Jak napisać skuteczny tekst reklamowy w Google Ads? Wskazówki | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Jak napisać skuteczny tekst reklamowy w Google Ads? 20 wskazówek + 3 gotowe rozwiązania

Średni czas skupienia uwagi wynosi 8 sekund (źródło: Wyzowl). Oznacza to, że tyle czasu użytkownik zastanawia się nad tym, czy warto kliknąć Twoją reklamę Google Ads.

Aby dotrzeć z reklamą do grupy docelowej, uzyskać wyższy współczynnik klikalności, wynik jakości i wygenerować konwersję, musisz przyjąć perspektywę potencjalnego klienta. To priorytet, aby napisać skuteczny tekst reklamowy w Google Ads. Jednak to wciąż za mało, aby wyróżnić treść reklamy wśród konkurencyjnych płatnych wyników wyszukiwania Google.

Z tego poradnika dowiesz się:

  • co to jest tekst reklamowy w Google Ads,
  • jak powinna wyglądać reklama w Google Ads,
  • jak napisać dobry tekst reklamowy Google Ads,
  • jakie są gotowe rozwiązania w tworzeniu najlepszych tekstów reklamowych Google.

Jak napisać skuteczny tekst reklamowy w Google Ads?

Co to jest tekst reklamowy w Google Ads?

Tekst reklamowy w Google Ads to krótka treść reklamy, która pojawia się w wynikach wyszukiwania Google oraz na stronach partnerów Google, takich jak strony internetowe i aplikacje mobilne. Tekst reklamowy jest kluczowym elementem kampanii reklamowych w Google Ads i ma za zadanie przyciągać uwagę użytkowników oraz zachęcać ich do kliknięcia w reklamę i odwiedzenia witryny reklamodawcy.

Struktura tekstu reklamowego w Google Ads – widok poglądowy na urządzeniach mobilnych i desktopie
Struktura tekstu reklamowego w Google Ads – widok poglądowy na urządzeniach mobilnych i desktopie

Jak napisać dobrą reklamą Google Ads? 3 najważniejsze elementy

Niezależnie od celu i specyfiki grupy odbiorców, aby napisać dobry tekst reklamowy w Google Ads musisz zadbać o 3 główne elementy.

Nagłówek

Nagłówek to najważniejsza część tekstu reklamowego w Google Ads. To od niego w dużej mierze zależy sukces Twojej kampanii, ponieważ stanowi pierwszy element w treści, który najprawdopodobniej przeczytają potencjalni klienci.

Skuteczna strategia polega na uwzględnieniu w treści nagłówka najczęściej wpisywanego słowa kluczowego w wyszukiwarkę Google przez docelowych użytkowników.

Upewnij się, że przekazujesz klientom w nagłówku wyjątkową propozycję wartości (UVP), czyli wskazujesz na główne powody, dla których powinni wybierać Twoją firmę, a nie konkurencji.

Propozycja wartości powinna uwzględniać 3 kluczowe kryteria:

  • rozwiązanie problemów Twojego potencjalnego klienta,
  • konkretne korzyści oferowane przez firmę,
  • mocne strony wyróżniające markę wśród branżowych rywali.

Wymogi techniczne:

  • Dla każdej reklamy Google Ads utworzysz aż 3 nagłówki.
  • Podczas tworzenia elastycznych reklam w wyszukiwarce możesz dodać aż 15 różnych nagłówków, które będą wyświetlać się w dowolnej kolejności.
  • W nagłówkach każdej z reklam Google Ads obowiązuje limit do 30 znaków ze spacjami.
Przykład nagłówka tekstu reklamowego Google Ads
Przykład nagłówka tekstu reklamowego Google Ads

Wyświetlany adres URL

Wyświetlany adres URL umożliwia użytkownikom przejście na docelową stronę internetową z ofertą zamieszczoną w reklamie Google Ads. Warto zadbać o to, by adres URL przekierowywał internautę na konkretną podstronę zawierającą kompletną listę reklamowanych produktów lub usług.

Podstawowym błędem jest umieszczanie w reklamie Google Ads zbyt ogólnikowego adresu witryny internetowej, np. mediaexpert.pl, podczas gdy reklamodawcy może zależeć na tym, aby przekierować klienta do kategorii reklamowanych rowerów górskich MTB, tj. mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb.

Przykład wyświetlanego adresu URL w tekście reklamowym Google Ads
Przykład wyświetlanego adresu URL w tekście reklamowym Google Ads

Opis

Opis (tekst reklamy) to miejsce, w którym użytkownik powinien uzyskać więcej informacji na temat reklamowanego produktu lub usługi. To uzupełnienie tych danych, które zamieszczono w nagłówku.

Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie opisu do zamieszczenia wezwania do działania, czyli wskazówek dotyczących tego, co użytkownik ma zrobić tuż po kliknięciu Twojej reklamy Google Ads, np. „Sprawdź ofertę sprzętu i akcesoriów domowych!” lub „Kup teraz -30% taniej”.

Przykład opisu w tekście reklamowym Google Ads
Przykład opisu w tekście reklamowym Google Ads

Wymogi techniczne:

  • W ramach tworzenia kampanii Google stworzysz 2 opisy dla każdej reklamy.
  • W opisach każdej z reklam Google Ads obowiązuje limit do 90 znaków ze spacjami.

Jak napisać skuteczny tekst reklamowy w Google Ads? 20 najlepszych praktyk + przykłady

1. Strategicznie używaj słów kluczowych

Jedną z praktyk w ramach tego, jak napisać skuteczny tekst reklamowy w Google Ads jest odpowiedni dobór i sposób umiejscowienia słów kluczowych.

W tekście reklamowym Google Ads zaleca się powtórzenie słowa kluczowego tylko 2-3 razy. Frazy kluczowe należy dodawać do fragmentu adresu URL, Nagłówka 1 oraz Tekstu reklamy 1.

Pamiętaj, aby przeprowadzać testy A/B reklam Google Ads przy wykorzystaniu różnych wariantów rozmieszczania słów kluczowych w tekście reklamowym. To działanie pomoże Ci ustalić, która formuła sprawdzi się w dotarciu do potencjalnych klientów Twojej firmy.

Wskazówka

Skuteczny tekst reklamowy w Google Ads powinien odzwierciedlać strukturę strony docelowej, zamiar wyszukiwania i użyte w niej słowa kluczowe. W przypadku wielu słów kluczowych w grupie reklam, w nagłówku strony docelowej możesz wykorzystać tę frazę, która odznacza się największą liczbą wyszukiwań.

Przykład strategicznego użycia słów kluczowych w tworzeniu skutecznych reklam w Google Ads
Przykład strategicznego użycia słów kluczowych w tworzeniu skutecznych reklam w Google Ads

Uwaga: Jeżeli grupa reklam zawiera zbyt wiele niepowiązanych ze sobą słów kluczowych, trudno będzie napisać skuteczny tekst reklamowy w Google Ads. Przed napisaniem tekstu reklamowego w Google Ads upewnij się, że w każdej z grup reklam w Google Ads znajdują się 1-3 ściśle powiązane ze sobą słowa kluczowe.

2. Twórz zwięzłe i konkretne treści reklamowe w Google Ads

Odpowiedzią na to, jak napisać skuteczny tekst reklamowy w Google Ads jest konkret. Użytkownicy poszukują gotowych rozwiązań, dlatego musisz stworzyć reklamę, która będzie dostosowana do intencji wpisującego zapytanie w wyszukiwarkę.

Przykład tworzenia konkretnego tekstu reklamowego w Google Ads
Przykład tworzenia konkretnego tekstu reklamowego w Google Ads

Zwięzła i konkretna treść reklamowa w Google Ads powinna spełniać następujące kryteria:

  • dopasowywać się do wyszukiwanego hasła,
  • zawierać w opisie powiązane ze sobą słowa kluczowe,
  • posiadać czytelny adres URL strony i rozszerzenie, aby użytkownik wiedział, że zostanie przekierowany do poszukiwanych informacji,
  • zawierać daty i liczby (np. informujące o trwających promocjach czy obowiązujących rabatach).

3. Podkreśl korzyści w ramach treści reklamowej Google

Dobrym rozwiązaniem na to, jak napisać skuteczny tekst reklamowy w Google Ads jest koncentracja na korzyściach oferowanych przez firmę.

Niektóre słowa kluczowe o dużej intencji zakupowej mogą generować ruch na stronie i jednocześnie odznaczać się dużą konkurencyjnością. Dlatego też ważne jest przyjęcie perspektywy odbiorcy i stworzenie treści reklamowej w odpowiedzi na potrzeby klienta.

Wymienienie samych funkcji konkretnego produktu lub usługi w treści reklamy Google Ads to zły pomysł. Możesz jednak przekształcić je w korzyści i poinformować potencjalnych klientów o tym, co są w stanie osiągnąć, dzięki poszczególnym cechom oferty.

W tabeli przedstawiono przykład zmiany cechy lub funkcji produktu w korzyści dla odbiorcy tekstu reklamowego Google Ads.

cechy funkcje i korzysci w tekscie reklamowym google ads

Poniżej omówiono dobry przykład uwzględnienia korzyści w treści reklamowej Google.

Przykład

przyklad uwzgledniania korzysci w tekscie reklamowym w google ads

  • Cecha lub funkcja oferty: szybki plan diety odchudzającej.
  • Korzyść dla użytkownika reklamy Google Ads: płaski brzuch, ujędrnione ciało, zresetowany metabolizm.

Wskazówka

Sprawdź, jak inni reklamodawcy z Twojej branży podkreślają korzyści w reklamach Google Ads z uwzględnieniem tych słów kluczowych, na które również licytujesz swoje kampanie. Zainspiruj się i dodaj wartość dodaną do swojej treści reklamowej w Google Ads.

4. Zamieszczaj CTA w tekstach reklamowych Google Ads

Jedną z najlepszych praktyk w tworzeniu skutecznych tekstów reklamowych w Google Ads jest dołączanie jasnego wezwania do działania.

Wśród podstawowych zalet zamieszczania przycisku CTA w treści reklamy znajdują się generowanie większej liczby kliknięć, wzrost współczynnika CTR, optymalizacja ROI oraz poprawa doświadczenia użytkownika (UX).

przyklad reklamy google ads z zamieszczonym cta
Przykład reklamy Google Ads z zamieszczonym CTA

Możesz zastosować wiele CTA w reklamie Google Ads, aby przekazać klientom, co mają zrobić, aby krok po kroku skorzystać z Twojej oferty.

Istnieje baza słów, których możesz użyć, aby stworzone przez Ciebie wezwanie do działania było przekonujące. Do przykładowych należą:

  • Kup teraz;
  • Zamów już dziś;
  • Skorzystaj z okazji;
  • Sprawdź teraz;
  • Odkryj więcej;
  • Wypróbuj za darmo;
  • Zarezerwuj teraz;
  • Zdobądź ofertę;
  • Skorzystaj z promocji;
  • Nie przegap okazji;
  • Dołącz do nas;
  • Zapisz się teraz;
  • Rozpocznij teraz;
  • Przetestuj nasze produkty;
  • Otrzymaj rabat;
  • Złap okazję;
  • Wybierz nas;
  • Zacznij oszczędzać;
  • Przejdź do sklepu.

Przycisk CTA informuje klientów, jakie działania muszą podjąć, by przejść na stronę docelową z przygotowaną ofertą produktów oraz usług i przekonuje ich do kliknięcia reklamy Google Ads. Oznacza to, że wezwanie do działania w reklamie Google Ads musi być ściśle związane z CTA zamieszczonym w witrynie.

Dodatkowe wskazówki

  • Podczas tworzenia wezwania do działania do czasownika wyrażającego czynność dołącz uzasadnione ograniczenia czasowe (np. „Kup teraz! Wyprzedaż kończy się we wtorek”).
  • Pamiętaj o tym, że przycisk CTA to obszar wymagający wielu eksperymentów oraz przeprowadzania testów A/B w celu identyfikacji najlepszego wariantu dla Twojej branży.
  • Pomyśl o wezwaniu do działania jako o sposobie realizacji założonego przez Ciebie celu reklamowego w Google Ads. Jeżeli przykładowo Twoim celem jest skłonienie użytkownika, aby bliżej zapoznał się ze szczegółowo ofertą na stronie, używaj CTA sugerującego tę czynność, np.  „Dowiedz się więcej!”

5. Użyj modułu dostosowania z odliczaniem w tekstach reklamowych Google Ads

Odliczanie czasu do końca promocji lub wydarzenia to jedna z wielu psychologicznych taktyk, która jest pomocna w tworzeniu skutecznych treści reklamowych w Google Ads. To również sposób na zwiększenie współczynnika klikalności oraz konwersji.

Google udostępnia prosty licznik czasu, który ustawisz w reklamach tekstowych w 4 prostych krokach:

  • Dodaj do nagłówka lub opisu tekstu reklamy znak klamry – „{”.
  • Wybierz z menu opcję „Odliczanie”.
  • Po wyświetleniu panelu odliczania, ustaw początkową i końcową datę oraz godzinę wyświetlania Twojej reklamy.
  • Obok sekcji „Rozpoczęcie odliczania” wskaż, na ile dni przed datą zakończenia reklama ma zacząć się wyświetlać. W przypadku nieuzupełnienia tego pola, Twoja reklama będzie wyświetlać się na 5 dni przed okresem zakończenie.
Widok panelu odliczania czasu w reklamie Google Ads
Widok panelu odliczania czasu w reklamie Google Ads

Uwaga: Ustaw również język i strefę czasową, aby odliczać czas do zakończenia promocji Twojej oferty lub wydarzenia.

6. Zadbaj o aktualność tekstów reklamowych

Aktualizacja treści to fundamentalna praktyka w pisaniu skutecznych tekstów reklamowych w Google Ads. Aby zadbać o bieżący charakter treści reklamowej, musisz regularnie weryfikować linki i treść strony docelowej. Jeżeli Twoja reklama w kampanii Google zawierała promocję, upewnij się, że oferta jest wciąż aktualna.

Brak systematyczności w sprawdzaniu i modyfikacji treści reklamy w Google Ads może doprowadzić do sytuacji, w której użytkownik po kliknięciu linku sponsorowanego odkryje, że oferta jest niedostępna. W rezultacie może zniechęcić się do ponownych odwiedzin strony Twojego sklepu internetowego, co negatywnie wpłynie na współczynnik konwersji oraz reputację marki.

Przykład

Reklamodawca specjalizuje się w sprzedaży odzieży i akcesoriów modowych. Na początku roku uruchomił kampanię reklamową w Google Ads z kilkoma tekstami reklamowymi, które promowały wiosenną kolekcję. Jednak po kilku miesiącach firma zapomniała zaktualizować swoje teksty reklamowe.

W międzyczasie nadszedł sezon letni, a konkurencja na rynku mody wzrosła. Teksty reklamowe nadal promowały wiosenną kolekcję i nie odzwierciedlały aktualnych trendów sezonu letniego. Konsekwencjami braku aktualizacji treści w reklamie Google Ads były spadek efektywności, wyższe koszty reklamy, obniżenie zaufania klientów i utrata konkurencyjności.

7. Kieruj komunikaty bezpośrednio do odbiorców reklamy

Kolejna metoda, która pomoże Ci napisać skuteczną kampanię w Google Ads, opiera się personalizacji tekstu reklamowego.

Zamieść w opisie lub nagłówku reklamy Google Ads wyrażenia, takie jak „Ty”, „Twój”, „Ciebie”, „Swój”, „Swoje”, by zacieśnić więź z potencjalnym klientem i skłonić go do kliknięcia linku sponsorowanego.

Przykład kierowania bezpośredniego zwrotu do odbiorcy w nagłówku i opisie tekstu reklamowego Google Ads
Przykład kierowania bezpośredniego zwrotu do odbiorcy w nagłówku i opisie tekstu reklamowego Google Ads

Wskazówka

Najlepszym sposobem na napisanie skutecznego tekstu reklamowego w Google Ads jest połączenie bezpośrednich zwrotów z korzyściami dla klienta.

8. Używaj społecznego dowodu słuszności w tworzeniu tekstów reklamowych

Wykorzystanie dowodu słuszności w treści reklamowej Google to gwarantowany sukces w zwiększeniu CTR, poprawie wizerunku firmy oraz wzmocnieniu zaufania użytkowników do marki.

Aż 83% klientów ufa opiniom innych użytkowników w internecie w takim samym stopniu, jak osobistym rekomendacjom (źródło: Hubspot).

spoleczny dowod slusznosci w tekscie reklamowym google ads

W momencie, gdy użytkownik widzi oceny i liczbę recenzji w tekście reklamy Google Ads jest bardziej skłonny do podjęcia działania, np. zakupu wycieczki oferowanego przez konkretne biuro podróży.

przyklad spolecznego dowodu slusznosci w tekscie reklamowym google ads
Przykład oceny wycieczki biura podróży Rainbow jako społeczny dowód słuszności

Społecznym dowodem słuszności w tekście reklamowym Google Ads mogą być również:

  • opinie ekspertów (np: „95% klientów jest zadowolonych z naszych usług”);
  • informacja o przyznanych certyfikatach (np.: „Zaufaj ekspertom! Firma „Inspirujące Projektowanie" jest laureatem nagrody „Firma Roku 2023" w kategorii „Projektowanie Wnętrz");
  • wyróżnienie liczby klientów, którzy skorzystali z oferty (np.„Ponad 10 000 zadowolonych klientów").

9. Skoncentruj się na głównym celu tekstu reklamowego w Google Ads

Przydatną poradą na to, jak napisać skuteczny tekst reklamowy w Google Ads jest skupienie się na realizacji celu, jaki chcesz osiągnąć. Błędem jest zawieranie w treści jednego tekstu reklamy Google kilka różnych produktów lub usług, ponieważ reklamodawcy powinno zależeć na spełnieniu głównej intencji użytkownika.

Przykład

Użytkownik poszukuje stomatologa, który świadczy usługi wybielania zębów. W związku z czym nie ma sensu, aby reklamodawca kierował do niego reklamy Google wskazujące na innego typu usługi, np. na leczenie kanałowe, które również znajdują się w ofercie kliniki stomatologicznej.

Kiedy Twoja reklama Google Ads koncentruje się na potrzebach użytkownika, zwiększasz szansę na uzyskanie konwersji, dlatego też skuteczny tekst reklamowy i strona docelowa muszą skupiać się na oczekiwaniach potencjalnego klienta.

Wskazówka

Użyj grup reklam Google, aby utworzyć wiele reklam kierowanych na różne cele wyszukiwania. Każdą z grup reklam w Google Ads możesz wykorzystać do promowania poszczególnych cech produktów i usług. Możesz również uruchomić wiele elastycznych reklam w wyszukiwarce w różnych grupach reklam, aby zaoszczędzić czas i stworzyć najtrafniejsze kampanie dla Twoich klientów.

Pamiętaj również o tym, aby stworzyć stronę docelową dla każdej grupy reklam. Musi ona odzwierciedlać reklamę, ponieważ niezgodność tekstu reklamowego z Twoją stroną może negatywnie wpłynąć na konwersję.

10. Posługuj się prostym, zrozumiałym językiem w tekstach reklamowych Google

Wśród listy praktyk dotyczących tego, jak napisać skuteczny tekst reklamowy w Google Ads znajdziesz konieczność posługiwania się prostym, zrozumiałym językiem dla odbiorcy. Przede wszystkim oznacza to unikanie takich zwrotów, sformułowań, jak:

  • akronimy,
  • trudne konstrukcje gramatyczne,
  • branżowy żargon (jedynie w sytuacji, gdy ma znaczenie dla odbiorcy).

Przykład dobrego tekstu reklamowego firmy ubezpieczeniowej w Google Ads

Nagłówek 1: Ubezpiecz Swój Spokój
Nagłówek 2: Najniższe Ceny, Bez Formularzy
Opis: Najlepsze ubezpieczenia na auto, dom i zdrowie. Proste zasady, żadnych ukrytych opłat. Darmowa wycena online. Dołącz do naszych zadowolonych klientów. Zadzwoń już teraz lub odwiedź naszą stronę internetową!

11. Korzystaj z potencjału liczb w tworzeniu treści reklamowych

Umieszczanie liczb w tekście, opisie oraz nagłówku reklamy to sprawdzona praktyka w procesie pisania skutecznych tekstów reklamowych w Google Ads. Liczby i cyfry są postrzegane przez odbiorców inaczej niż tekst, a ich głównym zadaniem jest logiczna organizacja informacji.

Używanie statystyk, danych i cen w tekście reklamowym Google uatrakcyjnia tekst, przyciąga wzrok czytelnika oraz przyczynia się do wzrostu CTR.

Przykład wykorzystania liczb w tekście reklamowym Google Ads
Przykład wykorzystania liczb w tekście reklamowym Google Ads

enlightened Zapamiętaj!

Rolą liczb w tekście reklamowym Google Ads jest podkreślanie wartości i korzyści, jaką niosą ze sobą dla potencjalnego klienta. Nie stosuj ich, jeżeli nie odzwierciedlają Twojego celu reklamowego i nie stanowią źródła informacji dla odbiorcy.

Używanie liczb w reklamie Google ma sens wtedy, gdy przekazujesz informacje o:

  • cenach,
  • rabatach,
  • stanie magazynowym,
  • ofertach specjalnych.

12. Używaj rozszerzeń reklam w Google Ads

Komponenty reklam Google Ads (dawniej rozszerzenia reklam) to dodatkowa możliwość w tworzeniu skutecznych treści reklamowych. Google oferuje wiele różnych rodzajów komponentów wraz z indywidualnym zastosowaniem i celem.

Do najczęściej wykorzystywanych rozszerzeń w tekście reklamowym Google Ads należą 3 komponenty: z linkami do podstron, z objaśnieniami oraz z rozszerzeniem informacji.

Komponenty z linkami do podstron w tekście reklamowym Google Ads

Rozszerzenie z linkami do podstron do dodatkowy tekst z linkami, które przekierowują użytkownika na konkretne podstrony witryny.

Linki do podstron służą jako uzupełnienie informacji zamieszczonych w nagłówku i opisie w grupie reklam Google Ads. Ich rolą jest również ułatwienie nawigacji użytkownika po promowanej ofercie i konkretnych usługach firmy.

tekst reklamowy z komponentem linkow do podstron
tekst reklamowy z komponentem linkow do podstron

Komponenty z objaśnieniami w tekście reklamowym Google Ads

Rozszerzenie z objaśnieniami pomaga w uzupełnieniu tekstu reklamowego Google Ads o dodatkowe, ważne z perspektywy klienta informacje, takie jak bezpłatna dostawa czy obsługa 24/7.

Uwaga: W tekście reklamowym możesz wyświetlać maksymalnie 10 objaśnień.

Użycie komponentów z objaśnieniami jest proste. Wystarczy, że uzupełnisz linijki tekstu treścią nie dłuższą niż 25 znaków ze spacjami. Podobnie, jak w przypadku innych komponentów, zaleca się nie powielania treści.

Wskazówka

Wykorzystaj komponent z objaśnieniami w tekście reklamowym Google do wskazania krótkiej listy funkcji korzyści, które nie mieszczą się w nagłówku i opisie reklamy, np. „Bezpłatna wysyłka”.

Przykład skutecznego tekstu reklamowego Google Ads z komponentem z objaśnieniami
Przykład skutecznego tekstu reklamowego Google Ads z komponentem z objaśnieniami

Komponenty z rozszerzeniem informacji w tekście reklamowym Google Ads

Rozszerzenie informacji w reklamie Google Ads umożliwia reklamodawcy dodanie do podstawowego tekstu reklamy szczegółowych danych na temat cech promowanego produktu lub usługi.

Od strony technicznej musisz wybrać nagłówek, od którego chcesz rozpocząć tworzenie uzupełniającej treści (np. kompleksowej listy usług pod nagłówkiem „Usługi”) oraz dodania treści (po 25 znaków ze spacjami każda).

Uwaga: Podczas dodawania komponentów z rozszerzenie informacji w Google Ads, nie zapomnij o głównym celu wyświetlania Twojej reklamy. Niektóre stworzone przez Ciebie wersje reklam mogą być wyświetlane częściej od innych, a to może doprowadzić do spadku wydajności całej kampanii.

Przykład skutecznego tekstu reklamowego Google Ads z komponentem z rozszerzeniem informacji
Przykład skutecznego tekstu reklamowego Google Ads z komponentem z rozszerzeniem informacji

13. Twórz teksty reklamowe w oparciu o lokalizację grupy docelowej

W poszukiwaniu najlepszych sposobów na to, jak napisać skuteczny tekst reklamowy w Google Ads przydatną praktyką może okazać się tworzenie treści w oparciu o kierowanie reklam na lokalizację. Ich główną ideą jest personalizacja i trafność, co z kolei przekłada się na większą liczbę interakcji oraz konwersji.

W tekstach reklamowych o charakterze lokalnym w Google Ads zawrzyj komponent do wykonywania połączeń i informację o lokalizacji siedziby firmy.

Przykład skutecznego tekstu reklamowego w oparciu o lokalny charakter wyszukiwań użytkownika
Przykład skutecznego tekstu reklamowego w oparciu o lokalny charakter wyszukiwań użytkownika

14. Dopasuj tekst reklamowy do intencji potencjalnych klientów

Praktyką, która prowadzi do sukcesu tworzonych tekstów reklamowych Google Ads jest umiejętne dostosowanie treści do zamiaru wyszukującego.

W poniższej tabeli przedstawiono kilka przykładów na to, jak dostosować treść reklamy w oparciu o różny stopień szczegółowości intencji użytkownika.

„buty”Nagłówek 1: Buty online
Nagłówek 2: Markowe Buty do 50% Taniej
Opis: Skorzystaj z najnowszej kolekcji markowego obuwia. Bezpłatna dostawa powyżej 100 zł.
„buty damskie”Nagłówek 1: Buty damskie online
Nagłówek 2: Markowe Buty do 50% Taniej
Opis: Skorzystaj z najnowszej kolekcji markowego obuwia. Bezpłatna dostawa powyżej 100 zł.
„damskie buty adidas”Nagłówek 1: Damskie buty Adidas
Nagłówek 2: Markowe Buty do 50% Taniej
Opis: Skorzystaj z najnowszej kolekcji markowego obuwia. Bezpłatna dostawa powyżej 100 zł.

Przykład z tabeli ilustruje, że zmianie uległ wyłącznie Nagłówek 1, ponieważ ściśle łączy się on z zapytaniem użytkowników i wskazuje na to, co mogą znaleźć po kliknięciu reklamy Google Ads.

Na podobnej zasadzie działają wyświetlanie adresy URL w tekście reklamowym Google. Oto przykład:

  • „buty”: www.przykladowanazwastrony.pl
  • „buty damskie”: www.przykladowanazwastrony.pl/butydamskie
  • „damskie buty adidas”: www.przykladowanazwastrony.pl/damskiebutyadidas

Każdy element w treści reklamowej Google powinien być zgodny ze ścieżką, jaką podążają klienci poszukujący określonego produktu lub usługi.

15. Zadbaj o czytelność treści reklamowych dla klientów korzystających z urządzeń mobilnych

Według raportu Hubspot 63% użytkowników kliknęło reklamę Google Ads w 2022 roku (źródło: Hubspot). Oznacza to, że wygoda i komfort potencjalnych klientów korzystających z urządzeń mobilnych do wyszukiwania produktów i usług stanowi jeden z wielu priorytetów w tworzeniu skutecznych treści reklamowych.

Upewnij się, że strona docelowa, na którą przechodzą potencjalni klienci po kliknięciu reklamy Google Ads jest dostosowana do specyfiki smartfonów oraz tabletów.

Wskazówka

Skorzystaj z komponentu do wykonywania połączeń w Google Ads, aby umożliwić klientom natychmiastowy kontakt z Tobą po interakcji z Twoją reklamą.

Przykład tekstu reklamowego Google Ads z rozszerzeniem do wykonywania połączeń
Przykład tekstu reklamowego Google Ads z rozszerzeniem do wykonywania połączeń

16. Uwzględnij oferty specjalne w tekstach kampanii Google Ads

Aby napisać skuteczny tekst reklamowy w Google Ads, należy zawrzeć w reklamie wszystkie informacje na temat bieżących wyprzedaży, ograniczonej czasowo obniżki cen lub oferty specjalnej.

Klienci poszukujący produktu lub usługi często porównują ich ceny, dlatego zamieszczenie ich w tekście reklamy Google może odegrać kluczową rolą w ich procesie decyzyjnym.

Przykład wyprzedaży w nagłówku tekstu reklamowego Google Ads
Przykład wyprzedaży w nagłówku tekstu reklamowego Google Ads

Wskazówka

Jeżeli prowadzisz stałą sprzedaż zaznacz to w tekście reklamy Google Ads. Użyj rozszerzeń, aby zamieścić informacje o ofertach specjalnych w 2. i 3. nagłówku. Klienci zwracają uwagę na rabaty i tymczasowe obniżki, dlatego umieszczenie ich w tekście reklamowym może zadecydować o kliknięciu linku sponsorowanego z Twoją ofertą.

17. Dostosuj treść reklamy Google Ads do strony docelowej

Spójność tekstu reklamowego Google Ads ze stroną docelową to podstawa w budowaniu autorytetu i pozyskiwaniu klientów. Jeżeli użytkownik kliknie reklamę i zostanie przekierowany do witryny, na której nie znajdzie wyróżnionej w tekście reklamowym oferty to prawdopodobnie bardzo szybko opuści tę stronę.

Aby tekst reklamowy Google odzwierciedlał Twoją stronę docelową, musisz zadbać o kilka kluczowych elementów w witrynie:

  • czytelne CTA,
  • słowa kluczowe,
  • ceny produktów lub usług,
  • nagłówki,
  • adres URL strony docelowej,
  • spełnienie obietnicy zawartej w reklamie.

Przykład dopasowania tekstu reklamowego Google Ads do strony docelowej

Przykład dopasowania tekstu reklamowego Google Ads do strony docelowej
Przykład dopasowania tekstu reklamowego Google Ads do strony docelowej

18. Sprawdź poprawność tworzonych tekstów reklamowych

Skuteczność tworzonych tekstów reklamowych Google Ads zależy również od zachowania poprawności treści pod kątem gramatycznym i językowym.

W przypadku interpunkcji to wykrzykniki są najchętniej używanymi znakami w reklamach Google Ads (źródło: WordStream).

Możesz przetestować różne style lub użyć różnych symboli pod warunkiem, że spełniają one wymogi redakcyjne Google.

Przykładowe standardy redakcyjne Google Ads krótko omówiono w poniżej.

Wymagania redakcyjne dotyczące stylu i pisowni tekstów reklamowych Google Ads.

  • Pisownia i formy gramatyczne zgodne z obowiązującymi zasadami językowymi (przykład: „Pierścionki tutaj zobacz”).
  • Brak zachowanego sensu w ramach stworzonego tekstu reklamowego, zbyt ogólnikowa treść, niejasne reguły promocji w treści reklamy Google Ads.
  • Przekraczanie limitu znaków w tekście reklamy w językach ze znakami dwubajtowymi (używanych w takich językach, jak chiński, koreański i japoński).
  • Zbyt ogólnikowe i niezgodne z przejrzystym sposobem przedstawiania informacji w reklamie Google Ads (przykład: „Kliknij tutaj”).
  • Nieprawidłowe użycie wielki liter w treści reklamy Google, niezgodne z ich przeznaczeniem (przykład: „P.I.E.R.Ś.C.I.O.N.K.I”).
  • Wielokrotne powtórzenia nazwy firm, produktu lub usługi w ramach tekstu reklamowego Google Ads.
  • Brak niezbędnych spacji lub dodawanie ich w nadmiernej ilości w tekście reklamowym Google Ads (przykład: „Wyprzedaż,kup pierścionki” lub „tutajdostanieszpierścionki”).

Wymagania redakcyjne dotyczące interpunkcji w tekstach reklamowych Google Ads.

  • Stosowanie wykrzykników w nagłówku reklamy.
  • Powtórzone znaki interpunkcyjne lub symbole.
  • Użycie symboli, cyfr lub liter w innym znaczeniu niż pierwotnie (przykład: „O3maj -50% na kolejny produkt”).
  • Niestandardowe wykorzystanie cyfr, symboli i znaków interpunkcyjnych (przykład: „pierścion*k*i*”).
  • Użycie nieprawidłowych lub nieobsługiwanych znaków, takich jak emotikony.

Po napisaniu tekstu reklamowego w Google Ads dwukrotnie zweryfikuj, czy treść odpowiada wytycznym Google oraz nie zawiera błędów w pisowni.

19. Wykorzystaj całą przestrzeń reklamy Google Ads

Napisanie skutecznego tekstu reklamowego w Google Ads wymaga wykorzystania potencjału całej przestrzeni reklamowej.

W standardowych reklamach możesz uzupełnić:

  • 3 nagłówki po 30 znaków ze spacjami,
  • 2 teksty reklamy po 90 znaków ze spacjami.

Umieść w nich wszystkie najważniejsze informacje z punktu widzenia użytkownika, uwzględnij korzyści, CTA oraz wzmiankę o obecnych ofertach specjalnych.

Uwaga: Elastyczne reklamy w wyszukiwarce umożliwiają dodanie aż 15 nagłówków w reklamie oraz 4 tekstów reklamy.

Pole dodawania nagłówków i tekstów reklamy w reklamach elastycznych Google Ads
Pole dodawania nagłówków i tekstów reklamy w reklamach elastycznych Google Ads

20. Uwzględnij etapy ścieżki klienta w treści reklamy

Skuteczne pisanie tekstów reklamowych Google Ads wymaga od reklamodawcy przyjęcia perspektywy klienta. Zanim rozpoczniesz tworzenie kolejnej reklamy Google, zastanów się nad odpowiedziami na 2 pytania:

  • Czy tworzysz reklamę Google Ads do użytkowników, którzy nie znają Twojej firmy?
  • Czy tworzysz tekst reklamowy skierowany do użytkowników, którzy weszli już w interakcję z Twoją firmą?

Wskazówka

Jeżeli chcesz ponownie dotrzeć do klientów, którzy weszli w interakcję ze stroną, jednak nie dokonali na niej zakupów, musisz dostosować opis reklamy Google Ads do Twojej listy retargetingowej.

Jak napisać reklamę w Google Ads? 3 gotowe rozwiązania

W odpowiedzi na pytanie, jak pisać skuteczne teksty reklamowe, przygotowano 3 gotowe rozwiązania. Dzięki nim nie tylko zwrócisz uwagę klienta, ale i algorytmów Google.

1. Wykorzystaj potencjał istniejących narzędzi do napisania reklamy Google Ads

Tworzenie skutecznych reklam w Google Ads jest możliwe przy wsparciu darmowych narzędzi oraz funkcji. Oto TOP lista najbardziej przydatnych z nich wraz z ich konkretnym zastosowaniem.

  • AnswerThePublic: wyświetlanie najczęściej używanych słów w zapytaniach wpisywanych przez użytkowników w wyszukiwarkę, wsparcie w zrozumieniu kontekstu wyszukiwania potencjalnego klienta.
  • Semrush: weryfikacja słów kluczowych oraz przegląd treści reklam konkurencji.
  • Konfigurowanie odmiany reklamy w Google Ads: testowanie wielu wersji reklam, modyfikowanie nagłówków lub tekstu reklamy, testowanie różnych promocji oraz sposobu prezentacji zalet oferowanych produktów czy usług.
  • Ubersuggest: badanie słów kluczowych i analiza treści reklamowych konkurencji.
  • LanguageTool: sprawdzanie tekstu pod kątem pisowni, stylu i gramatyki.
  • Chat GPT: pomocny w generowaniu pomysłów i  tworzeniu tekstów reklamowych od samego początku.

2. Skorzystaj z bazy chwytliwych nagłówków i opisów w tworzeniu tekstów reklamowych

Proces tworzenia chwytliwych nagłówków i atrakcyjnych opisów w tekstach reklamowych Google Ads nie wymaga wyłącznie kreatywności od twórcy. Reklamodawca powinien przyjąć perspektywę potencjalnego klienta, poszukującego rozwiązania na wpisane zapytanie w wyszukiwarkę Google.

Ograniczona liczba znaków przeznaczona na każdy nagłówek (30 znaków ze spacjami) nie ułatwia zadania, dlatego przygotowano listę gotowych rozwiązań, które mogą usprawnić proces kreacyjny.

Oto gotowe szablony nagłówków, które możesz wykorzystać podczas tworzenia reklam tekstowych w Google Ads:

  • „Zniżka [procent] na wszystko!"
  • „Darmowa dostawa dzisiaj."
  • „Nowa kolekcja - Teraz dostępna."
  • „Sprawdź naszą ofertę specjalną."
  • „Promocja ograniczona czasowo."
  • „Najlepsze ceny online."
  • „Skorzystaj z naszej oferty!"
  • „Darmowy [produkt] do pobrania."
  • „Najlepszy wybór w mieście."

Uwaga: Podane wyżej nagłówki reklam Google Ads to przykładowa inspiracja dla reklamodawcy. Możesz dostosować te szablony do specyfiki swojego produktu lub usługi, zmodyfikować je uzupełniając o odpowiednie dla Twojej branży słowa kluczowe.

Wskazówka

Postaraj się o to, aby tworzone 3 nagłówki reklamy były zróżnicowane i nie powielały tej samej treści, np.:

  1. „Sprzedam nowoczesny rower górski.”
  2. „Nowoczesny rower górski na sprzedaż.”
  3. „Kup nasz nowoczesny rower górski.”

Tworzenie atrakcyjnych opisów w reklamach Google Ads daje większe możliwości (90 znaków ze spacjami) w podkreślaniu unikalnych cech firmy i korzyści promowanej oferty.

Opisy mają również za zadanie uzupełniać nagłówek, stanowić jego kontynuację i zachęcać do zakupów reklamowanych produktów lub usług.

Oto gotowe szablony opisów, które możesz wykorzystać podczas tworzenia skutecznych tekstów reklamowych w Google Ads:

  • „Najnowsza kolekcja [nazwa Twojej kolekcji] już dostępna!”
  • „Sprawdź, dlaczego [nazwa Twojej marki] to lider w [nazwa branży]!"
  • „Rabat - Kup teraz i zaoszczędź [określony procent] na [Twój produkt lub usługa]!"
  • „Skorzystaj z darmowej dostawy na [Twój produkt lub usługa]!"
  • „Rozwiązanie na [problem klienta]. Poznaj naszą ofertę!"
  • „Nowy [Twój produkt] teraz w promocyjnej cenie!"
  • „Zyskaj [korzyść klienta] z [nazwa Twojej marki]. Kup teraz!"

Wskazówka

Wykorzystaj opisy tekstów reklamowych w Google Ads, aby zawrzeć dodatkowe informacje ważne z perspektywy potencjalnego klienta. To również dobra przestrzeń do zamieszczenia CTA oraz promocji, cen oraz danych kontaktowych.

3. Użyj inteligentnych kampanii Google Ads

Jeżeli nie wiesz, jak napisać skuteczną reklamę w Google Ads, by stworzona wersja spełniła oczekiwania użytkowników, skorzystaj z potencjału inteligentnych kampanii Google Ads.

Działanie inteligentnych kampanii w Google Ads polega na automatycznej zmianie wersji różnych reklam, celem pomiaru ich skuteczności oraz wyświetlaniu najlepszych spośród nich. Eksperymentuj z tekstami reklamowymi, a Google podpowie Ci, który z nich okazuje się najbardziej trafny dla użytkownika.
Aby utworzyć i użyć inteligentnych kampanii Google Ads wystarczy wykonać kilka następujących po sobie kroków z gotowej instrukcji:

  • Przejdź na koncie Google Ads do sekcji „Kampanie ”.
  • W panelu „Przegląd” kliknij niebieski przycisk „+Nowa kampania”.
  • Kliknij „Utwórz kampanię bez korzystania z podpowiedzi dotyczących celu”.
  • Wybierz typ kampanii „Inteligentna” i postępuj zgodnie z dalszymi poleceniami z panelu Google Ads.

Jak pisać dobre teksty reklamowe w Google Ads? Podsumowanie

Aby zacząć pisać dobre teksty reklamowe w Google Ads, musisz uwzględnić zasady skutecznego tekstu reklamowego (nagłówek, wyświetlany adresu URL i opis reklamy), podążać za 23 wskazówkami z naszego poradnika + wcielić się w rolę potencjalnego klienta Twojej firmy.
Zacznij od 3 kroków w tworzeniu treści reklamowej Google.

  1. Określ grupę docelową: zastanów się, do kogo chcesz napisać reklamę.
  2. Używaj w reklamach słów kluczowych: umieść słowa kluczowe w opisie i nagłówku reklamy Google.
  3. Zamieść wezwanie do działania: zachęć użytkownika wyświetlającego reklamę do kliknięcia.

Jeżeli wciąż nie wiesz, jak napisać skuteczny tekst reklamowy, dzięki któremu uzyskasz oczekiwany zwrot z inwestycji bądź nie masz pomysłu na to, jak stworzyć unikalny tekst, skorzystaj z bezpłatnej konsultacji z naszym Specjalistą.

FAQ – lista najczęstszych pytań i odpowiedzi odnośnie do tego, jak napisać tekst reklamowy w Google Ads

Co napisać w ścieżce w reklamie tekstowej Google Ads?

W ścieżce w reklamie tekstowej Google Ads należy wpisać krótkie, zwięzłe frazy lub słowa kluczowe, które odnoszą się do treści reklamy lub strony docelowej. Ścieżki służą do podkreślenia istotnych informacji i pomagają użytkownikom zrozumieć, czego mogą się spodziewać po kliknięciu reklamy.

Jakie znaczenie ma dobór odpowiednich słów kluczowych w tekście reklamowym?

Dobór odpowiednich słów kluczowych w tekście reklamowym ma kluczowe znaczenie, ponieważ wpływa na to, kiedy i gdzie Twoja reklama Google Ads będzie wyświetlana.

Słowa kluczowe powinny być związane z produktem lub usługą, które reklamujesz oraz odpowiadać temu, czego potencjalni klienci poszukują w internecie.

Czy istnieją narzędzia do optymalizacji tekstów reklamowych w Google Ads?

Tak, istnieją narzędzia do optymalizacji tekstów reklamowych w Google Ads, takie jak Google Ads Editor, Google Analytics, Planer słów kluczowych oraz inne narzędzia do analizy wydajności reklam. Pomagają one w monitorowaniu skuteczności reklam i dostosowywaniu treści, aby osiągnąć lepsze wyniki.

Jak często aktualizować teksty reklamowe w Google Ads?

Częstotliwość aktualizacji tekstów reklamowych w Google Ads zależy od wielu czynników, takich jak sezonowość, zmienne trendy rynkowe i wyniki kampanii.

Zaleca się jednak regularne monitorowanie wydajności i dostosowywanie tekstów reklamowych, aby utrzymać ich skuteczność. Aktualizacje mogą być konieczne co kilka tygodni lub miesięcy, a także w odpowiedzi na zmiany w branży lub zachowaniach użytkowników.

Czego unikać pisząc tekst reklamowy w Google Ads?

Oto 3 podstawowe błędy, których należy unikać w pisaniu tekstu reklamowego w Google Ads:

  1. Zbyt ogólne lub nieprecyzyjne treści, które nie przyciągną uwagi potencjalnych klientów.
  2. Wyolbrzymianie lub wprowadzanie w błąd, aby uniknąć negatywnego wpływu na zaufanie do reklamodawcy.
  3. Tworzenie długich i zawiłych zdań, ponieważ krótsze, klarowne komunikaty są bardziej skuteczne.

Ocena artykułu:

1 2 3 4 5

5 / 5 według 24 opinii

Może Ciebie zainteresować
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...