
Upewnij się, że strona docelowa, na którą przechodzą potencjalni klienci po kliknięciu reklamy Google Ads jest dostosowana do specyfiki smartfonów oraz tabletów.
Wskazówka
Skorzystaj z komponentu do wykonywania połączeń w Google Ads, aby umożliwić klientom natychmiastowy kontakt z Tobą po interakcji z Twoją reklamą.
Aby napisać skuteczny tekst reklamowy w Google Ads, należy zawrzeć w reklamie wszystkie informacje na temat bieżących wyprzedaży, ograniczonej czasowo obniżki cen lub oferty specjalnej.
Klienci poszukujący produktu lub usługi często porównują ich ceny, dlatego zamieszczenie ich w tekście reklamy Google może odegrać kluczową rolą w ich procesie decyzyjnym.
Wskazówka
Jeżeli prowadzisz stałą sprzedaż zaznacz to w tekście reklamy Google Ads. Użyj rozszerzeń, aby zamieścić informacje o ofertach specjalnych w 2. i 3. nagłówku. Klienci zwracają uwagę na rabaty i tymczasowe obniżki, dlatego umieszczenie ich w tekście reklamowym może zadecydować o kliknięciu linku sponsorowanego z Twoją ofertą.
Spójność tekstu reklamowego Google Ads ze stroną docelową to podstawa w budowaniu autorytetu i pozyskiwaniu klientów. Jeżeli użytkownik kliknie reklamę i zostanie przekierowany do witryny, na której nie znajdzie wyróżnionej w tekście reklamowym oferty to prawdopodobnie bardzo szybko opuści tę stronę.
Aby tekst reklamowy Google odzwierciedlał Twoją stronę docelową, musisz zadbać o kilka kluczowych elementów w witrynie:
Skuteczność tworzonych tekstów reklamowych Google Ads zależy również od zachowania poprawności treści pod kątem gramatycznym i językowym.
W przypadku interpunkcji to wykrzykniki są najchętniej używanymi znakami w reklamach Google Ads (źródło: WordStream).
Możesz przetestować różne style lub użyć różnych symboli pod warunkiem, że spełniają one wymogi redakcyjne Google.
Przykładowe standardy redakcyjne Google Ads krótko omówiono w poniżej.
Wymagania redakcyjne dotyczące stylu i pisowni tekstów reklamowych Google Ads.
Wymagania redakcyjne dotyczące interpunkcji w tekstach reklamowych Google Ads.
Po napisaniu tekstu reklamowego w Google Ads dwukrotnie zweryfikuj, czy treść odpowiada wytycznym Google oraz nie zawiera błędów w pisowni.
Napisanie skutecznego tekstu reklamowego w Google Ads wymaga wykorzystania potencjału całej przestrzeni reklamowej.
W standardowych reklamach możesz uzupełnić:
Umieść w nich wszystkie najważniejsze informacje z punktu widzenia użytkownika, uwzględnij korzyści, CTA oraz wzmiankę o obecnych ofertach specjalnych.
Uwaga: Elastyczne reklamy w wyszukiwarce umożliwiają dodanie aż 15 nagłówków w reklamie oraz 4 tekstów reklamy.
Skuteczne pisanie tekstów reklamowych Google Ads wymaga od reklamodawcy przyjęcia perspektywy klienta. Zanim rozpoczniesz tworzenie kolejnej reklamy Google, zastanów się nad odpowiedziami na 2 pytania:
Wskazówka
Jeżeli chcesz ponownie dotrzeć do klientów, którzy weszli w interakcję ze stroną, jednak nie dokonali na niej zakupów, musisz dostosować opis reklamy Google Ads do Twojej listy retargetingowej.
W odpowiedzi na pytanie, jak pisać skuteczne teksty reklamowe, przygotowano 3 gotowe rozwiązania. Dzięki nim nie tylko zwrócisz uwagę klienta, ale i algorytmów Google.
Tworzenie skutecznych reklam w Google Ads jest możliwe przy wsparciu darmowych narzędzi oraz funkcji. Oto TOP lista najbardziej przydatnych z nich wraz z ich konkretnym zastosowaniem.
Proces tworzenia chwytliwych nagłówków i atrakcyjnych opisów w tekstach reklamowych Google Ads nie wymaga wyłącznie kreatywności od twórcy. Reklamodawca powinien przyjąć perspektywę potencjalnego klienta, poszukującego rozwiązania na wpisane zapytanie w wyszukiwarkę Google.
Ograniczona liczba znaków przeznaczona na każdy nagłówek (30 znaków ze spacjami) nie ułatwia zadania, dlatego przygotowano listę gotowych rozwiązań, które mogą usprawnić proces kreacyjny.
Oto gotowe szablony nagłówków, które możesz wykorzystać podczas tworzenia reklam tekstowych w Google Ads:
Uwaga: Podane wyżej nagłówki reklam Google Ads to przykładowa inspiracja dla reklamodawcy. Możesz dostosować te szablony do specyfiki swojego produktu lub usługi, zmodyfikować je uzupełniając o odpowiednie dla Twojej branży słowa kluczowe.
Wskazówka
Postaraj się o to, aby tworzone 3 nagłówki reklamy były zróżnicowane i nie powielały tej samej treści, np.:
Tworzenie atrakcyjnych opisów w reklamach Google Ads daje większe możliwości (90 znaków ze spacjami) w podkreślaniu unikalnych cech firmy i korzyści promowanej oferty.
Opisy mają również za zadanie uzupełniać nagłówek, stanowić jego kontynuację i zachęcać do zakupów reklamowanych produktów lub usług.
Oto gotowe szablony opisów, które możesz wykorzystać podczas tworzenia skutecznych tekstów reklamowych w Google Ads:
Wskazówka
Wykorzystaj opisy tekstów reklamowych w Google Ads, aby zawrzeć dodatkowe informacje ważne z perspektywy potencjalnego klienta. To również dobra przestrzeń do zamieszczenia CTA oraz promocji, cen oraz danych kontaktowych.
Jeżeli nie wiesz, jak napisać skuteczną reklamę w Google Ads, by stworzona wersja spełniła oczekiwania użytkowników, skorzystaj z potencjału inteligentnych kampanii Google Ads.
Działanie inteligentnych kampanii w Google Ads polega na automatycznej zmianie wersji różnych reklam, celem pomiaru ich skuteczności oraz wyświetlaniu najlepszych spośród nich. Eksperymentuj z tekstami reklamowymi, a Google podpowie Ci, który z nich okazuje się najbardziej trafny dla użytkownika.
Aby utworzyć i użyć inteligentnych kampanii Google Ads wystarczy wykonać kilka następujących po sobie kroków z gotowej instrukcji:
Aby zacząć pisać dobre teksty reklamowe w Google Ads, musisz uwzględnić zasady skutecznego tekstu reklamowego (nagłówek, wyświetlany adresu URL i opis reklamy), podążać za 23 wskazówkami z naszego poradnika + wcielić się w rolę potencjalnego klienta Twojej firmy.
Zacznij od 3 kroków w tworzeniu treści reklamowej Google.
Jeżeli wciąż nie wiesz, jak napisać skuteczny tekst reklamowy, dzięki któremu uzyskasz oczekiwany zwrot z inwestycji bądź nie masz pomysłu na to, jak stworzyć unikalny tekst, skorzystaj z bezpłatnej konsultacji z naszym Specjalistą.
W ścieżce w reklamie tekstowej Google Ads należy wpisać krótkie, zwięzłe frazy lub słowa kluczowe, które odnoszą się do treści reklamy lub strony docelowej. Ścieżki służą do podkreślenia istotnych informacji i pomagają użytkownikom zrozumieć, czego mogą się spodziewać po kliknięciu reklamy.
Dobór odpowiednich słów kluczowych w tekście reklamowym ma kluczowe znaczenie, ponieważ wpływa na to, kiedy i gdzie Twoja reklama Google Ads będzie wyświetlana.
Słowa kluczowe powinny być związane z produktem lub usługą, które reklamujesz oraz odpowiadać temu, czego potencjalni klienci poszukują w internecie.
Tak, istnieją narzędzia do optymalizacji tekstów reklamowych w Google Ads, takie jak Google Ads Editor, Google Analytics, Planer słów kluczowych oraz inne narzędzia do analizy wydajności reklam. Pomagają one w monitorowaniu skuteczności reklam i dostosowywaniu treści, aby osiągnąć lepsze wyniki.
Częstotliwość aktualizacji tekstów reklamowych w Google Ads zależy od wielu czynników, takich jak sezonowość, zmienne trendy rynkowe i wyniki kampanii.
Zaleca się jednak regularne monitorowanie wydajności i dostosowywanie tekstów reklamowych, aby utrzymać ich skuteczność. Aktualizacje mogą być konieczne co kilka tygodni lub miesięcy, a także w odpowiedzi na zmiany w branży lub zachowaniach użytkowników.
Oto 3 podstawowe błędy, których należy unikać w pisaniu tekstu reklamowego w Google Ads:
Ocena artykułu:
5 / 5 według 24 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!